וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעד יוצא דופן": המחווה לשחקניות של נבחרת דנמרק

נבחרת הגברים הגדילה הכנסות, אבל שחקניה סירבו לשדרוג כדי שנבחרת הנשים תקבל את הכסף ותצמצם פערים: "כולם היו מרוצים"

נבחרת פורטוגל נוחתת בגרמניה לקראת פתיחת היורו/מתוך עמוד הטוויטר הרשמי של נבחרת פורטוגל

שחקני נבחרת דנמרק סירבו לשפר את התנאים שלהם, כדי ששחקניות נבחרת הנשים יזכו לשדרוג בעצמן. בארגון השחקנים הדני חליטו לפעול למען שוויון מגדרי והתייעצו עם הכדורגלנים המובילים בנבחרת הגברים. ביחד הם הגו תכנית שתסייע לשיפור התנאים של הכדורגלניות, גם אם זה נעשה על חשבונם.

אפליקציית וואלה ספורט החדשה - הורידו עכשיו

ההתאחדות לכדורגל של דנמרק בישרה שהיא יכולה להגדיל את הסכומים המשולמים לשחקני הנבחרת על מענקים וזמן השהות במשימות הלאומיות, וניגשה למו"מ מול ארגון השחקנים המקומי. כשזה שיתף את כדורגלני נבחרת הגברים, הוחלט לחלק את העוגה. בזכות העלייה בהכנסות של נבחרת הבוגרים, נבחרת הנשים שודרגה ב-50 אחוז והנבחרת הצעירה ב-40 אחוז.

"בנבחרת הגברים החליטו לא לדרוש שהתנאים שלהם ישופרו במסגרת ההסכם החדש", אמר יו"ר ארגון השחקנים, מיכאל סאל האנסן, "זה צעד יוצא דופן שנועד לשפר את התנאים של נבחרת הנשים. במקום לחשוב על עצמם, שחקני הנבחרת חשבו על נבחרת הנשים. הצגנו את התכנית לאנדראס כריסטנסן, תומאס דלייני, כריסטיאן אריקסן, פייר אמיל הויביירג, סימון קיאר וקספר שמייכל - וכולם היו מרוצים".

ב-2017 כדורגלניות נבחרת דנמרק פרצו בשביתה שארכה חודשיים, במחאה על מה שהן הגדירו כזלזול ארוך שנים; ארגון קלוקל של משחקים בינלאומיים, תנאים לא טובים ובעיקר כוונה של ההתאחדות להפסיק לראות בכדורגלניות הנבחרת "עובדות" - כלומר הרעת תנאי העסקה. כדורגלני נבחרת הגברים תמכו אז בקולגות שלהן והציגו לגייס עבור הנשים סכום שווה ערך ל-75 אלף יורו.

נבחרת דנמרק. Stuart Franklin, GettyImages
שחקני נבחרת הבוגרים תמכו בהצעה/GettyImages, Stuart Franklin

המשחקים של נבחרת דנמרק בבית ג':

סלובניה - דנמרק (16 ביוני)
דנמרק - אנגליה (20 ביוני)
דנמרק - סרביה (25 ביוני)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully