וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרמנים מודים: "כשישראל הודחה, הייתה הקלה עצומה"

בספרד חושפים: מארחת היורו חששה שהעפלה של ישראל לטורניר "תהפוך אותו מחגיגה של כדורגל לאירוע פוליטי". כעת מודים אנשי כוחות הביטחון: "בלעדיהם רמת הסיכון ירדה באופן משמעותי"

דריבל, 13.6/צילום: מערכת וואלה עריכת וידאו: נתי ברנד

גם אם לא יודו בכך בפה מלא, בגרמניה נשמו לרווחה לאחר ההפסד 4:1 של נבחרת ישראל לאיסלנד בחצי גמר פלייאוף היורו, אי שם בחודש מרץ. ההדחה של ישראל הבטיחה שהמדינה המארחת לא תצטרך להתמודד עם אתגר אבטחתי וביטחוני ממדרגה ראשונה.

בכתבה שפורסמה אמש (חמישי) במגזין הספרדי "Relevo", הודו אנשי כוחות הביטחון בגרמניה לצד פקידים באופ"א, שחששו שהעפלה של ישראל לטורניר "תהפוך אותו מחגיגה של כדורגל לאירוע פוליטי".

"בשנה וחצי האחרונות גרמניה נערכת לאבטח את היורו באופן חסר תקדים, אבל לאורך התקופה היא ואופ"א קיבלו חדשות טובות. לצד ההשעיה של רוסיה שלא תיקח חלק בטורניר, הדחתה של ישראל התקבלה בתחושת הקלה עצומה", נכתב במאמר. "בתסריט אחר, נוכחות של הנבחרת הישראלית בגרמניה לצד מספר רב של אקטיביסטים שתומכים בפלסטינים, היה הופך את האתגר של גרמניה להרבה יותר גדול. באופ"א מודעים לכך שלא יצליחו לנטרל באופן מוחלט אירועים פוליטיים במגרשים, כפי שקרה בגמר ליגת האלופות לנשים, כשמספר אוהדים הניפו דגלי פלסטין ביציעים. אבל כל עוד ישראל לא משתתפת בטורניר, הסיכונים יפחתו בצורה משמעותית".

דגלי ישראל במשחק של נבחרת ישראל בדברצן מול נבחרת הונגריה. רויטרס
בדיוק ממראות כאלו רצו להימנע בגרמניה. דגלי ישראל במשחק הנבחרת/רויטרס

גורם בכיר בכוחות הביטחון הגרמניים אמר כי: "הקונפליקט הישראלי-פלסטיני יהיה נוכח בטורניר במידה מסוימת, ואנחנו ערוכים לכך שיהיו מחאות פה ושם. אבל אם ישראל הייתה משתתפת בטורניר, זה היה מסיט את כל הפוקוס מהכדורגל. נבחרת לאומית היא לא כמו קבוצה. המשטרה הגרמנית, הוועדה המארגנת ואנשי אופ"א לא חסכו דבר בכל מה שקשור לשמירה על ביטחון ורוגע ביורו - אבל בלתי אפשרי למנוע 100 אחוז מהמקרים. בכל מקרה, כשישראל הודחה, הייתה הקלה גדולה".

כזכור, נבחרת ישראל פספסה שתי הזדמנויות לעלות ליורו. תחילה, היא סיימה במקום השלישי בלבד בשלב המוקדמות, על אף ההגרלה הנוחה יחסית, כשרומניה ושוויץ מסיימות מעליה. לאחר מכן ישראל קיבלה צ'אנס נוסף לעלות לטורניר דרך שלב הפלייאוף, אבל הובסה 4:1 על ידי איסלנד בחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully