וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק וולבס הצביעה נגד: יימשך השימוש ב-VAR בפרמיירליג

להוציא את הזאבים, שדרשו לקיים את ההצבעה אם להמשיך עם מערכת שיפוט המסך בליגה האנגלית, 19 המועדונים האחרונים הצביעו בעדה ומכאן שלא יהיה שינוי

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 6.6/ספורט1

מלכתחילה פורסם כי מערכת ה-VAR צפויה לפעול בפרמיירליג גם בעונת המשחקים 2024/25, אבל היום (חמישי) נערכה ההצבעה והתקבלה החלטה סופית ורשמית על כך שלא יהיה שינוי. הייתה זו וולבס שדרשה לקיים את ההצבעה אם להמשיך עם מערכת ה-VAR וציפתה לקבל תמיכה מ-19 ראשי המועדונים האחרים בליגה, אולם הזאבים היו היחידים שהצביעו נגד השימוש במערכת שיפוט המסך.

מכאן שכל 19 המועדונים האחרונים בפרמיירליג סירבו להפסיק את השימוש במערכת שיפוט המסך. הקבוצות הביעו את הזדהותם עם וולבס שנפגעה בצורה לא פשוטה במהלך העונה מהחלטות שונות שהתקבלו אחרי צפייה בהילוכים חוזרים, אבל הצביעו בעד המשך השימוש ב-VAR כדי שלא לפגוע בתדמית הליגה ולהשאיר אותה אולי היחידה באירופה, בוודאי שמבין הליגות הגדולות, שלא משתמשת במערכת שיפוט המסך. עם זאת, כן התקבלה החלטה ששופטי המסך יסבירו לצופים כל החלטה שתתקבל ב-VAR באמצעות מערכת הכריזה.

בדיקת VAR במשחק של ווסטהאם מול אסטון וילה. רויטרס
1:19 לטובת המשך השימוש ב-VAR בפרמיירליג/רויטרס

נזכיר כי בדרישתה לסיים את השימוש במערכת טענה וולבס כי המערכת אמורה לסייע, אולם בפועל עוררה ביקורות על האטת המשחקים והשפיעה על השטף וגם על התשוקה במשחק. בין הטיעונים של הקבוצה צוין כי נוכחותה של המערכת פוגעת בחגיגות שערים, מתסכלת אוהדים בבדיקות ארוכות שנעשות בתהליך תקשורתי לא ברור ומערערת את סמכות השופטים הראשיים. כמו כן, טעויות עדיין קורות ובקרב האוהדים ישנה תחושה ששופטי הווידאו מנתחים יתר על המידה ופוסקים באופן סובייקטיבי.

יש לציין כי בשביל להפוך את ההחלטה ולבטל את השימוש במערכת ה-VAR, היו צריכות לפחות עוד 13 קבוצות להצטרף לוולבס ולהצביע נגד המערכת.

  • עוד באותו נושא:
  • VAR
  • וולבס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully