וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרבית קבוצות הפרמיירליג יצביעו בעד המשך השימוש במערכת ה-VAR

הצבעה אמנם תיערך בחודש הבא לבקשת וולבס שנפגעה לא אחת משופטי המסך, אבל לפי "סקיי" לא צפוי שינוי לקראת העונה הבאה

תקציר: מנצ'סטר יונייטד - ניוקאסל 2:3/ספורט1

ראשי הפרמיירליג הודיעו אתמול (רביעי) רשמית על כך שב-6 ביוני תיערך הצבעה על השימוש במערכת ה-VAR בעונה הבאה, בשל בקשתה של וולבס שנפגעה לא פעם במהלך העונה מהחלטות שופטי המסך. ראשי הליגה בהודעתם הבהירו שהם תומכים בהמשך השימוש במערכת ונראה שכך חושבות גם מרבית הקבוצות.

לפחות 14 מועדונים צריכים להסכים להחלטה לבטל את ה-VAR כדי שהשימוש במערכת אכן ייפסק מיידית ולפי "סקיי", הרוב הגדול של הליגה תומך בהמשך השימוש במערכת - כך שבכל מקרה לא צפוי שום שינוי בעונה הבאה, על אף שתתקיים הצבעה לבקשת הזאבים.

בדיקת VAR במשחק ליגה אנגלית. Mike Hewitt, GettyImages
מרבית הקבוצות תומכות בשימוש ב-VAR/GettyImages, Mike Hewitt

לפי הדיווח הקבוצות מזדהות עם וולבס שנפגעה בצורה לא פשוטה במהלך העונה מהחלטות שונות שנעשו באמצעות שימוש בהילוכים חוזרים, אבל הבהירו שהתדמית של הליגה כולה תיפגע אם היא תישאר כמעט היחידה באירופה שלא נעזרת במסך וגם אם נעשות טעויות, בסופו של דבר בזכות ה-VAR יש פחת טעויות.

כאמור, וולבס עוררה את הדיון סביב שאלת ה-VAR, בטענה כי בעוד שהכלי נועד לשפר החלטות שיפוט, הוא גורר ביקורות על האטת המשחקים, יצירת בלבול והשפעה על השטף והתשוקה במשחק. בין הטיעונים של הקבוצה צוין כי נוכחותה של המערכת פוגעת בחגיגות שערים, מתסכלת אוהדים בבדיקות ארוכות שנעשות בתהליך תקשורתי לא ברור, ומערערת את סמכות השופטים הראשיים. כמו כן, טעויות עדיין קורות ובקרב האוהדים ישנה תחושה ששופטי הווידאו מנתחים יתר על המידה ופוסקים באופן סובייקטיבי.

  • עוד באותו נושא:
  • VAR
  • וולבס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully