וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב נואשת לשמור על בלאט: "שחקן אדיר"

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 11:10

אחרי ההצגה של הרכז בניצחון בחצי גמר הפלייאוף על הפועל ירושלים, במועדון מעריכים כי יצליחו להחתימו על חוזה חדש. סורקין: "הוא לא מקבל מספיק קרדיט". בקבוצה מנסים לא להתייחס לטענות ירושלים: "מקווים שהשיפוט במשחק השני לא יושפע מזה"

תקציר עלייתה של מורסיה לגמר הפלייאוף הספרדי/ספורט1

מכבי תל אביב עלתה אמש (רביעי) ל-0:1 בסדרת חצי גמר הפלייאוף של ליגת העל אחרי ניצחון ביתי 82:89 על הפועל ירושלים והיא רחוקה ניצחון אחד מעלייה נוספת לסדרת הגמר. הצהובים ינסו להשלים את המשימה כבר במשחק הקרוב, שהוקדם מחר מ-15:30 ל-14:45 בבירה ולהימנע מחזרה למשחק מכריע ביום ראשון בהיכל מנורה.

במשך קצת יותר משלושה רבעים הייתה מכבי תל אביב בפיגור. השחקנים של עודד קטש רדפו אחרי הפועל ירושלים שהכתיבה את הקצב ושלטה במשחק, ורק ברבע הרביעי הם הצליחו להפוך את התוצאה. הם עשו זאת ללא ג'וש ניבו שנפצע לקראת סיום המחצית הראשונה ומתח את הגיד ברגל, ועם ערב חלש של לורנזו בראון שקלע רק 8 נקודות ב-2 מ-11 מהשדה.

מי שלקח אחריות ומנהיגות היה תמיר בלאט שסיים משחק מצוין עם 16 נקודות ו-11 אסיסטים, לצד רבע אחרון נהדר של בונזי קולסון שקלע 16 נקודות והוסיף 9 ריבאונדים. חסיאל ריברו פתח מצוין את המשחק, נחלש בהמשך וסיים עם 16 נקודות, רומן סורקין קלע 14 וניבו ששיחק רק 14 דקות קלע 11 נקודות והוריד 6 ריבאונדים.

"אנחנו צריכים להשתפר בהגנה, אני שמח שבמשחק לא טוב שלנו ניצחנו וזה מה שחשוב לנו כרגע. הם קבוצה מאוד אגרסיבית, אנחנו צריכים להיות יותר אגרסיביים מהם. אנחנו לא רוצים להפסיד בבית ולא להפסיד לאף קבוצה, הגענו לרבע האחרון אגרסיבים ומפוקסים יותר", סיכם רומן סורקין.

רומן סורקין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
יש מקום לשיפור. סורקין/דני מרון

במכבי תל אביב יבדקו הבוקר את מצבו של ג'וש ניבו שכאמור מתח את גיד הרגל במהלך המחצית הראשונה ולא חזר לשחק. הצהובים פסימיים לגבי הסיכוי שניבו יוכל להתאושש מפציעה כזאת בפרק זמן כל כך קצר וההערכות הן שהוא לא יוכל ליטול חלק במשחק השני. "ג'וש הוא שחקן מאוד חשוב, אני מקווה שזה לא רציני. אם הוא לא ישחק אני חושב שיש לנו סגל מאוד ארוך ואיכותי. כמובן שזה חיסרון מאוד משמעותי", אמר סורקין על חברו.

הצהובים כבר קיבלו החלטה כי אם ניבו לא יוכל לשחק בשישי, הם יחליפו אותו כבר במשחק הבא, ולא ישחקו עם ארבעה זרים. לאלופה יש שלוש אפשרויות מחוץ לסגל - אנטוניוס קליבלנד, ששיחק במהלך כל הסדרה נגד נס ציונה ברבע הגמר, ג'יימס ווב שלא שיחק בכלל בתקופה האחרונה במשחקים משמעותיים, ואופציית ווייד בולדווין.

במכבי תל אביב הודו ביום שלישי כי בולדווין עדיין לא כשיר למשחק, ובמועדון נטו לשמור אותו לקראת המשחק השלישי בסדרה, אם יהיה כזה, או לקראת גמר הפלייאוף, בהנחה שיהיה כשיר. במועדון סיפרו כי נכון לעכשיו הסיטואציה עם בולדווין היא עדיין לא מיטבית, והם ייאלצו לקבל החלטה לא קלה. בכל מקרה אם בולדווין יחוש כי הוא לא יכול לשחק, קליבלנד יירשם להתמודדות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקן מכבי תל אביב ג'וש ניבו זורק נגד הפועל ירושלים. דני מרון
הצהובים יסתדרו בלעדיו? ניבו/דני מרון

המצטיין של המשחק היה כאמור תמיר בלאט. הרכז נכנס בתחילתו של עוד משחק נפל של לורנזו בראון נגד הפועל ירושלים, והשתלט עליו מהרבע הראשון. בלאט הפגין המון בגרות, ניהל את המשחק, ולא חשש לקחת זריקות משמעותיות בדרך לניצחון.

"אני מכיר את בלאט מגיל מאוד צעיר, זה כיף לראות אותו", פירגן סורקין לחברו, "תמיד היו אומרים עליו שהסייז לא מספיק, שאולי הוא לא יצליח להיות בבוגרים. אני חושב שהוא כל פעם עולה ברמה, זה פשוט כיף להיות איתו. כל גבוה שהיה איתו בנבחרות השונות פרח, כל גבוה מסיים איתו עם 15 נקודות במשחק. הוא רואה את המשחק ברמות הכי גבוהות שיש. הוא ימצא אותך במקום הנכון יש לו קשר עין עם כל שחקן. הוא משחק בקצב גבוה וקשה לשמור אותו, הוא זריז, אתה לא יכול לעזוב אותו כי הוא יקלע עליך שלשה, הוא שחקן אדיר וצריך לתת לו יותר קרדיט, הוא עושה את כל השחקנים מסביבו הרבה יותר טובים".

בלאט נמצא בכותרות בתקופה האחרונה אחרי שבחר לפני מספר שבועות לנצל את אופציית היציאה שלו מהחוזה בסיום העונה ולהפוך לשחקן חופשי. למרות דיווחים על התעניינות מצד קבוצות מסוימות, והאפשרות שנמצאת מאחורי הקלעים להביא את ים מדר בקיץ, גורמים במכבי תל אביב העריכו כי בלאט ימשיך בחוזה חדש: "תמיר עשה מה שהחוזה שלו מאפשר לו. אין ספק שמאמינים בו", סיפר גורם במערכת, "בסיטואציה הנוכחית, ייעשה מאמץ מקסימלי כדי לשמור אותו ואנחנו אופטימיים שזה יצליח".

תמיר בלאט שחקן מכבי תל אביב חוגג. דני מרון
מספר 1 על הפרקט. בלאט/דני מרון

במועדון לא אהבו לשמוע בסיום המשחק את התלונות של אנשי הפועל ירושלים על השיפוט במהלך המשחק. "להתחיל לספור את העבירות ואת זריקות העונשין זה קצת מצחיק", אמר גורם במכבי תל אביב, "ירושלים עשתה בדקות האחרונות הרבה עבירות כדי לעצור את השעון. ולפני זה עשו עבירות בניסיון של לחץ אחרי ריבאונד, לפחות 10 זריקות עונשין כאלה".

במועדון מקווים כי "השיפוט במשחק השני לא יושפע מהטענות של ירושלים", כך לפי אחד מאנשי הקבוצה שהוסיף: "אנחנו צריכים להתרכז בכדורסל שלנו ולא לתת לטענות שלהם להשפיע. אם נסתכל ונקשיב, הם יעשו את שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully