וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחוקה ניצחון מהגמר: 82:89 למכבי ת"א על הפועל ירושלים

דאבל-דאבל של בלאט ורבע אחרון מעולה של קולסון העלו את האלופה ל-0:1 בחצי הגמר, למרות פציעה של ניבו שהחמיץ את כל המחצית השנייה. קרינגטון קלע 24 למחזיקת הגביע, שתהיה חייבת לשמור על הבית בשישי ולנצח את הצהובים לראשונה בליגה העונה

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 5.6/ספורט1

סדרת הפלייאוף הראשונה זה 11 שנים בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים נפתחה בניצחון צהוב הערב (רביעי), לאחר שהאלופה גברה 82:89 על מחזיקת הגביע ביד אליהו ועלתה ל-0:1. ביום שישי (15:30) יוכלו עודד קטש ושחקניו לסגור עניין ולהעפיל לגמר אם ינצחו גם בארנה, שם מחזיקת הגביע תהיה חייבת לשמור על הבית כדי להימנע מהדחה.

מכבי תל אביב העלתה את מאזנה ל-3:27 במשחקי הקלאסיקו מול האדומים מהבירה במסגרת הפלייאוף, בעוד שהפועל ירושלים עדיין מחפשת ניצחון פלייאוף ראשון על היריבה המושבעת במילניום הנוכחי. בנוסף, הצהובים נותרו במאזן מושלם במפגשי הליגה העונה, אבל אחרי שהחבורה של יונתן אלון חגגה זכייה בגביע ביד אליהו רק לפני שלושה שבועות, ברור שעדיין אי אפשר להספיד אותה.

נמרוד לוי, ספידי סמית' וקאדין קרינגטון הצעידו את הפועל ירושלים ליתרון שיא של 9 נקודות ודאגו שקבוצתם תוביל גם בהפסקה, למרות שתמיר בלאט הזריק אנרגיה למכבי תל אביב כשהועלה מהספסל וחילק אסיסטים לחסיאל ריברו וג'וש ניבו. לצערה של האלופה, ניבו ירד להפסקה פצוע באחד מגידי הרגל, לא חזר לשחק והוא בספק למשחק השני בסדרה, אבל הצהובים הראו אופי והסתדרו גם בלעדיו במחצית השנייה. בונזי קולסון התעלה ברבע האחרון וגם רומן סורקין סיפק הופעה טובה מאוד, בדרך לניצחון ביתי במשחק שנרשמו בו 16 שינויי הובלה ו-11 מצבי שוויון.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים: רפי מנקו, חסיאל ריברו, תמיר בלאט. דני מרון
צעד ראשון בדרך לגמר. מכבי תל אביב/דני מרון
שחקני הפועל ירושלים, כריס ג'ונסון מימין. דני מרון
הלחץ עליהם לקראת יום שישי. שחקני הפועל ירושלים/דני מרון

קלעו למכבי תל אביב: תמיר בלאט (11 אסיסטים, 3/5 ל-3), בונזי קולסון (11 ברבע האחרון, 9 ריבאונדים) וחסיאל ריברו 16 נקודות כל אחד, רומן סורקין 14, ג'וש ניבו 11 (6 ריבאונדים), לורנזו בראון 8, רפי מנקו, ג'ייק כהן, ג'ו תומאסון וג'ון דיברתולומיאו 2 כל אחד.

קלעו להפועל ירושלים: קאדין קרינגטון 24 נקודות, ספידי סמית' 20 (6 אסיסטים), נמרוד לוי 13 (9 ברבע הראשון), ג'אקורי וויליאמס וכריס ג'ונסון (6 ריבאונדים) 8 כל אחד, נועם דוברת 5, יובל זוסמן ואור קורנליוס 2 כל אחד.

בונזי קולסון שחקן מכבי תל אביב חוגג. דני מרון
התעלה במאני טיים. בונזי קולסון/דני מרון
שחקן הפועל ירושלים נמרוד לוי לפני שחקן מכבי תל אביב ג'וש ניבו. דני מרון
נמרוד לוי נתן את הטון בדקות הראשונות, אבל נחלש בהמשך/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

קרינגטון הניח את ה-2 הראשונות והטבעה של וויליאמס הציבה את ירושלים ביתרון 0:4, תומאסון שם את מכבי על הלוח. לוי ניצל אסיסט יפה וקלע מתחת לטבעת, ניבו תיקן החטאה של קולסון אבל לוי צלף שלשה ואחריה הוסיף סל נהדר על ניבו - 4:11 לאורחים. בראון צימק מחצי מרחק, וויליאמס החזיר וקרינגטון הגדיל מהקו, לפני שסורקין הוריד ל-15:8. לוי המשיך ברבע הנהדר עם עוד סל, אבל בלאט חילק אסיסטים ולסורקין ולניבו שגרמו לאלון לבקש פסק זמן ביתרון 12:17. ג'ונסון החליף סלים עם ריברו, קורנליוס המשיך את נדנדת הקליעות, אך הקובני רשם 2 נקודות עונשין ואז הוסיף מהלך של סל ועבירה שהקטין ל-21:19. ג'ונסון הרגיע בשלשה, זוסמן החזיר מהקו את הפער ל-7 בסיום הרבע - 19:26 לירושלים.

שחקן מכבי תל אביב תמיר בלאט ליד שחקן הפועל ירושלים יובל זוסמן. דני מרון
בלאט עלה מהספסל וניווט את מכבי תל אביב בחזרה למשחק/דני מרון
שחקן מכבי תל אביב חסיאל ריברו מטביע. דני מרון
ריברו קלע הרבה נקודות במעט זמן/דני מרון

רבע 2:

ריברו הגיע לכמות דו-ספרתית של נקודות, קליעות עונשין של בלאט קירבו את מכבי למינוס 3. קרינגטון ניסה לשמור על הפער, סורקין חשב אחרת וצלף שלשה, סמית' קלע סל ובתגובה השיב לו בלאט בצליפה מחוץ לקשת - 30:29 בלבד ופסק זמן ירושלמי. ניבו העניק לצהובים יתרון ראשון, סמית' הפך מיד בחזרה עם שלשה ואחרי שקולסון השווה זמנית, הגארד של מחזיקת הגביע השלים רצף של 7 נקודות והעלה את ירושלים ל-33:37. ניבו צימק, קרינגטון ענה לו בשלשה והסנטר הצהוב קלע זריקת עונשין לפני שבראון הוריד ל-40:38. סמית' הלוהט השיג עוד 2, ניבו השוואה עם 4 רצופות וקולסון החזיר למכבי את ההובלה, אבל קרינגטון הפציץ מרחוק ואז סחט עבירה ל-3 זריקות, קלע את כולן וקבע 44:48 להפועל ירושלים בהפסקה.

קאדין קרינגטון שחקן הפועל ירושלים מול לורנזו בראון שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
קרינגטון סיפק תצוגה התקפית מעולה/דני מרון
שחקן מכבי תל אביב ג'וש ניבו זורק נגד הפועל ירושלים. דני מרון
גם ג'וש ניבו עזר להשאיר את הצהובים בפער סביר בהפסקה/דני מרון

רבע 3:

שלשה של סמית' וסל של לוי הביאו את ההפרש ל-9, בלאט קירר את ההתלהבות עם שלשה ואסיסט לקולסון שהוריד ל-53:49. וויליאמס קלע נקודה מהקו, כהן צימק ובלאט הפך זמנית במהלך של שלשה ועבירה, אבל דוברת הגיב עם 5 נקודות רצופות וירושלים עלתה ל-55:59. סורקין קירב שוב את מכבי בשלשה, קולסון איזן עם קליעת עונשין וריברו החזיר את היתרון באחת נוספת, קרינגטון הפך שוב ומנקו דייק פעמיים מהקו, וויליאמס השווה מאותו טווח ודיברתולומאו העניק למכבי תל אביב 62:64, לפני שליי אפ של קרינגטון ודאנק של וויליאמס סגרו את הרבע ב-64:66 למחזיקת הגביע.

תמיר בלאט שחקן מכבי תל אביב חוגג. דני מרון
דאבל-דאבל. תמיר בלאט/דני מרון
שחקני הפועל ירושלים: נמרוד לוי, ג'אקורי וויליאמס, ספידי סמית', יובל זוסמן. דני מרון
לא הצליחו לשמור על היתרון. שחקני הפועל ירושלים/דני מרון

רבע 4:

סורקין מצא את קולסון שהטביע, ג'ונסון קלע והוסיף נקודת בונוס מהקו לפני שקולסון דייק בזריקת עונשין וסורקין קבע 69:69. אחרי 2 של ריברו מהקו, לוי איזן מתוך הצבע, אבל בלאט עם 4 רצופות מהקו הציב את מכבי ביתרון 71:75. קרינגטון הקטין מחצי מרחק, ואחרי נקודה של קולסון, הגארד של ירושלים קבר שלשה - 76:76. קולסון הוסיף עוד 4 נקודות, ריברו קלע פעמיים מהקו והפורוורד רשם משם עוד נקודה, סמית' השאיר תקווה כשהוריד 83:79. בראון הגדיל ב-3 קליעות עונשין, סמית' השיב באותו מטבע בצד השני אבל כוכב מכבי הוסיף עוד אחת וסורקין סגר עניין מהקו - 82:89 לצהובים בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully