וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קברנו את ישראל מתחת לדשא. זה מה שמגיע לרוצחים"

אחרי ההתנהגות המחפירה והמבזה מול נבחרת ישראל שמורכבת בין היתר מניצולים מהטבח בנובה, הטורקים זכו ביורו קטועי הגפיים והתקבלו באיסטנבול כגיבורים. המאמן: "הכי גאה בניצחון על הישראלים, הם הבינו שיש מחיר לאכזריות שלהם"

נבחרת קטועי הרגליים של ישראל מובסת 6:0 על ידי טורקיה, תחת אווירה עוינת במיוחד/מתוך יוטיוב

התמונות הקשות מהחוויה המבזה שעברה נבחרת קטועי הגפיים של ישראל במשחק נגד טורקיה בשבוע שעבר במסגרת אליפות אירופה, צבטו בלב של ישראלים רבים.

אבל גם אחרי שראשי הנבחרת, שהורכבה בין היתר מניצולים של טבח ה-7 באוקטובר, פנתה להתאחדות קטועי הגפיים בבקשה להעניש את הטורקים - מתברר שהם ממשיכים להתגאות בהתנהגותם המבישה.

טורקיה נחשבת למעצמה בענף, ואמש (שני) אחרי שזכתה באליפות אירופה בפעם השלישית ברציפות, היא נחתה באיסטנבול ונהנתה מקבלת פנים מיוחדת. עשרות אוהדים שחיכו למשלחת בשדה התעופה ומספר עיתונאים, שמעו את המאמן, שהסית ונשא נאום אלים ואנטי-ישראלי לפני המשחק המדובר (שהסתיים ב-0:6 לטורקיה), מתפאר ומתגאה בפה מלא בהתנהלות שלו ושל שחקניו.

"התחלנו את הטורניר עם משחק נגד ישראל, וזה היה חשוב מאוד מבחינה מוסרית לפרק אותם לחלוטין. התכוננו היטב למשחק - בעיקר כי רצינו להעביר מסר על רקע הזוועות שישראל מחוללת בעזה", אמר המאמן איסמעיל טמיז. "הדבר שאני הכי גאה בו בטורניר הזה, זה הניצחון על הישראלים האכזרים. הם מבצעים רצח עם, אז נתנו להם תשובה הולמת במגרש. קברנו אותם מתחת לדשא, וזה בדיוק מה שמגיע לרוצחים".

תקציר המשחק

הטורקים לא רק הביסו 0:6 את ישראל במשחק, אלא גם התייחסו בצורה משפילה ומבזה כלפי שחקניה, חלקם פצועי מלחמה, כשעל פי עדויותיהם של הישראלים, הם קיללו אותם וירקו עליהם. לפני המשחק, שחקני נבחרת טורקיה הציגו על כר הדשא "מיצג" עם הכיתוב "עזה" שיצרו באמצעות הקביים שלהם. עוד בזמן החימום ספגו הישראלים קריאות אנטישמיות, כשהאוהדים הטורקים מניפים דגלי פלסטין וקוראים "להשמיד את ישראל". בשעה שנוגנה "התקווה", נשמעו שריקות בוז רמות ביציע ושחקני טורקיה עמדו עם הגב למצלמות בתור מחאה. לאחר מכן, הם גם לא לחצו ידיים לשחקנים הישראלים - אף שהענף ידוע בספורטיביות ובכבוד הדדי בין השחקנים הנכים, שרבים מהם חולקים סיפורים מעוררי השראה על חיים בצל הלקויות הגופניות.

לפני המשחק, תועד הקפטן נואם בפני השחקנים ומבקש מהם "לטבוח בישראלים, כפי שהם טבחו בפלסטינים", כשהוא מזכיר את העובדה שחלק מהשחקנים בכחול-לבן הם חיילים לשעבר. "בואו נעשה את זה למען עזה, למען פלסטין, שהישראלים יקבלו סטירה בשם ילדי עזה", אמר.

כמובן שגם בסיום המשחק הטורקים סירבו ללחוץ ידיים כמקובל, וחגגו עם עשרות האוהדים-מפגינים ביציעים, כשבידיהם דגלי פלסטין. "זו המתנה הקטנה שלנו הטורקים עבור העם הפלסטיני, שסובל מרצח עם אכזרי מדי יום ביומו. תחי פלסטין!", התגאה הקפטן בסיום, ובתקשורת הטורקית דיווחו בהתלהבות על המשחק, אף שמדובר בענף זניח יחסית.

"סטירה לישראלים בשם עזה, בחסות הנבחרת הטורקית! הם מחקו אותם לחלוטין", כתבו באתר "Haber".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נבחרת קטועי הרגליים של טורקיה חוגגת ניצחון 0:6 על ישראל עם דגלי פלסטין. מתוך טוויטר, צילום מסך
ה"מיצג" של שחקני טורקיה לפני המשחק, "למען עזה"/צילום מסך, מתוך טוויטר
נבחרת קטועי הרגליים של טורקיה חוגגת ניצחון 0:6 על ישראל עם דגלי פלסטין. מתוך טוויטר, צילום מסך
הטורקים חגגו בסיום המשחק לצד דגלי פלסטין/צילום מסך, מתוך טוויטר

נבחרת ישראל פנתה כאמור להתאחדות קטועי הגפיים אחרי מפגן השנאה וההסתה, ודרשה להשעות את הטורקים מהמשך הטורניר. ההתאחדות הסתפקה במכתב גינוי רפה והזהירה את הטורקים שהתנהלות דומה במשחק אחר יגרור סנקציות. בסופו של דבר הטורקים המשיכו כאמור עד לזכייה בתואר.

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully