וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלונה ברקת: "פיטורי ברדה - ההחלטה הכי קשה שקיבלתי"

1.6.2024 / 22:45

הבעלים של הפועל באר שבע במכתב פתוח לאוהדים: "הפסקתי להשקיע? האמת הפוכה. בשלוש העונות האחרונות הזרמתי 58 מיליון ש"ח. אם יבוא רוכש, הוא יקבל מועדון מסודר ונקי מחובות"

אוהדי הפועל באר שבע נפרדים מאליניב ברדה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחרי פיטוריו של אליניב ברדה מהפועל באר שבע, פרסמה הערב (שבת) בעלת הבית אלונה ברקת מכתב פתוח לאוהדי הקבוצה ובו כתבה: "ביום שישי קיבלתי את ההחלטה הקשה ביותר שלי במועדון בקשר להמשך דרכו של אליניב ברדה, האגדה וסמל המועדון. כולכם יודעים היטב שהקשר ביני לבין אליניב הוא הרבה יותר מקשר בין בעלי קבוצה למאמן וקודם לכן גם כאיש צוות וכקפטן. אליניב כתוב באותיות זהב בדפי ההיסטוריה של המועדון ולא בכדי.

"לצערי, במהלך החודשים האחרונים ובמיוחד לאחר ההודעה על אי הארכת החוזה, הלכו והתעצמו ברשתות ובכלי התקשורת השונים מספר טענות נגד המועדון ונגדי באופן אישי.

1. הבעלים הקמצנית הפסיקה להשקיע במועדון ולכן הצוות המקצועי לא מקבל תנאים להצליח ומוציא מים מהסלע.

2. בתקציב כזה אי אפשר להתחרות עם מכבי תל אביב ומכבי חיפה.

3. הגיע הזמן שהבעלים תלך הביתה".

אלונה ברקת עם אליניב ברדה. ברני ארדוב
"אליניב כתוב באותיות זהב בדפי ההיסטוריה של המועדון". אלונה ברקת עם אליניב ברדה ב-2022/ברני ארדוב

ברקת הגיבה לכך וכתבה:

1. "הפסקתי להשקיע? אני לא אוהבת לדבר על גודל ההשקעה שלי במועדון, אבל הפעם אחרוג ממנהגי. בשלוש העונות האחרונות הזרמתי למועדון כסף חי מהבית בסך של 58 מיליון שקלים, מתוכם 22 מיליון שקלים רק בעונה האחרונה, שהייתה מהגבוהות בחמש העונות האחרונות. בשתי העונות האחרונות השקענו 15 מיליון ש"ח ברכישת שחקנים כנגד 9 מיליון ש"ח ממכירות שחקנים, שהכספים מהן עתידים להתקבל רק בשנתיים הבאות.

לא רק שלא הפסקתי להשקיע, האמת היא הפוכה. תקציב המועדון בעונה האחרונה עמד על 68 מיליון ש"ח, כאשר 37 מיליון ש"ח מתוכו הוקצו לשכר שחקנים וכללו גם פיצויים לשחקנים שלא התאימו מקצועית. זהו התקציב השלישי בגובהו בליגה ונמצא בפער מאלו שתחתיו, כולל ממכבי פתח תקוה, לה הפסדנו בגמר, ובאופן כללי הוא שווה בדיוק לממוצע המועדון בעשור האחרון. ההפסד בגמר הגביע הוא לא רק הפסד של תואר, אלא הפסד של הזכות החשובה לשחק בליגה האירופית, דבר שיש לו משקל עצום מקצועית, כלכלית וגם פגיעה בדירוג המועדון.

2. עם תקציב כזה אי אפשר להתחרות מול הגדולות? תקציב השחקנים שלנו לאורך העשור האחרון תמיד היה כמחצית משל מכבי תל אביב ומכבי חיפה, גם בשנות האליפות הגדולות שלנו, ובזה שום דבר לא השתנה מהותית. עם התקציבים האלו זכינו בעשור האחרון בשלוש אליפויות, שני גביעים והעפלנו ארבע פעמים לשלב הבתים של הליגות האירופאיות. מבחינתי, רוח המועדון שלנו ש"הכול אפשרי" תמיד עשתה את ההבדל.

פערי התקציב היו ונשארו מה שהם. חשוב שתדעו שהפועל באר שבע מתחילה כל עונה בפער שלילי של כ-20 מיליון ש"ח רק בהכנסות מכרטיסים, וזה לפני הפערים בהכנסות מחסויות ומהמפעלים האירופאיים בשנים האחרונות. זה תמיד יהיה הפער שנצטרך להתמודד איתו והפער הזה צומצם לא פעם בעבר באמצעות רוח המועדון, האמונה, הקהל האדיר שלנו ובחירות מדויקות יותר של שחקנים. ולא, אני ממש לא מתכוונת להקטין ציפיות. שחקנים ואנשי צוות מקצועי בהפועל באר שבע באים לפה כדי להתמודד על כל התארים, להסתכל לכל קבוצה בלבן שבעיניים וללכת עד הסוף. כך היה וכך תמיד יהיה בתקופתי. אני לא מאמינה בשאיפה לבינוניות.

3. 'תשימי את הקבוצה על המדף'. במשך 17 שנה שאני הבעלים של המועדון, לא קיבלתי ולו הצעה אחת מאף רוכש או שותף פוטנציאלי. לעולם לא אאחז בקרנות המזבח ואני מתחייבת שכל מי שיגיע וירצה ברצינות את זכויות הניהול יקבל מועדון מסודר ונקי מחובות. השקעתי ואמשיך להשקיע את מיטב אהבתי, מרצי וכספי בכדי להסב לכולנו רגעי אושר וגאווה גם בעתיד. אני אוהבת את הפועל באר שבע ותורמת את חלקי באהבה גדולה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אוהדי הפועל באר שבע, גמר גביע המדינה 2024. אריאל שלום
אוהדי הפועל באר שבע/אריאל שלום

"לפני סיום, רבים מכם לא אהבו את העיתוי וההודעה הלא מכבדת ואתם צודקים, אלא שהעיתוי נגזר ממועד האופציה שפקעה ביום שישי ה-31.5. גם את ההודעה הלקונית לא רציתי ולא דמיינתי. היא נכפתה על המועדון מאחר שאליה היה נסער מההחלטה ובתוך כך בחר שלא להוציא הודעה משותפת, כפי שמגיע לו ולכם, ועימו ועימכם הסליחה.

לסיכום, ההחלטה לא להמשיך עם אליה הייתה ההחלטה הקשה ביותר שקיבלתי במועדון, אבל תפקיד של מנהל הוא תפקיד מאתגר שמחייב אותנו לקבל החלטות גם כשהן לא פופולריות. כולנו יודעים ששום פוסט ושום מלל אינם יכולים להודות או לסכם את תרומתו של אליניב להפועל באר שבע. אליה היה ויישאר אגדת מועדון והדלתות תמיד יהיו פתוחות בפניו בעתיד.

בשבוע הבא יהיה מאמן חדש על הקווים ואני מתחייבת להעמיד לו את אותה התמיכה, המקצועית והכלכלית, שקיבלו קודמיו בתפקיד.

אסיים בתפילה לשובם של חטופינו ולשלומם של חיילנו. מי יתן ונדע ימים טובים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully