וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דדאס מסביר את העבירה: "דמיינתי את עמית גרשון מנצח אותנו"

31.5.2024 / 0:05

מאמן הפועל תל אביב שלח את שחקניו לבצע עבירה ולאפשר להפועל חיפה למחוק את היתרון של קבוצתו, אבל בסופו של דבר ניצח בהארכה 91:100 ועלה ל-0:2 ברבע גמר הפלייאוף: "אמרתי לפני המשחק לאקסבייר מנפורד שהוא יהיה ה-MVP"

מחוץ לקווים, 30.5/מערכת וואלה, אולפן וואלה

12 שניות לסיום המשחק בין הפועל חיפה להפועל תל אביב, הערב (חמישי) ברוממה, התרחש אירוע מעניין. הכדור היה בידי המארחים, בפיגור 89:87, וסטפנוס דדאס הורה לשחקניו לבצע עבירה שתסכן את היתרון שלהם - ובלבד שגורלם יהיה בידיהם. לכאורה, הסיכון לא הצדיק את עצמו, והמשחק נשלח להארכה בשוויון 89:89 לאחר שג'ון דייויס דייק פעמיים מהקו ואקסבייר מנפורד החטיא מחצי מרחק; בפועל, האדומים מתל אביב זכו בכל הקופה - כשניצחו 91:100 ועלו ל-0:2 בסדרת רבע גמר הפלייאוף, למרות שאיבדו 21 נקודות יתרון.

"אני מרוצה מההחלטה שלקחנו", אמר דדאס והסביר מה עמד מאחוריה. "כבר דמיינתי איך עמית גרשון קולע באזר ביטר ומנצח אותנו. הייתי בטוח שזה מה שיקרה, אבל לא אמרתי את זה לשחקנים. הייתי מודע לזה שהפועל חיפה עייפה, ושלקבוצה החזקה יותר יש יתרון במצבים האלה. 50 שניות בתוך ההארכה, כבר הבנו שננצח. פישלנו, אבל כשחזרנו לכדורסל הרגיל שלנו - השתלטנו מחדש על המשחק".

הפועל תל אביב זקוקה לעוד ניצחון אחד כדי להכריע את הסדרה ולהעפיל לחצי הגמר, והיא תנסה להשיג אותו ביום ראשון בהיכל שלמה ולהשלים סוויפ. "הראינו עד עכשיו שאנחנו קבוצה הרבה יותר טובה", הוסיף המאמן היווני. "באנו מוכנים, יש לנו מנטליות טובה, וניצחנו בצורה נוחה בשישה רבעים. פישלנו ברבע אחד, ואנחנו צריכים להיות עקביים וחסרה לי התשוקה לגמור את המשחק. לא ראיתי אותה בריבאונד, באיבודים ובלייאפים שהוחטאו".

דדאס החמיא למנפורד, שאחרי תקופה פחות טובה הפגין את יכולתו האמיתית וירה 25 נקודות. "אמרתי לו עוד לפני המשחק שהוא יהיה ה-MVP. דחפתי אותו, התחלתי את ההתקפה ממנו. הוא היה מצוין".

אקסבייר מנפורד שחקן הפועל תל אביב. מאור אלקסלסי
מחמאות מהמאמן. אקסבייר מנפורד/מאור אלקסלסי

המאמן המפסיד, גיא גודס, הודה כי "אולי הייתי צריך להורות לשחקנים שיעיפו שלשה מהירה בהתקפה האחרונה, ויהיה מה שיהיה, אבל קל להגיד את זה בדיעבד. החמצן כבר לא זרם ולא היו לנו רגליים בהארכה. אני שמח בשביל השחקנים שהפגינו בגרות ורצון לחזור, כפי שעשינו לאורך החודשים האחרונים.

"לא קל להתמודד עם הפועל תל אביב. זו קבוצה חזקה עם המון ניסיון, שגורמת לך לשלם על כל טעות. באיזשהו שלב העלינו את רמת הפיזיות והאנרגיות, גרמנו להם ל-18 איבודי כדור, עשינו המון סלים קלים וחזרנו למשחק, גם אם לא בכדורסל גדול. יש להפועל המון כלים לייצר מומנטום בתוך משחק, ולנו זה קשה יותר. באנו כדי לעשות הטוב ביותר שלנו, גם אם זה לא יספיק".

האם הסדרה גמורה? גודס מנסה לשדר שלא. "ראיתי כל כך הרבה סדרות פלייאוף, גם כשהובלתי 0:2. המצב שלנו לא פשוט, אבל אני סומך על החבר'ה שלנו שיבואו להילחם עד האופציה האחרונה שיש לנו. אני לא נלחם בסטטיסטיקה. נבוא לתת כל מה שיש לנו. אם נגיד שעשינו הכל, גם אם נפסיד בסוף, אז הכל בסדר".

במבט לאחור, נזכר מאמן הפועל חיפה במצבה בקרקעית הטבלה כשהגיע. "זה מועדון שמאוד יקר לי, ואולי הפסדתי אופציות טובות יותר בהמשך, אבל אני לא מתחרט שבאתי", אמר. "הצלחנו לייצב את הקבוצה ולעשות שינויים ולהגיע למקום השביעי. יש לנו עוד משחק אחד לפני הכל, ונראה לאן העתיד יוביל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully