וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוז'וך: "זה מרגיש כמו תיקון". לוזון: "חיכיתי לזה כל החיים"

30.5.2024 / 22:57

מאמן מחזיקת גביע המדינה התרגש: "ככה בונים מועדון. עונה הבאה? מרוצים ממני ואני מרוצה פה". היו"ר הוותיק של מכבי פתח תקוה: "שהחיינו והגיענו לזמן הזה. הארכת החוזה של רן? שבוע הבא"

תקציר גמר גביע המדינה 2024: מכבי פתח תקוה - הפועל באר שבע 0:1/ספורט1

שחקני מכבי פתח תקוה חגגו הערב (חמישי) במשך דקות ארוכות את הזכייה בגביע המדינה. ניצחון 0:1 על הפועל באר שבע בבלומפילד המלא בכ-29 אלף צופים, העניק למלאבסים את התואר בפעם השלישית אי פעם והראשונה מאז 1952.

היו"ר אבי לוזון נולד שלוש שנים אחרי אותו גביע והערב חגג תואר משמעותי ראשון. מכבי פתח תקוה זכתה בגביע הטוטו ארבע פעמים בשנותיו במועדון - אבל גביע המדינה זה סיפור שונה לגמרי. במהלך החגיגות לוזון נטל את המיקרופון של הכרוז, הזמין את האוהדים לחגיגות ספונטניות "בהיכל הספורט באולם אמסטרדם בפתח תקוה. חאפלה בחסות ראש העיר". לוזון הוסיף בקול שבור ונרגש: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

עוד אמר לוזון: "חיכיתי לרגע הזה כל החיים. חשבתי כל השבוע על זה. זה מרגיש נפלא, זה ייתן בוסט אדיר למועדון שלי. האלפים שהיו פה אחרי שנים רבות שלא היו, זה יביא בחזרה. החלום זה שכל משחק בית היציע במערבי יהיה מלא. 6,000 איש לא התייאשו עד שהבאנו את הגביע. אמונה ואומץ הביאו לנו את זה. זה לזכות קוז'וך, אין דבר יותר מתוק מזה. תומר לוי היה במעמד הזה, הכי מגיע לו בעולם. לנו גדל דור של ילדים צעירים שלא פוחדים. הם רקדו בחדר ההלבשה, רק רצו לצאת ולשחק. הינדי? אחלה קפטן, גם כשלא שיחק. תמיד היה לטובת הקבוצה, הכי מגיע לו בעולם".

לגבי קוז'וך הוסיף: "הוא מאמן מכבי פתח תקוה. אמרנו שנחכה עוד טיפה, רצינו להתעסק בלקחת את הגביע. החתימה הפורמלית תהיה בשבוע הבא".

שחקני מכבי פתח תקוה חוגגים את הזכייה בגביע המדינה 2024. אריאל שלום
שחקני מכבי פתח תקוה חוגגים את הזכייה בגביע המדינה 2024/אריאל שלום

רן קוז'וך סיכם את הניצחון בגמר: "השחקנים והאוהדים שלי עבדו קשה מאוד, אבל הניצחון הזה מוקדש לכל החיילות והחיילים, אוהדי כל הקבוצות. האמנתי מאוד, זה היה מפחיד קצת. מי שנכנס לחדר ההלבשה שלנו יודע כמה זאת קבוצה מגובשת. לאורך כל המשחק היינו שווים, עם טיפה עליונות, לקבוצה שאיכותית מאיתנו. הקהל שלנו? ככה בונים מועדון. גם במכבי נתניה בנינו משהו שגדל עם הזמן. הקהל שלנו גדל וגדל".

על אבי לוזון: "מהבוקר אמר לי 'רן זה שלנו'. זה מאוד מגיע לו, הוא מחזיק את המועדון כל כך הרבה שנים. זה לא מובן מאליו, הוא מאוד אוהב ומאוד רגשי".

על הזכייה אחרי ההפסד שנה שעברה: "זה מרגיש כמו תיקון. אנחנו נמדדים בהישגים. עשינו דברים נפלאים במכבי נתניה בשנתיים וחצי שלי שם, ובסוף לא הצלחנו לקטוף את הדובדבן. זה בשבילי היה רגע לשים חותם על הקריירה שלי. יש מאחוריי צוות מדהים, כל כך הרבה אנשים שבלעדיהם אני כלום, סתם איש מפוזר. בסוף השחקנים האלה - הם לומדים, מתפתחים. זה היה משחק היראוי. בא לי לישון, אבל נלך לחגוג מפה".

על העונה הבאה: "שום דבר חדש מאתמול. טוב לי פה, אני נהנה פה. אנחנו נדבר, יודע שמרוצים ממני ואני מרוצה".

על מכבי נתניה ממנה פוטר במהלך העונה: "אני לא מתעסק הזב. מכבי נתניה זו קבוצה שאהדתי מילדות, זה מקום שגדלתי והתחנכתי בו. אם מסתכלים בצורה אובייקטיבית, בשנתיים וחצי שם כמאמן ראשי וכעוזר, עשינו שם דברים מדהימים. הגענו לאירופה, פלייאוף עליון, גביע הטוטו אחרי 40 שנה. הייתה הצלחה. מי שרצה להסתכל על זה ככישלון - זה שלו".

עוד בוואלה!

חוזרת לאירופה אחרי 19 שנה: מה מצפה למכבי פתח תקוה?

לכתבה המלאה
רן קוז'וך, אנאס מחאמיד, אחרי הזכייה של מכבי פתח תקוה בגביע המדינה 2024. דני מרון
רן קוז'וך, אנאס מחאמיד, אחרי הזכייה של מכבי פתח תקוה בגביע המדינה 2024/דני מרון
תומר לוי קפטן מכבי פתח תקוה מקבל את גביע המדינה מידי נשיא המדינה יצחק הרצוג. דני מרון
תומר לוי עם הנשיא יצחק הרצוג/דני מרון
יו"ר מכבי פתח תקוה, אבי לוזון, אחרי הזכייה בגביע המדינה 2024. דני מרון
הכי מתוק בעולם עבורו. אבי לוזון/דני מרון

מוחמד הינדי, כובש השער, אמר בסיום: "רצתי לחגוג ישר אחרי הפנדל, כי ידעתי שאני אכניס. קוז'וך הביא איתו גישה אחרת. מאז שהוא בא, נראינו אחרת. שמח מאוד שהבאנו גביע. מהדקה הראשונה ידעתי שהיום אנחנו מנצחים. יותר הגיע לנו. אין מאושר ממני להבקיע את השער הזה ולתת גביע למכבי פתח תקוה. ידענו ששלושת הקפטנים נניף ביחד".

שחקני מכבי פתח תקוה חוגגים את הזכייה בגביע המדינה 2024. אריאל שלום
שחקני מכבי פתח תקוה חוגגים את הזכייה בגביע המדינה 2024/אריאל שלום

יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון בירך: "ברכות למכבי פתח תקווה על זכיה בגביע שלישי בתולדות המועדון. ברכות לאבי לוזון, רן קוז'וך, השחקנים והצוות. עונה שהתחילה עבורכם עם עליית ליגה מסתיימת עם גביע המדינה. למרות גודלו של המועדון הצלחתם בשנים האחרונות להגיע למעמד מכובד שבא לידי ביטוי בטיפוח שחקני בית וערכים של מקצוענות שהגיעו לשיא עם זכיה בגביע המדינה".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ: "ציפייה שנמשכה עשרות רבות של שנים התממשה הערב ואל מול קהל שיא שזכה להיות חלק מערב היסטורי. ברכות למכבי פ"ת, לכל מי שעשו הכל כדי להגיע לרגע הזה ולגביע הנכסף - הנהלה, צוות מקצועי, שחקנים, אוהדים ואוהדות. הלוואי שפתח כולנו את העונה הבאה מאוחדים, שלמים, יחד עם כל מי שחייבים לחזור אלינו במהרה".

השחקן והזמר, מוטי גלעדי, שהגיע למשחק הערב: "הרגשה נפלאה. לא כולם יודעים, אבל לפני 60 שנה הייתי שוער של מכבי פתח תקוה. שיחקתי עם בגלייבטר, זלצר, רוזנצוויג, קינסטליך ועוד... ההרגשה עילאית, אני מלווה את הקבוצה מאז שהייתי בן 17. יש חגיגה בלב, לפני חודש אמרתי לאבי לוזון שאם הוא יזמין אותי לגמר, מכבי תנצח. היום אמרתי לבן של חברים, שהיה איתי במשחק, שננצח 0:1 בדקה ה-90. זה היה כמו לזכות בלוטו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully