וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רן בן שמעון: "המטרה הגדולה היא יורו 2028"

26.5.2024 / 12:29

המאמן הלאומי החדש הוצג: "ארצה שזו תהיה נבחרת שמחוברת לעם ואתן חשיבות גדולה לעבודה היום יומית, להתנהלות על המגרש ומחוצה לו תהיה משקל גדול". וגם: השיחות עם ויטור וזהבי, השחקנים שיבקשו חופשה ממשחקי הידידות והאם יהיה מי שיישן בחדר לבד?

הריאיונות עם רובי קין, ערן זהבי ואנריק סבוריט אחרי משחק סיום העונה של מכבי תל אביב/ספורט1

הנהלת ההתאחדות לכדורגל אישרה בסוף השבוע פה אחד את מינויו של רן בן שמעון למאמנה החדש של נבחרת ישראל, הכריזה על כך ולמעשה עבודתו כמאמן הלאומי החלה רשמית. היום (ראשון) הוא ערך מסיבת עיתונאים ראשונה בתפקיד, גם לקראת שני משחקיו הראשונים - משחקי ידידות ב-8 ביוני מול נבחרת הונגריה, שתארח את המפגש, ומול בלארוס ב-11 בחודש, גם כן בהונגריה.

תחילה אמר בן שמעון, עוד לפני שלב השאלות: "נבחרת ישראל זו לא עוד תחנה בשבילי, אלא שליחות גדולה, שליחות לאומית. אדרוש מהצוות שלי ומהשחקנים שלי לעבוד קשה. אני שחקן עבר של הנבחרת וכאחד שעקב אחריה הרבה מאוד שנים, יש הרבה דברים לקחת מקודמיי - חלק מהדברים שארצה לקחת מהם זה גם את תהליך ההצערה שהנבחרת צריכה לעבור. התקופה שלי כמאמן נבחרת בעבר (בקפריסין, י"ט) נתנה לי המון הבנה של הצרכים ואם אצטרך לעשות משהו שונה הפעם, זה לתת חשיבות אדירה לעבודה היום-יומית, לקשר שלי עם השחקנים והצוות ולעבודה מול מועדונים. להיות שחקן נבחרת לפני הכל זו ההתנהלות על המגרש ומחוצה לו ואלו דברים שאתן להם משקל גדול. חשוב לי שכל מי שיהיה שותף לדרך שלנו יעבוד קשה ושמי שיבוא לראות אותנו יראה שחקנים שמשרתים את הנבחרת ולא להיפך. אחד הדברים שהכי חשובים לי זה לתת לאנשים להרגיש מחוברים לנבחרת ואני מאוד ארצה שזו תהיה נבחרת שמחוברת לעם שלה".

מאמן נבחרת ישראל רן בן שמעון. יותם רונן
החל רשמית את תפקידו כמאמן הלאומי. רן בן שמעון/יותם רונן

הקמפיין הקרוב: "לא אתכחש לכך שהמטרה העליונה היא יורו 2028, אבל זה לא אומר שנוותר על שום שלב. תהיה נבחרת תחרותית. מי שמכיר אותי יודע שלא נוותר על שום דבר ונגיע לכל משחק הכי מוכנים. לא יהיו משחקים שלא נוכל להשיג בהם נקודות. כדי להעפיל לטורניר גדול נצטרך לעבוד קשה מדי יום. אני לא יודע אם הקמפיין הקרוב מעשי או לא, אני רוצה שתהיה נבחרת שראויה להצלחה שלה ובשביל זה אעבוד הכי קשה שאני יכול".

הצוות המקצועי שלו בנבחרת: "נבנה צוות בימים הקרובים, יש לנו מועמדים. ריינשרייבר כמנהל הנבחרת? זכינו, זו גאווה גדולה לצרף אותו. יש לי חבר שהמליץ לי עליו לתפקיד וברגע שהשם שלו עלה, הצבתי בפניו את האתגר. הוא יוכל לעזור לנו הרבה מעבר למנהל ואני גאה להציג את מנהל הנבחרת רועי ריינשרייבר".

מצב הנבחרת: "אני מאמין שללמוד מאחרים, מנבחרות במצב שלנו. אני מאמין ורוצה ללמוד מנבחרות ששברו תקרית זכוכית. אני מאמין שאחרי תקופה ארוכה שקורים לך דברים לא טובים, אתה יכול או ללמוד מזה או לפחד. אני רוצה לסמוך על הדברים שבידיים שלי שאוכל לשנות את זה ומאמין באמונה שלמה בשחקן הישראלי. אין תלונות, רק רצון וניסיון לשפר את התוצאות שהיו בכל השנים האחרונות".

לקראת שני משחקי הידידות: "גם אני אצטרך לעצב את אופי העבודה שלי, ללמוד את השחקנים ושהשחקנים ילמדו אותי. אני מעדיף ניסיון אירופי, אבל אצטרך להתמודד עם מה שבידיים שלי. כל שחקן שעומד לרשותי, אבחן אותו במטרה להיות עם השחקנים הטובים ביותר בסגל. אני לא מסתובב עם סכין בין הידיים כדי לחפש מי מהשחקנים בורח ומי לא, אני מאוד מכבד את כולם ויודע מי מהשחקנים צריכים את החופש ומי לא - ואני מעדיף שהם ינוחו, ייקחו את הזמן ויבואו לקמפיינים עם יותר חופש. לא אחפש אף שחקן, כי אני לא חושב שיש אף אחד שבורח. מי שצריך חופש, יקבל אותו. אני כבר שלושה שבועות מדבר עם שחקנים ואף אחד לא בורח, כולם מחוברים ואוהבים את הנבחרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאמן נבחרת ישראל רן בן שמעון. יותם רונן
"גם אני אצטרך ללמוד ולעצב את אופי העבודה שלי"/יותם רונן

אם זה הזמן הנכון עבורו לאמן את הנבחרת: "מרגיש שהגעתי לזה בזמן הנכון בקריירה שלי. אם לא הייתי מאמין בזה, התשובה שלי הייתה אחרת. אני מאוד מאמין בדור הזה וביכולות שלי, זה הזמן הכי מתאים עבורי לאמן את הנבחרת".

אם יאשר לשחקנים לישון לבד בחדר: "כל אדם בא עם האג'נדה שלו. אנחנו נשב ונחליט איך אנחנו רוצים שדברים ייראו. נשב על הכל. נתמודד עם זה כשזה יגיע, המורכבות לא גדולה מדי".

על הוותיקים דוגמת זהבי ו-ויטור: "דיברתי איתם. יהיה זמן לדבר על הכל כרגע, אבל אין ספק שהנבחרת הולכת לתהליך הצערה. אני לא רוצה להיכנס לעניינים מקצועיים. לגבי שחקני הגנה בקמפיינים הקרובים, אין ספק שאני הולך להיות יצירתי".

על כך שברק בכר הוזכר כמועמד לפניו: "התמודדו על התפקיד הזה מאמנים טובים וראויים, בטח מאמן כמו בכר שזכה בשש אליפויות. הייתי מועמד גם בקמפיינים אחרים ותמיד בירכתי את מי שנבחר. אני מרגיש מאוד בטוח במקום שלי".

אם ראה את דגל פלסטין על הדשא בגמר ליגת האלופות לנשים: "לא ראיתי את זה, אבל אני פטריוט ואדע להתמודד עם כל מורכבות. אני מגיע ממקום מאוד רגשי לכל מה שקורה בתקופה הקרובה ואני חושב שיש לנבחרת שלנו תפקיד גדול מאוד בכל הנוגע למורל של העם שלנו ואשתדל לעשות כמה שיותר כדי שיהיה טוב בתקופה כל כך קשה".

מאמן נבחרת ישראל רן בן שמעון. יותם רונן
"הולכים לתהליך הצערה. בהגנה אני הולך להיות יצירתי"/יותם רונן

גולדברג, דניאל פרץ, אוסקר גלוך, דור תורג'מן, רוי רביבו וענאן חלאילי שייצגו את ישראל במשחקים האולימפיים והוחלט שלא להעמיס עליהם עם השתתפות בשתי הנבחרות הקיץ.

כידוע, בן שמעון קיבל חוזה לארבע שנים, כך שמלבד קמפיין ליגת האומות הקרוב, בבית כמעט בלתי אפשרי עם איטליה, צרפת ובלגיה, הוא אמור לעמוד על הקווים גם במוקדמות מונדיאל 2026. הצוות המקצועי של בן שמעון טרם נחשף וישנם מספר מועמדים, בראשם דושאן מטוביץ', גל כהן ואמיר שלח.

בעברו, כשחקן פעיל, זכה בן שמעון לייצג את ישראל 34 פעמים בנבחרת הבוגרת - את הופעת הבכורה ערך בספטמבר 1992 במשחק ידידות מול פולין והופעתו האחרונה הייתה בנובמבר 1999 בהפסד 5:0 לדנמרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully