וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבוריט נפרד בדמעות: "לא האמנתי שאשחק שש שנים במכבי תל אביב"

24.5.2024 / 9:45

בגרון חנוק, הספרדי הודיע על עזיבת הקבוצה שאיתה זכה בשלוש אליפויות בין שלל ההישגים: "ישראל מדינה מדהימה, כולם עזרו לי ודאגו לי. חוויתי את הרגעים הכי טובים שלי כאן, המחשבות שלי על כדורגל השתנו". וגם: האם קבלת אזרחות הייתה משאירה אותו?

אחרי הודעת הפרישה: שרן ייני חוגג עם שחקני מכבי תל אביב על הדשא בחיפה/ספורט1

הלילה (בין חמישי לשישי) פרסמנו כי אנריק סבוריט עוזב את מכבי תל אביב אחרי שש שנים. הבוקר הוא הכריז על כך במסיבת עיתונאים לקראת משחק הקבוצה נגד בני ריינה מחר בבלומפילד (שבת, 18:30, ספורט4), שבו ישחק בפעם האחרונה במדים הצהובים, ייפרד מהאוהדים ויהיה שותף להקפת האליפות המסורתית.

סבוריט התקשה לדבר, לא הצליח לעצור את הדמעות ואמר בקושי רב: "מחר יהיה המשחק האחרון שלי במכבי תל אביב. בחודשים האחרונים כולם מדברים על זה וזו אכן תהיה העונה האחרונה שלי פה. אני רוצה להודות למועדון ולכל האנשים שעזרו לי. כשהגעתי לכאן בעונה הראשונה, נחתי בישראל ומיד עטפו אותי בצהוב ואני רוצה להודות על כך לשלומי (אברמוב, י"ט) שעזר לי מאוד. הגעתי לכאן ולא ידעתי אנגלית, אפילו לא מילה, אבל כולם דאגו לי ועזרו לי ולמשפחתי. זה כל כך קשה להיות זר ולדעת שיש אנשים שיעזרו לך זה דבר מדהים. אני רוצה להודות לעוד המון אנשים במכבי כמו נעמה כהן שעזרה לי ולמשפחה שלי המון וגם לדניאל טננבאום, שעשה הכל כדי לעזור לי, למשפחה שלי, לאמא שלי, לכולנו. הרבה בזכותו אני כאן שש שנים, בזכות אנשים כמוהו".

על האוהדים: "הם שרו לי, הראו לי אהבה ברחובות ובמגרשים, כל האנשים בישראל התנהגו אליי בצורה מדהימה וגרמו לי להרגיש שזו המדינה שלי, אז תודה רבה (בעברית)".

אנריק סבוריט, שחקן מכבי תל אביב. יותם רונן
עוזב כאלוף. אנריק סבוריט/יותם רונן

אם הוא דמיין שיישאר כאן שש שנים: "בחיים לא חשבתי על זה. ביום הראשון שלי בישראל הכרתי את קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב, אבל לא את הכדורגל. עשיתי כמה שיחות וכולם דיברו מצוין על מכבי תל אביב, תל אביב וישראל. גם בן ואיביץ' גרמו לי להרגיש שחקן חשוב. לא ציפיתי להיות כאן שש שנים, אבל אלו הרגעים הכי טובים שלי בכדורגל, הפרק הגדול בחיי".

הסיבה לעזיבה: "אני חושב שזה הרגע הנכון, הזכייה באליפות הייתה מאוד חשובה לכך. אני מרגיש שהגיע הזמן שאנסה דברים חדשים בכדורגל. זה הזמן לתת את הבמה לשחקנים אחרים להראות שהם מוכנים לשחק במכבי תל אביב".

הסיבות שעזב את ספרד והגיע למכבי תל אביב: "רציתי לזכות בתארים ואמרו לי מראש שזה מועדון שנלחם על תארים ורוצה להתחרות במפעלים האירופיים. תואר זה תואר ולא משנה היכן אתה משחק, ובמכבי תל אביב גרמו לי להרגיש שאתה פה כדי להיות הכי טוב שאתה יכול ולשחק במועדון הכי גדול בישראל. מכבי גרמה לי להיות רעב יותר, להראות אופי, שינתה את המחשבות והרצונות שלי בכדורגל".

מה הפך אותו לכל כך ישראלי: "לדעתי הזכייה בשתי האליפויות הראשונות. היינו אחרי עונת הקורונה ובמקביל אשתי הייתה בהריון, אבל כולם עשו הכל כדי לעזור לנו וזה היה מדהים. אם יש לך את המזל שיהיו סביבך אנשים כמו שהיו סביבי, קל לחיות בישראל למרות מה שקורה ונראה מבחוץ".

אם היה נשאר אילו היה מקבל אזרחות: "זה לא היה משנה, זה היה עניין של הרגשה ומחשבה. לאזרחות אין קשר, אני גם ככה התחלתי לשלם מיסים מלאים לפני כמה שנים (צוחק). הייתי עוזב בכל מקרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אנריק סבוריט מודיע על עזיבת מכבי תל אביב. יותם רונן
לא הצליח לעצור את הדמעות. סבוריט נפרד/יותם רונן

על הגעת זרים לישראל בקיץ הקרוב: "אולי עכשיו קשה לומר את זה לזרים, אבל הישראלים הם אנשים מדהימים שישר עוזרים לך להתאקלם. המדינה מדהימה, אפשר ליהנות הרבה ממנה מחוץ לכדורגל ואם אתה מתרכז בלעשות את העבודה, כולם יעזרו לך על המגרש ומחוצה לו".

על המשחק האחרון שלו מחר: "אני לא חושב על זה כי אני לא רוצה לבכות. המטרה היא לא לספוג, לנצח ולחגוג עם כל האוהדים והחברים. רוצים לסיים את העונה בצורה טובה יותר. אני עוד לא יודע היכן אהיה בעונה הבאה, אי אפשר לדעת - מה שאני והמשפחה נחליט יהיה טוב".

עוד לפני שסבוריט התייצב מול המיקרופון, בן מנספורד, מנכ"ל מכבי תל אביב אמר עליו: "הוא בן אדם מיוחד, שהבין מהר מאוד את מהות המכביזם וזכה בשלל תארים. כשאתה זר שמגיע למדינה זרה ולמועדון גדול ומיוחד, זה לא קל - בטח לא בימים קלים כמו שהיו לאנריק ולמשפחתו".

סבוריט כאמור הגיע למכבי תל אביב בקיץ 2018 והיה המגן השמאלי הבכיר של הקבוצה, שבאותה עונה זכתה באליפות היסטורית בפער של 31 נקודות מהמקום השני וגם הניפה את גביע הטוטו. בעונה לאחר מכן זכה עם איביץ' והצהובים באליפות השנייה שלו, במהלכה ספגה הקבוצה לראשונה בליגה רק בחודש דצמבר בדרך ל-10 שערי חובה לכל אורך העונה. בעונת 2020/21 זכה להניף את גביע המדינה ואז האריך את חוזהו, שיסתיים מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully