וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הישג חסר תקדים": אטאלנטה בעננים, גאספריני בכל זאת יעזוב?

המאמן התגאה לאחר שהוליך את המועדון לתואר אירופי ראשון אי פעם, אך הודה: "נאפולי? זה כמו לראות אישה יפה כשאתה נשוי". דה רון: "אין מילים, אושר עילאי". כוכב המשחק כלל לא אמור היה לפתוח

תקציר זכייתה של אטאלנטה בליגה האירופית אחרי 0:3 על באייר לברקוזן בגמר/ספורט1

שמונה שנות עבודה של ג'אן פיירו גאספריני באטאלנטה סוף כל סוף הניבו את הפרי הראוי. הקבוצה מברגמו הפכה בתקופה הזו לחברה קבועה בצמרת הליגה האיטלקית והגיעה גם לליגת האלופות, אבל לא הצליחה להשיג תואר ראשון מאז הגביע ב-1963. עד אתמול (רביעי). אדמולה לוקמן כבש שלושער היסטורי ב-0:3 בגמר הליגה האירופית בדאבלין מול באייר לברקוזן, שהייתה בלתי מנוצחת לאורך כל העונה, והעניק ל"לה דאה" תואר מרגש במיוחד ושני בסך הכול ב-116 שנות קיומו של המועדון.

כוכב המשחק אדמולה לוקמן חגג בסיום, אחרי שהפסיד השנה עם נבחרת ניגריה בגמר אליפות אפריקה ועם אטאלנטה בגמר הגביע האיטלקי בשבוע שעבר: "פעם שלישית גלידה. זה אחד הלילות הטובים בחיי, עכשיו נלך לחגוג. עשינו היסטוריה הלילה. הופעה מדהימה של כל הקבוצה, הישג פנטסטי. אני כל כך שמח שניצחנו".

ג'אן פיירו גאספריני מאמן אטאלנטה. Julian Finney, GettyImages
כמה שזה מגיע לו. ג'אן פיירו גאספריני/GettyImages, Julian Finney

המאמן ג'אן פיירו גאספריני, לו זה תואר ראשון בקריירה בגיל 66, התגאה: "אנחנו חווים היסטוריה, אבל הדרך בה ניצחנו היא יוצאת מן הכלל. שחזרנו את ההופעות מליברפול וליסבון. ליברפול הייתה בפסגת הפרמיירליג כשניצחנו שם, לברקוזן שלטה בבונדסליגה. אני חייב להודות לבחורים, זו הייתה פשוט הופעה מדהימה".

לוקמן בכלל לא אמור היה לפתוח, אבל גאספריני הסביר: "לפעמים אנחנו משחקים עם השלישייה הזו, והחלטנו לשחק כדי לנצח. ידענו שלא יספיק לנו להתגונן, חייבים לתקוף. ידענו שהם חזקים התקפית אז גרמנו להם להיות אלה שצריכים להתגונן. אנחנו ראויים לתואר ללא צל של ספק. זה הישג חסר תקדים".

בברגמו כבר הציעו להציב פסל בדמותו של גאספריני מחוץ לאצטדיון או לקרוא רחוב על שמו, והמאמן השיב: "אל תהיו מגוחכים. יהיה זמן לזה".

בראט ג'ימשיטי שחקן אטאלנטה עם גביע הליגה האירופית. רויטרס
הגיע לקבוצת תחתית, אחרי שמונה שנים מניף תואר אירופי. בראט ג'ימשיטי/רויטרס

בראט ג'ימשיטי האלבני, הקפטן השלישי של הקבוצה שזכה להניף בהיעדרם של רפאל טולוי ומארטן דה רון: "קשה למצוא את המילים כרגע. אני כאן שמונה שנים והערב הייתה הקפטן. אני כל כך גאה שזכיתי לזה, כולם נתנו את המקסימום. אולי המוטו של 'מעבר לתוצאות' היה כי לא זכינו בשום דבר, אבל המשיכו לתמוך בנו גם אחרי שהפסדנו גמרים וכולם כאן ראויים להצלחה הזו. כשהגעתי לאטאלנטה, זו הייתה קבוצה שנאבקת נגד הירידה. גאספריני הגיע ואיתו פילוסופיה חדשה, הוא רק רוצה לקדם שחקנים ולמקסם את היכולות שלהם. עם השנים האמנתי שנוכל לזכות גם בתואר. חשבתי יותר על הגביע, אבל הפסדנו שם בשלושה גמרים. עכשיו כבר לא אכפת לי מההפסדים האלה. כי זכינו בתואר הזה!".

מארטן דה רון, שישב על הספסל בגלל פציעה: "כמה סבלתי, הייתי כל כך מתוח הערב. אין לי מילים, זה אושר עילאי. עכשיו אנחנו באמת יכולים ליהנות, עשינו משהו לא ייאמן. זה נפלא. אני בספק אם ניתן יהיה לזוז בברגמו בשלושת הימים הקרובים. האוהדים הפגינו כלפינו חיבה כה רבה, נחזור הביתה כדי להחזיר להם".

הקשר ההולנדי טון קופמיינרס: "זה לא ייאמן, לילה יוצא דופן. עשינו היסטוריה מול קבוצה כל כך חזקה. הייתה התרגשות עצומה אחרי שריקת הסיום, אני כל כך שמח. אמרנו לעצמנו אחרי השבוע שעבר שזה יהיה משחק שונה לגמרי, הרבה יותר פתוח מאשר נגד יובנטוס שהתגוננה נמוך. אני מאושר עבור אטאלנטה, עכשיו רק חוגגים. העונה הבאה? נראה מה יהיה".

מארטן דה רון שחקן אטאלנטה עם גביע הליגה האירופית. רויטרס
"אושר עילאי". מארטן דה רון עם הגביע/רויטרס

נשיא המועדון אנטוניו פרקאסי: "תהיה מסיבה גדולה כשנחזור לברגמו, עבור כל אלה שלא זכו להיות איתנו כאן הערב. אני משער שהם כבר חוגגים ברחובות. במחצית חשבתי לעצמי 'אולי הפעם זה קורה'. הייתה הופעה נפלאה של הבחורים, תוצאה מרשימה וכה לא צפויה. כבר שנים אנחנו ראויים ללילה שכזה, ולא הצלחנו. עכשיו עשינו היסטוריה".

לגבי עתידו של גאספריני, שמוזכר כמועמד לאמן את נאפולי, אמר הבוס: "אנחנו ניפגש, אני לא מודאג. מעולם לא היה לי ספק לגביו. זה עזר לו ולנו להמשיך ולהיות טובים יותר". המאמן עצמו אמר על העניין שמגלה בו נאפולי: "זה כמו להיות נשוי, ואז לפגוש אישה יפה. ניפגש ונראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully