וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודות לזוכה האיטלקית הראשונה מאז 1999: גם רומא בליגת האלופות

אטאלנטה נכנסה לדברי הימים של הליגה האירופית/גביע אופ"א וסידרה לאיטליה נציגה שישית במפעל המרכזי. לוקמן קבע שיא אפריקאי, גאספריני הוא המאמן הוותיק ביותר שזוכה

תקציר זכייתה של אטאלנטה בליגה האירופית אחרי 0:3 על באייר לברקוזן בגמר/ספורט1

אטאלנטה הדהימה הערב (רביעי) את אירופה כשהביסה 0:3 את באייר לברקוזן וזכתה בליגה האירופית - תואר יבשתי ראשון בהיסטוריה שלה ושני בסך הכול בתולדותיה. כוכב הגמר בדאבלין היה אדמולה לוקמן הניגרי, שכבש שלושער פנטסטי והפך לראשון העונה שמנצח את הקבוצה של צ'אבי אלונסו. אלופת גרמניה נעצרה אחרי רצף של 51 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות ותנסה להתנחם עם דאבל מקומי, כאשר במוצ"ש ב-21:00 תפגוש את קייזרלסאוטרן מהבונדסליגה השנייה בגמר הגביע.

הזכייה הזו של הקבוצה מברגמו שירתה גם את הכדורגל האיטלקי, שמקבל נציגה שישית בליגת האלופות מפני שאטאלנטה בכל מקרה תסיים חמישית בליגה ולמעשה השיגה את הכרטיס לצ'מפיונס דרך שתי המסגרות. המרוויחה היא רומא המדורגת שישית, שחוזרת למפעל המרכזי של אירופה אחרי שש שנים. היא מצטרפת לאינטר האלופה, מילאן, בולוניה, יובנטוס וכמובן אטאלנטה.

אדמולה לוקמן שחקן אטאלנטה. Julian Finney, GettyImages
גמר במעמד איש אחד. אדמולה לוקמן עם הכדור והמדליה בסיום/GettyImages, Julian Finney

המספרים

* זהו תואר אירופי ראשון של אטאלנטה וסך הכול תואר שני בהיסטוריה, אחרי הגביע האיטלקי מ-1963. מאז הפסידה אטאלנטה בחמישה גמרים באיטליה, אבל הערב השיגה תיקון.

* היא הזוכה האיטלקית הראשונה בתולדות הליגה האירופית, כשהקודמת במפעל בימי גביע אופ"א הייתה פארמה ב-1999. לפני כן זכו גם אינטר (שלוש פעמים), יובנטוס (שלוש), פארמה (פעמיים) ונאפולי (פעם אחת).

* ג'אן פיירו גאספריני הפך למאמן המבוגר ביותר שזוכה בליגה האירופית (66 ו-117 ימים), שנה אחרי שחוסה לואיס מנדיליבאר עשה את זה עם סביליה בגיל 62. האיטלקי הוא גם המאמן הכי מבוגר בעת הזכייה בתואר היבשתי הראשון שלו.

* אדמולה לוקמן הוא בסך הכול השחקן השישי שכובש שלושער בגמר אירופי, והראשון מאז יופ היינקס שעשה את זה במדי בורוסיה מנשנגלדבאך בגמר גביע אופ"א ב-1975.

* לוקמן הפך לשחקן האפריקאי הראשון שכובש צמד בגמר של מפעל אירופי, לא כולל סופרקאפ (סאדיו מאנה עשה את זה במדי ליברפול בסופרקאפ האירופי של 2019 נגד צ'לסי). והוא כאמור עוד שדרג אותו לשלושער.

* לוקמן הוא בסך הכול הניגרי השלישי שמוצא את הרשת בגמר של אחד ממפעלי אופ"א. קדמו לו אלכס איוובי (ארסנל, 2019) וג'ו אריבו (ריינג'רס, 2022) - גם הם בגמר הליגה האירופית, רק שהוא ניצח בניגוד אליהם.

* זו הפעם הראשונה בהיסטוריה ששחקן כובש צמד בחצי השעה הראשונה של גמר גביע אופ"א/הליגה האירופית, מאז 1972.

* תואר אירופי שני ברציפות לג'אנלוקה סקמאקה, שבעונה שעברה זכה בקונפרנס ליג עם ווסטהאם אחרי ניצחון על פיורנטינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully