וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופיר אנגל הניף את הגביע עם רנדולף. אלון: "אופי מביא תארים"

עודכן לאחרונה: 16.5.2024 / 23:54

הנער החטוף שחזר מהשבי קיבל את הכבוד להניף יחד עם הקפטן. אדלסון: "זה עבור הירש ושאר החטופים". המאמן התמוגג: "ירושלים זו קבוצה ווינרית"

שחקני הפועל ירושלים חוגגים את הזכייה בגביע המדינה/סאשה ורגס

הפועל ירושלים זכתה הערב (חמישי) בגביע השמיני בתולדותיה והשני ברציפות אחרי 72:85 ענק על מכבי תל אביב. שנה אחרי שגברה אליה באולם הביתי שלה בגמר, ירושלים הפעם הגיעה ליד אליהו בעונה לא מרשימה שלה ופגשה קבוצה שכמעט עלתה לפיינל פור של היורוליג. אלא שאחרי מחצית ראשונה שקולה, ירושלים יצאה מההפסקה כמו מלוע של תותח והתפוצצה עם 10:31 משוגע ברבע השלישי ויצרה לעצמה יתרון שגם מכבי תל אביב לא היתה יכולה לחזור ממנו, בטח לא ביום שבו לורנזו בראון נקלע למשחק נפל עם לא פחות מ-11 איבודים, מה שלא מנע מקטש לתת לו 28 דקות, כולל גם בדקות הסיום שבהן מכבי ניסתה לחזור למשחק. מנגד, ירושלים נהנתה ממשחק מצוין של הזרים שלה - ג'קורי וויליאמס שהוביל עם 21 נקודות, ספידי סמית' שתרם 12 ו-15 אסיסטים וגם ליוואי רנדולף שתרם 17 נקודות וקאדין קרינגטון עם 16. גם יובל זוסמן ונמרוד לוי ראויים לשבחים עם דקות טובות ו-10 ו-9 נקודות בהתאמה.

יונתן אלון עם גביע רביעי בקריירה, אחרי 3 כעוזר (1 בחולון ו-2 בירושלים), הפעם כמאמן הראשי. הוא היה על הקווים כעוזרו של דן שמיר בהפסד האחרון של מכבי בגמר הגביע בהיכל, בעונת 2017/18 לחולון. ירושלים מצידה עלתה ל-50 אחוזים במעמדי גמר הגביע - 8 זכיות מ-16 גמרים. למכבי זה הפסד שמיני בגמרים, לעומת 45 זכיות. מי שזכה להניף את הגביע יחד עם ליוואי רנדולף היה אופיר אנגל, הנער החטוף שהוחזר מהשבי. אנגל הוא אוהד ירושלים ושחקן כדורסל לשעבר. עם ההנפה הושמע באולם השיר שומר החומות בביצוע של הזמר ליאור פרחי שהלך לעולמו לפני חודשים בודדים.

הפועל ירושלים הנפת גביע המדינה. ברני ארדוב
הגביע עם ההקדשה לחטוף הירש גולדברג פולין/ברני ארדוב

יונתן אלון סיכם את הזכייה: "היה ידוע למה לקחתי את התפקיד על עצמי. לאמן את הקבוצה הזאת זה כל יום כיף. יש פה שחקנים מדהימים, מערכת חדשה יחסית, אבל נותנת לי גב. יש לנו אופי, ואופי מביא תארים. הקבוצה הזאת משחקת כדורסל דרך ההגנה, ככה היא נבנתה וזאת הגאווה של השחקנים. אולי היה צריך להזכיר את זה מעט במחצית. לעצור את השטף ההתקפי של מכבי, אחת הקבוצות הגדולות באירופה, זה לא פשוט. קטש? אני מאוד אוהב אותו, זה לא קרב בין המאמנים. הוא אחד הגדולים באירופה, כבוד לנצח אותו. זה כיף לקחת תארים, אנחנו לא נתנגד לקחת עוד תארים, אני לא חושב שרצינו יותר ממכבי, הם מאוד רצו, זה הופך את זה ליותר מתוק, הרבה קרדיט גם להם. החבר'ה שלנו הוכיחו שיש להם את האופי לעשות את זה. בעונה המטורפת הזאת, כל אחד היה צריך לתת כתף בשביל הקבוצה, הייתי צריך לתת עוד 100 אחוז מהזמן שלי, זה כיף לאמן את החבר'ה האלה, לראות אותם בחדר ההלבשה, זה תענוג, אני אוהב אותם אחד אחד, רק השבוע לשחקן אחד הייתה טרגדיה אישית ואחד שבר משהו. ואף אחד לא יודע".

המאמן הוסיף: "הרבה התקפות שלנו הלכו לאיבוד בהתחלה. היינו צריכים לעייף אותם. ספידי לקח את זה על עצמו, וראינו איך זה השתנה במחצית השנייה. לא פחדנו, ירושלים זו קבוצה ווינרית. גדלתי ככה, לא צריך לקוות שהקבוצה השנייה לא תהיה טובה. הקבוצה הזאת עברה שנה מטורפת - מלחמה, טיסות, האיבוד של דז'יקיץ'. יש חיילים שעוברים פי אלף מזה, אבל ברמה הספורטיבית זה מאוד מאוד קשה. הקהל השפיע עלינו מאוד, אנחנו עושים מאוד מאוד טובים לקהילה הזאת שדוחפת אותנו - גם משפחות פצועים וחטופים".

עוד בוואלה

בפעם השנייה ברציפות: הפועל ירושלים זכתה בגביע המדינה

לכתבה המלאה
יונתן אלון מאמן הפועל ירושלים. דני מרון
יש לו גביע. יונתן אלון/דני מרון

ספידי סמית': "זאת הייתה תוצאה של ההגנה שלנו, המאמן שלנו הזכיר לנו את הזהות שלנו במחצית. לזכות בגביע בפעם השנייה ברציפות זה מיוחד, אבל במיוחד לקבוצה הזאת, היינו צריכים הרבה מוטיבציה בקבצה הזאת. צריך לתת קרדיט לאינטנסיביות של זוס בהגנה, אור גיבה אותו, לנמרוד לוי היה את המשחק הכי טוב שלו, ליוואי ודינו היו מדהימים, גם ג'קורי. זאת קבוצה מיוחדת. זה אפשר לנו להיות כל כך טובים הערב. יש משחקים שעולים ויורדים, אנחנו מתאמנים מאוד חזק, ויונתן כל הזמן אמר לי שאני צריך לתקוף את המעברים שלהם, אני מנסה להכניס את השחקנים האחרים למשחק, לא דאגתי יותר מדי, אני רוצה שהקבוצה שלי תישאר רגועה".

עוד הוסיף מצטיין המשחק: "זה גביע מאוד מיוחד, שיחקתי בשלוש מדינות העונה. זה יותר מיוחד לאנשים שיכולים לחגוג איתנו, האוהדים שיכולים לשיר את השירים. זה גם בשבילם, לחבק את הרוח שלהם, יש 12 אנשים בחדר הלבשה שעבר עליהם משהו, אבל לא רק לי, צריך לתת קרדיט לכולם. יש לנו עוד שלושה משחקים בעונה הסדירה, ויש לנו עוד סדרה לפני שכנראה נפגוש את מכבי. ההכנה לפלייאוף מתחילה ביום ראשון נגד מכבי, אי אפשר להסתכל יותר מדי קדימה, נצטרך להתמקד על האימון הראשון, זה יהיה הכי קשה".

ספידי סמית' הפועל ירושלים. דני מרון
הצטיין. סמית'/דני מרון

מתן אדלסון הבעלים אמר בסיום: "קשה למצוא מילים לתאר את מה שאני מרגיש. היו לנו קשיים העונה, אבל לסיים את העונה ככה זה מדהים ולא ייאמן. תודה לאוהדים שלנו שתמכו בנו, עכשיו נהנה מכל רגע. זה עבור הירש ושאר החטופים".

יובל זוסמן: "זו הדרך שאני מאמין בה. זה מי שאני. זה מדבק, זה כיף שרואים את כולם מחמיאים. השינוי במחצית השנייה? אנחנו יודעים שזה הכול הגנה. הדברים עבדו כמו שאנחנו רוצים".

כריס ג'ונסון: "זו הרגשה נהדרת. זו היתה עונה ארוכה. נתנו הצגה במשחק הזה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג עם פצועים מהמלחמה. קובי גדעון/ לע״מ,
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם פצועים מהמלחמה/קובי גדעון/ לע״מ

בזמן מחצית גמר גביע המדינה בכדורסל נפגש נשיא המדינה עם לוחמים מיחידות מובחרות שלחמו בעזה, ונפצעו במלחמת "חרבות ברזל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully