וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברקוזן סגרה עונה בלתי מנוצחת, השפלה לבאיירן ודרמה בתחתית

האלופה עם משחק 51 ברציפות ללא הפסד, הבווארים שמטו יתרון כפול וסיימו במקום השלישי אחרי 4:2 להופנהיים. אוניון שרדה ושלחה את בוכום למבחנים, קלן ירדה ורויס נפרד בסטייל מאוהדי דורטמונד

תקציר משחק הפרידה של מרקו רויס: בורוסיה דורטמונד הביסה 0:4 את דרמשטאדט/ספורט1

לראשונה בתולדות הבונדסליגה, קבוצה השלימה עונה בלתי מנוצחת: האלופה באייר לברקוזן שמרה היום (שבת) על האפס בטור ההפסדים עם ניצחון על אוגסבורג, ועשתה היסטוריה. באיירן מינכן סיימה עונה רעה בטעם חמוץ, מרקו רויס נפרד בסטייל מביתו ב-12 השנים האחרונות וקלן ירדה ליגה, בעוד שאוניון ברלין ניצלה בתום דרמת ענק.

בתום עונת 2023/24:
אלופה: באייר לברקוזן.

העפילו לליגת האלופות: באייר לברקוזן, שטוטגרט, באיירן מינכן, ר.ב. לייפציג, בורוסיה דורטמונד.

העפילה לליגה האירופית: איינטרכט פרנקפורט.

העפילה לקונפרנס ליג: הופניים.

פלייאוף נגד הירידה: בוכום.

ירדו לבונדסליגה השנייה: פ.צ. קלן ודרמשטאדט.

* אם באייר לברקוזן תנצח את קייזרסלאוטרן בגמר הגביע או בורוסיה דורטמונד תזכה בליגת האלופות, גם היידהיים שסיימה במקום השמיני תשחק באירופה. בנוסף, זכייה של דורטמונד תכניס גם את פרנקפורט לליגת האלופות.

שחקני באייר לברקוזן עם צלחת האליפות. INA FASSBENDER/AFP, GettyImages
עונה היסטורית. באייר לברקוזן בטקס הנפת צלחת האליפות/GettyImages, INA FASSBENDER/AFP

באייר לברקוזן - אוגסבורג 1:2

ארבעה ימים לפני גמר הליגה האירופית בו תנסה לזכות בתואר שני העונה, אלופת גרמניה החדשה רשמה משחק 51 רצוף ללא הפסד והפכה לקבוצה הראשונה בתולדות הבונדסליגה שסוגרת עונה בלתי מנוצחת. לברקוזן היא החמישית שעושה זאת בחמש הליגות הבכירות, אחרי פרסטון וארסנל באנגליה ומילאן ויובנטוס באיטליה. צ'אבי אלונסו יכול להיות מרוצה גם מכך שהעניק מנוחה למספר שחקנים מההרכב הראשון, ביניהם פלוריאן וירץ שסובל ממתיחה קלה. ויקטור בוניפייס (12) ורוברט אנדריך (27), שמצא את הרשת בעקב וירטואוזי, כבשו ללברקוזן. מרט קומור צימק (62) עבור אוגסבורג, שסיימה עם רצף של חמישה הפסדים עונה בה הייתה לה הזדמנות להשיג כרטיס לאירופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תפאורה של אוהדי בורוסיה דורטמונד לכבוד מרקו רויס. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
"תודה, מרקו". התפאורה של אוהדי בורוסיה דורטמונד לכבוד מספר 11/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

בורוסיה דורטמונד - דרמשטאדט 0:4

הזיגנל אידונה פארק לבש חג לכבוד משחק הפרידה של הקפטן האגדי, מרקו רויס שזכה לתפאורה מרשימה ביציעים, לטקס על כר הדשא והחזיר כמו גדול. השחקן שיעזוב את בורוסיה דורטמונד בתום העונה, אחרי 12 שנים, בישל ליאן מאטסן את השער הראשון (30) והוסיף בבעיטה חופשית נפלאה את השער השני (38). יוליאן בראנדט (72) ודונייל מאלן (88) הוסיפו לזכות הצהובים-שחורים, שיתכוננו בשבועיים הקרובים לגמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד ב-1 ביוני.

מרקו רויס, בורוסיה דורטמונד. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
נפרד בסטייל. מרקו רויס/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

הופנהיים - באיירן מינכן 2:4

אקורד הסיום של באיירן מינכן תאם באופן מדויק את העונה הגרועה ביותר של הבווארים ב-13 השנים האחרונות. מאתיס טל כבש (4) ובישל לאלפונסו דייויס (6) מוקדם מאוד, אבל אנדריי קרמאריץ' הכין למקסימיליאן בייר (8) ואז ירה בעצמו שלושער (68, 85 ו-87) בדרך למהפך. אם לא די לבאיירן בכך שסיימה מתחת למקום השני לראשונה מאז עונת 2010/11, היא גם ראתה את אלכסנדר פבלוביץ' נפצע בשריר הירך ומוחלף בדקה ה-35, מה שמעמיד בסכנה את השתתפותו של הקשר ביורו הביתי. תומאס טוכל מסיים קדנציה עגומה במינכן.

לוברו זבונארק שחקן באיירן מינכן. Matthias Hangst, GettyImages
סוף עגום לעונה מזעזעת של באיירן מינכן/GettyImages, Matthias Hangst

אוניון ברלין - פרייבורג 1:2

כל הסבל שחוו אוהדי אוניון ברלין במהלך רצף שלילי של שבעה משחקים ללא ניצחון, שכלל חמישה הפסדים, את פיטוריו של המאמן ננאד בייליצה והביא את הקבוצה למחזור הסיום כשהיא בסכנת ירידה ובמקום שמוביל למשחקי המבחן, היה שווה את התפרצות האושר ברגעים האחרונים של העונה. שוער פרייבורג נואה אטובולו הדף את הפנדל של יוסיפ יוראנוביץ' בדקה ה-38, והקהל של המארחת כבר דמיין את הסיוט הופך למציאות. גם אחרי שבנדיקט הולרבאך העלה את אוניון ברלין ליתרון (68), הגיע ריטסו דואן עם שער שוויון (85) שאיים לשלוח את היריבה לפלייאוף. בדקה ה-92 קיבלה הקבוצה הביתית פנדל נוסף, וגם אותו אטובולו הדף לקורה אחרי בעיטה לא טובה של קווין פולאנד, אלא שיאניק האברר היה במקום הנכון כדי לשלוח את הכדור החוזר פנימה ולהצית את הטירוף באצטדיון אן דר אלטן פורסטראי.

יאניק האברר שחקן אוניון ברלין חוגג שער. Maja Hitij, GettyImages
יאניק האברר חוגג שער ששווה הישארות/GettyImages, Maja Hitij

שטוטגרט - בורוסיה מנשנגלדבאך 0:4

לרגל סיום העונה האריכו השוואבים את רצף משחקי הבית ללא הפסד ל-12, ובחסות ההפסד של באיירן, שטוטגרט תפסה את המקום השני והשיגה את הדירוג הכי גבוה שלה בליגה זה 17 שנים, מאז האליפות האחרונה בעונת 2006/7. סרו גיראסי חגג צמד שהביא אותו ל-28 שערי בונדסליגה העונה (23, 31), ובישל לג'ונג וו-יאונג (75) שהכין בעצמו לסילאס (83) את הרביעי של המארחת. בורוסיה מנשנגלדבאך עם המיקום הגרוע ביותר שלה בליגה מאז עונת 2010/11.

שטוטגרט חוגגת שער של סרו גיראסי. Alexander Hassenstein, GettyImages
שטוטגרט חוגגת שער של סרו גיראסי/GettyImages, Alexander Hassenstein

ורדר ברמן - בוכום 1:4

בוכום הגיעה למחזור האחרון מהמקום ה-14, כשהיא זקוקה לנקודה כדי להבטיח עונה נוספת בליגה הבכירה. היא גם הייתה קרובה להבטיח את ההישארות באדיבותה של אוניון, אלא שהניצחונות של הברלינאים ושל מיינץ שלחו אותה אל פלייאוף הירידה. מרקו פרידל (6), אנטוני יונג (78) וינס שטאגה (80) הכו בבוכום, כריסטופר אנטווי-אדג'יי (85) צימק זמנית לפני שרומנו שמיד הבקיע את הרביעי של ורדר ברמן שמסיימת בחצי העליון של הטבלה לראשונה אחרי חמש שנים.

משחקים נוספים:

איינטרכט פרנקפורט - ר.ב. לייפציג 2:2
לפרנקפורט: הוגו אקיטיקה (60), עומאר מרמוש (77, פנדל). ללייפציג: צ'אבי סימונס (42, פנדל), בנג'מין ששקו (46).

היידנהיים - פ.צ. קלן 1:4
להיידנהיים: ארן דינקצ'י (16, 22), קווין ססה (36), יאן ניקלאס בסטה (78). לקלן: שטפן טיגס (64).

וולפסבורג - מיינץ 3:1
לברמן: קווין פארדס (18). למיינץ: בריאן גרודה (24), ספ ואן דן ברג (72), ג'ונתן בורקארדט (85).

שחקני פ.צ. קלן מאוכזבים. Sebastian Widmann, GettyImages
פ.צ. קלן תשחק בליגה השנייה/GettyImages, Sebastian Widmann

באייר לברקוזן תפגוש את אטאלנטה ביום רביעי (22:00, ספורט1) את אטאלנטה בגמר הליגה האירופית, בעוד בורוסיה דורטמונד את ריאל מדריד (1.6) בגמר ליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully