וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלת העונה: מנצ'סטר סיטי ניצחה את טוטנהאם ועלתה למקום הראשון

הולאנד דחק מהקו והכפיל בפנדל (51 ו-90+1), קבע 0:2 רגע לפני מחזור סיום העונה וככל הנראה סידר אליפות רביעית ברציפות לתכולים ששוב עקפו את ארסנל, אבל גיבור המשחק היה השוער המחליף סטפן אורטגה שנכנס ל-21 הדקות האחרונות ומנע מקולוסבסקי ומסון להשוות ממצבים קורצים

תקציר: טוטנהאם - מנצ'סטר סיטי 2:0/ספורט1

מנצ'סטר סיטי ניצחה רק פעם אחת באצטדיון החדש של טוטנהאם מאז שהוא נחנך ב-2019, וגם זה היה בגביע. למעשה, מאז 2018 ועד הערב (שלישי), היא לא כבשה באף משחק חוץ נגד התרנגולים במסגרת הפרמיירליג. היום היא התקשתה מאוד, אבל השיגה את ה-0:2 והניצחון הראשון שלה במסגרת הליגה בביתם של התרנגולים אחרי כמעט שש שנים ומעל הכל שבה למקום הראשון בליגה לקראת 90 הדקות האחרונות של העונה, ככל הנראה בדרך לאליפות רביעית ברציפות בהנחה שתנצח את ווסטהאם ותותיר את ארסנל פעם נוספת עם המחמאות בלבד, אבל בלי התואר.

טוטנהאם הייתה זקוקה גם כן לשלוש נקודות כדי לשמור על הסיכוי לתפוס את המקום הרביעי שמוביל לליגת האלופות, אבל לא השכילה לנצל את המצבים הנפלאים שלה ובסופו של דבר נכנעה לצמד של ארלינג הולאנד, הראשון בדחיקה מקו השער והשני ובתוספת הזמן בפנדל מדויק. האוהדים, למרות ההפסד ואיבוד המקום בליגת האלופות לאסטון וילה, דווקא חגגו בסיום - כי הם מבחינתם קלקלו ליריבה העירונית והמושבעת ארסנל אליפות ראשונה מאז 2004.

סיטי התקשתה מאוד עד שעלתה ליתרון, אבל עם כל הכבוד לצמד של הולאנד שכעת כבש ב-18 מתוך 21 אצטדיונים שבהם שיחק במסגרת הפרמיירליג, עליה להודות בעיקר לשוער המחליף סטפן אורטגה. הוא שיחק לא מעט העונה בעקבות פציעות שונות של אדרסון, שהערב נפגע בראשו מתיקול של כריסטיאן רומרו והוחלף למורת רוחו. הברזילאי זעם על הספסל בעקבות החילוף, אבל אורטגה שנכנס במקומו ל-21 הדקות האחרונות סיפק שלוש הצלות אדירות - פעמיים מרגלי דיאן קולוסבסקי ובעיקר באחד על אחד מול יונג מין סון, שהיה צריך להשוות, אבל כשל גם הוא מול השוער ואז הגיע הפנדל שקבע 0:2 וסגר עניין. ניצחון שכנראה הכריע את גורל העונה, כל עוד לא תהיה הפתעה יוצאת דופן ביום ראשון.

סטפן אורטגה, שוער מנצ'סטר סיטי מציל שער. GettyImages
הציל לסיטי את המשחק, ולמעשה את העונה. אורטגה עוצר את קולוסבסקי/GettyImages
שחקן טוטנהאם יונג מין סון נעצר אצל סטפן אורטגה, שוער מנצ'סטר סיטי. רויטרס
אחר כך מנע שער מסון באחד על אחד/רויטרס

מהלך המשחק

דקה 2: לא לקח יותר מדי זמן עד שאוהדי טוטנהאם ביציעים החלו לשיר "תעמוד אם אתה שונא את ארסנל", כדי להזכיר לכולם מהי המשמעות של ניצחון נוסף שלהם על הסיטיזנס.

דקה 6: טוטנהאם הייתה יכולה לעלות ליתרון, אבל אדרסון מתח איברים והדף לקרן את הכדור שירה בנטנקור מכ-15 מטר.

דקה 16: הצלת ענק של ויקאריו! הויביירג בניסיון להרחיק כדור מהרחבה מסר אותו היישר לפודן, שמכחמישה מטרים בעט מהאוויר וראה את השוער מספק עצירת ענק.

דקה 38: סיטי שוב הייתה קרובה ליתרון. ווקר הרים לגברדיול, שהגיע לכדור שנייה מאוחר מדי ונראה שניסה להבקיע מזווית קשה במקום להוציא רוחב להולאנד שעמד לבד מול השער.

דקה 45: סיטי מגבירה את הלחץ והאחרי שהולאנד נבלם אצל ואן דה ון בניסיון הראשון, סילבה כיוון ובעט כדור שעשה את דרכו לחיבורים, אבל פגע בדראגושין ויצא לקרן.

אדרסון, שוער מנצ'סטר סיטי. GettyImages
אדרסון מתח איברים ומנע שער מוקדם/GettyImages
ברנרדו סילבה, קשר מנצ'סטר סיטי. רויטרס
ברנרדו סילבה מתקשה להאמין שזה לא נכנס רגע לפני המחצית/רויטרס

דקה 47: המחצית השנייה החלה עם עוד הצלה גדולה של ויקאריו, שעם יד חזקה מנע מדה בראונה להבקיע בבעיטה עוצמתית מתוך הרחבה אחרי טעות של הויביירג תחת לחץ.

דקה 49: מתפרצת של טוטנהאם הסתיימה במסירת רוחב נפלאה של ג'ונסון לסון, אדרסון ירד מצוין ומקרוב סגר לקוריאני את הפינה.

דקה 51: גול! סיטי מצאה את הפרצה. פודן ברח על קו שמאל ואמנם ההרמה שלו לא מצאה אף אחד, אבל סילבה הגיע לכדור, זיהה את העומק של דה בראונה והבלגי הוציא רוחב שלהולאנד נותר רק לדחוק מקו השער. 0:1 לאלופה שחוזרת למקום הראשון.

דקה 69: דקות ספורות אחרי שאדרסון נפגע בראשו מתיקול של רומרו, גווארדיולה הוציא אותו והכניס לשער את סטפן אורטגה. גם דה בראונה שספג מכה לפני 10 דקות פינה את מקומו לז'רמי דוקו.

דקה 71: כמעט שוויון. קולוסבסקי, שעלה מהספסל במקום בנטנקור, מצא את עצמו מול אורטגה, אך בזווית קשה וניסה להשחיל לו בין הרגליים, השוער סגר מצוין.

דקה 80: קולוסבסקי שוב ניצב מול אורטגה ופעם נוספת ידו של השוער על העליונה. השוער שעלה מהספסל מציל את סיטי בינתיים.

דקה 86: לא ייאמן! ג'ונסון חטף לאקנג'י וסון היה באחד על אחד מול אורטגה, אבל מעמדה שממנה הדרום קוריאני הבקיע עשרות שערים, גם הוא נעצר אצל אורטגה.

דקה 90+1: גול! פודן בכדור חכם שלח את דוקו למתפרצת, פדרו פורו דרך עליו ברחבה והשופט הצביע על הנקודה הלבנה. הולאנד קבע 0:2 מנקודת הפנדל.

ארלינג הולאנד, חלוץ מנצ'סטר סיטי. GettyImages
שער האליפות? הולאנד מגלגל לרשת את הכדור הראשון/GettyImages
ארלינג הולאנד, חלוץ מנצ'סטר סיטי. GettyImages
מנצ'סטר סיטי שוב בפסגת הטבלה, 90 דקות לסיום העונה/GettyImages
אדרסון שוער מנצ'סטר סיטי פצוע. רויטרס
נפגע, חזר ובסוף הוחלף במהלך שהשתלם לסיטיזנס. אדרסון סובל/רויטרס

מחזור סיום העונה בפרמיירליג (ראשון, 18:00)

מנצ'סטר סיטי - ווסטהאם
ארסנל - אברטון
ליברפול - וולבס
שפילד יונייטד - טוטנהאם
ברייטון - מנצ'סטר יונייטד
לוטון - פולהאם
ברנטפורד - ניוקאסל
קריסטל פאלאס - אסטון וילה
צ'לסי - בורנמות'
ברנלי - נוטינגהאם פורסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully