וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד הרגע האחרון: מחזורי הסיום שקבעו את זהות האלופה בפרמיירליג

מבלקבורן של שירר דרך יונייטד של פרגוסון ועד מנצ'סטר סיטי ואגוארו. הליגה האנגלית ידעה מחזורי סיום גדולים שהכריעו את תואר האליפות רק בשניות האחרונות. גם הפעם, ניתן לקוות שארסנל של ארטטה וסיטי של גווארדיולה יעניקו בשבוע הבא חוויה דומה (ראשון, 18:00)

תקציר: מנצ'סטר יונייטד - ארסנל 1:0/ספורט1

ללא קשר לתוצאת המשחק המרתק מחר (שלישי, 22:00, ספורט1) בין טוטנהאם למנצ'סטר סיטי שיוכל להעלות את האלופה לפסגת הפרמיירליג רגע לפני מחזור הסיום, הניצחון של ארסנל על מנצ'סטר יונייטד קבע שהאליפות תוכרע רק עם שריקת הסיום של העונה בשבוע הבא. לקראת מחזור אחרון שיוכל להכתיר אלופה חדשה או לקבוע שיא זכויות רצופות בעידן הפרמיירליג, קיבצנו את 9 הפעמים בהן האליפות הוכרעה רק במחזור הסיום.

בלקבורן (1994/5, סגנית - מנצ'סטר יונייטד)

העונה האחרונה של 42 משחקים בפרמיירליג הסתיימה בזכייה מרגשת של אחת הקבוצות המלהיבות שידעו באנגליה. בניצוחו של קני דלגליש ועם אלן שירר שהיה למלך השערים עם 34 כיבושים, בלקבורן זכתה באליפות ראשונה מאז 1914 ושלישית בתולדותיה. למחזור הסיום היא הגיעה ביתרון שתי נקודות על פני מנצ'סטר יונייטד, אך הפסד 2:1 דרמטי לליברפול הלחיץ את קהל החוץ ביציעים באנפילד. במקביל, יונייטד פישלה וסיימה ב-1:1 עם ווסטהאם, כשניצחון היה קובע מהפך בפסגה ומעניק לה את התואר. השמחה נותרה אצל הנוודים.

אלן שירר שחקן בלקבורן ב-1995. Michael Cooper, GettyImages
מהאליפויות המדהימות בתולדות הפרמיירליג. שירר/GettyImages, Michael Cooper

מנצ'סטר יונייטד (1995/6, סגנית - ניוקאסל)

שנה לאחר מכן, ובמתכונת של 38 משחקים בעונה, יונייטד של אלכס פרגוסון כבר השלימה את המשימה אחרי שהובילה ביתרון 2 נקודות על פני ניוקאסל במחזור ה-37. במחזור האחרון, שער שוויון של לס פרדיננד לא סייע למגפייז ב-1:1 עם טוטנהאם, ובמקביל, השדים האדומים גברו בקלות 0:3 על מידלסברו בדרך לתואר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אלכס פרגוסון לצד אריק קאנטונה מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
בפוזה מוכרת. פרגוסון וקאנטונה/GettyImages

מנצ'סטר יונייטד (1998/9, סגנית - ארסנל)

החדשות הטובות הגיעו לאצטדיון ההייבורי המיתולוגי בדקה ה-24 כשהיריבה המרה טוטנהאם עלתה ליתרון באולד טראפורד, אך בזמן שארסנל טרם כבשה נגד אסטון וילה בבית, דייויד בקהאם ואנדי קול כבר הספיקו להפוך ל-1:2, להחזיר את יונייטד לפסגה, ולהבטיח את האליפות שהפכה בהמשך לטרבל המפורסם. גם שער ניצחון של נוואקנו קאנו, לא ניחם את ארסן ונגר ושחקניו שסיימו את העונה במקום השני.

תמונה קבוצתית מנצ'סטר יונייטד 1999. GettyImages
אחת הקבוצות הגדולות שהפרמיירליג ידעה. יונייטד של 1999/GettyImages

מנצ'סטר יונייטד (2007/8, סגנית - צ'לסי)

שוב יונייטד הגיעה למחזור האחרון כשהיא בפסגת הטבלה, ובאחת העונות הגדולות של הקבוצה תחת פרגוסון, היא הייתה במאבק עיקש מול צ'לסי של אברם גרנט שכבר הריח דאבל היסטורי, אך סיים בידיים ריקות. כשהשתיים עם 84 נקודות, אך יונייטד זו שעם הפרש שערים עדיף, הקבוצה של המאמן הישראלי מעדה ב-1:1 ביתי עם בולטון, כשבמקביל כריסטיאנו רונאלדו וריאן גיגס העניקו לשדים האדומים את התואר, ובהמשך גם את ליגת האלופות נגד אותה צ'לסי בגמר הזכור במוסקבה עם ההחלקה של ג'ון טרי.

אלכס פרגוסון מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
עונה גדולה נוספת תחתיו. פרגוסון/GettyImages

צ'לסי (2009/10, סגנית - מנצ'סטר יונייטד)

הנקמה של הבלוז הגיע כעבור שנתיים עם זכייה בדאבל מקומי, גם כן במחזור הסיום של העונה. צ'לסי הגיעה ביתרון נקודה על פני יונייטד לקראת המחזור האחרון, ובזמן שבאולד טראפורד חגגו עם רביעייה לרשת של סטוק סיטי, בסטמפורד ברידג' התמוגגו מאחת ההופעות הגדולות של אלופה נכנסת. שלושער של דיידיה דרוגבה וחמישה שערים נוספים מניקולא אנלקה, פרנק למפארד, סלומון קאלו ואשלי קול קבעו 0:8 ענק על וויגאן בדרך לאליפות.

דידייה דרוגבה חלוץ צ'לסי מול ג'יימס מקארתי שחקן וויגאן. Shaun Botterill, GettyImages
שלושער ושמינייה במחזור האחרון בדרך לתואר. דרוגבה/GettyImages, Shaun Botterill

מנצ'סטר סיטי (2011/12, סגנית - מנצ'סטר יונייטד)

ככל הנראה הסיום הדרמטי בתולדות הפרמיירליג, וללא ספק גם אחד הגדולים אי פעם בכדורגל. כאשר היא ללא אליפות מאז עונת 1967/8, מנצ'סטר סיטי בימיה הראשונים תחת הבעלות החדשה מהמפרץ הלכה ראש בראש עם היריבה העירונית עד המחזור האחרון, עד השנייה האחרונה. השתיים הגיעו עם 86 נקודות למחזור ה-38, ומול יריבות נוחות יחסית. שער של וויין רוני העניק ליונייטד 0:1 על סנדרלנד שהעלה את המאזן שלה ל-89 נקודות. במקביל, פאבלו סבאלטה קבע תוצאה זהה בביתה של סיטי והקהל כבר החל לפנטז על הנפה. ג'יבריל סיסה וג'יימי מקי היממו את מוליכת הטבלה שכבר ירדה למקום השני, ג'ואי בארטון הורחק והכל התנקז לתוספת הזמן. אדין דז'קו כבש את השוויון וסרחיו אגוארו באחד השערים הדרמטיים אי פעם ובשידור הבלתי נשכח, הוסיף גם הוא בתוספת הזמן והחגיגות החלו במנצ'סטר שנצבעה בפעם הראשונה בתכלת בעידן הפרמיירליג.

סרחיו אגוארו שחקן מנצ'סטר סיטי (ימין) עם גאל קלישי. Chris Brunskill, GettyImages
האליפות הגדולה בתולדות הפרמיירליג? אגוארו/GettyImages, Chris Brunskill

מנצ'סטר סיטי (2013/14, סגנית - ליברפול)

לקח זמן לסיטי העשירה להשתלט על אנגליה, אבל הזכייה השנייה שלה בתקופה זו הגיעה במאבק ראשון, ולא אחרון, עם ליברפול בפסגה. אחרי 24 שנים ללא אליפות, בצד האדום פינטזו על התואר אחרי יתרון משמעותי בפסגה לקראת סיום העונה. כשלקבוצה של מנואל פלגריני היו חסרים משחקים, ליברפול פתחה פער בראש הטבלה שנסגר לאט לאט, ואז הגיעו צ'לסי וקריסטל פאלאס. הבלוז ניצחו 0:2 באנפילד עם ההחלקה המפורסמת של סטיבן ג'רארד, הנשרים חזרו מפיגור 3:0 בבית ל-3:3 בערב יום העצמאות של 2014, ובמחזור הסיום גם 1:2 על ניוקאסל לא סייע לברנדן רוג'רס ושחקניו, כשבמקביל סיטי ניצחה 0:2 את ווסטהאם ושמרה על יתרון 2 הנקודות בפסגה בדרך לאליפות נוספת.

סטיבן ג'רארד (באדום), ליברפול, רודף אחרי דמבה בה, צ'לסי. רויטרס
הטרגדיה של ג'רארד ושל ליברפול כולה. דמבה בה כובש/רויטרס

מנצ'סטר סיטי (2018/19, סגנית - ליברפול)

אחרי השער המדהים של וינסנט קומפאני שהעניק לסיטי 0:1 יקר על לסטר במחזור ה-37 ועל אף ההעפלה הסנסציונית לגמר ליגת האלופות באותה עונה, בליברפול ידעו שיצטרך לקרות משהו ענק כדי שהקבוצה של פפ גווארדיולה לא תסיים עם התואר את העונה. סיטי הובילה בנקודה ערב המחזור, אך שער של סאדיו מאנה העלה את ליברפול מעליה בטבלה. הקהל באנפילד החל לחגוג כשגלן מארי הימם את האלופה והעלה את ברייטון ליתרון, אך השמחה חלפה תוך 11 דקות כשאגוארו ואמריק לאפורט הפכו, ובהמשך סיטי ניצחה 1:4 בדרך לתואר. מאנה השלים צמד ב-0:2 על וולבס, וליברפול התנחמה בזכייה בליגת האלופות ובסיום כסגנית הטובה ביותר אי פעם בחמש הליגות הבכירות עם 97 נקודות, נקודה מתחת לסיטי המפלצתית של פפ.

אמריק לאפורט שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
השער שהשתיק את אנפילד. לאפורט/רויטרס

מנצ'סטר סיטי (2021/22, סגנית - ליברפול)

אותה יריבות, אותם מאמנים, אותה זהות של אלופה בסיום. הפעם ליברפול של יורגן קלופ כבר שברה את הבצורת וזכתה שנתיים קודם לכן באליפות אחרי 30 שנים, וגם הפעם היא העפילה לגמר ליגת האלופות, כשלסיטי נותרה האליפות. כאשר היא ביתרון נקודה על פני היריבה האדומה, הקבוצה של גווארדיולה נקלעה לפיגור 2:0 בדקה ה-69, ובמקביל פדרו נטו וסאדיו מאנה קבעו 1:1 אחרי 24 דקות. ליברפול לחצה ולחצה כדי להפוך ולעלות לפסגה בדרך לאליפות דרמטית, אבל בזמן שמוחמד סלאח חגג את ה-1:2, אילקאי גונדואן עם צמד ורודרי קבעו 2:3 תוך חמש דקות ופתחו באות לחגיגות תכולות נוספות עם זכייה שנייה ברציפות בתואר.

אילקאי גונדואן, שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
צמד בלתי נשכח. גונדואן/רויטרס

במחזור הסיום של הפרמיירליג, ארסנל תארח את אברטון, בעוד מנצ'סטר סיטי תארח את ווסטהאם (ראשון, 18:00).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully