וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי חיפה "מרגישים את הטירוף", קין שוקל שלושה בלמים

דגו ביקש משחקניו לא להיות מושפעים מרעשי הרקע: "חייבים להתעלם מהכל ולהמשיך בגישה של החודש האחרון". פיירו ודוד צפויים לפתוח בחוד, גם רפאלוב צפוי לעלות ב-11. ואן אובריים יחזור מנגד, שינוי המערך יוביל לשילוב תורג'מן? (שבת, 20:30)

תקציר: מכבי תל אביב - מכבי חיפה 1:1/ספורט1

מכבי חיפה

במכבי חיפה משלימים את ההכנות למשחק העונה מול מכבי תל אביב. מסאי דגו הזהיר את שחקניו שלא להיות מושפעים מרעשי הרקע והבהיר, כפי שהסביר במסיבת העיתונאים, שהתחושה כאילו המשחק הוכרע כבר ומכבי חיפה תנצח בקלות לא מקובלת עליו. המאמן ביקש משחקניו להגיע באותה אגרסיביות כמו שהגיעו במשחקים האחרונים. בחיפה מבינים את הטירוף של הקהל סביב המשחק כאשר המגרש יהיה מלא והצפי הוא לאווירה שלא הורגשה עוד העונה בסמי עופר.

"יש טירוף ואנחנו מרגישים אותו", אמר שחקן בקבוצה, "אבל אנחנו חייבים להתעלם מהכל ולהמשיך בגישה של החודש האחרון, שהיא להגיע למשחק, לחשוב רק עליו ואחר כך לחשוב על המשחק שאחרי. זה הסיכוי היחיד שלנו".

דגו מתלבט לגבי המערך אך עשוי להמשיך עם שלושה בלמים כדי לאפשר לפרנזי פיירו ודין דוד להמשיך בחוד. מי שאמור לשוב ל-11 הוא ליאור רפאלוב.

ליאור רפאלוב שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
ישוב ל-11. רפאלוב/מאור אלקסלסי

מכבי תל אביב

רובי קין שוקל לפתוח עם שלושה בלמים מחר (שבת, 20:30) מול מכבי חיפה כדי לנסות ולהתמודד עם הכוח של האלופה בהתקפה. ההתלבטות היא בין עידן נחמיאס לבין מתן בלטקסה כבלם השלישי לצד רז שלמה ואנריק סבוריט. יוריס ואן אובריים עשוי לחזור להרכב אחרי שבמשחק האחרון ישב על הספסל ולא שותף. מילסון ייעדר בגלל הרחקה ועדיין לא ברור האם דור תורג'מן יפתח במקומו והאם ישחק עם ערן זהבי כצמד חלוצים, בדומה לאיך שמכבי חיפה משחקת באחרונה. השינויים שקין עשוי לבצע במערך יקבעו גם האם אושר דוידה יפתח או יחכה על הספסל.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
דור תורג'מן שחקן מכבי תל אביב בחימום. מאור אלקסלסי
יפתח בחוד לצד זהבי? תורג'מן/מאור אלקסלסי

טריוויה

* זה יהיה המפגש ה-179 בין הקבוצות בליגה הבכירה. המאזן עד כה: 53:72 למכבי תל אביב בניצחונות ועוד 53 משחקים לא הוכרעו.

* מכבי תל אביב לא הצליחה לנצח בחמשת משחקי הליגה האחרונים שלה מול מכבי חיפה, ובחוץ הפסידה בארבעה מחמשת המפגשים האחרונים (פרט לניצחון 1:3 במאי 2022 שלא מנע מהירוקים להבטיח אליפות).

* אם שוב תשיג נקודות, מכבי חיפה תשלים עונה ללא הפסד למכבי תל אביב לראשונה מאז 2011/12 (תיקו ושני ניצחונות).

* המקרה האחרון בו השתיים התעמתו ב-11 במאי היה ב-2008, אז סיפקו חגיגת שערים ב-3:3 בקרית אליעזר. תמבינקוסי פאנטני כבש שלושער לירוקים מול צמד של אלן מסודי, ודור מלול המחליף השווה עם שער הבכורה שלו בדקה ה-79.

* מכבי חיפה מעולם לא הפסידה למכבי תל אביב כאשר ליאור רפאלוב פתח בהרכב. שבע פעמים ניצחה (כולל 0:1 העונה משער שלו בסיבוב הראשון בבלומפילד) וחמש פעמים סיימה בתיקו. שני ההפסדים היחידים שלו מול הצהובים היו כמחליף.

* דין דוד, מלך שערי הליגה עם 18 כיבושים, הבקיע שלושה צמדים ברצף. לפניו כבשו צמד ומעלה בשלושה משחקים רצופים במדי מכבי חיפה רק זאהי ארמלי (שלושער, צמד ורביעייה ב-1987/88), חיים רביבו (שני צמדים ושלושער ב-1995/96) וגם ולדימיר דבאלישווילי (שלושה צמדים ב-2009/10).

* מכבי חיפה לא הפסידה העונה בליגה כשמחמוד ג'אבר פתח בהרכב (12 ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו). הוא נכנס כמחליף בהפסדים למכבי פתח תקוה ובני ריינה (בפלייאוף) ונעדר בגלל פציעות מההפסדים בבאר שבע ובגרין מול ריינה בליגה הסדירה.

* ערן זהבי כבש 13 שערים ובישל עוד ארבעה ב-20 משחקי ליגה במדי מכבי תל אביב מול מכבי חיפה. בכל פעם שהיה מעורב בשער, הצהובים לא הפסידו.

* רועי ריינשרייבר שפט את המפגש הזה שש פעמים בעבר. המאזן עומד על שלושה ניצחונות צהובים, שתי תוצאות תיקו וניצחון ירוק אחד בלבד: בגמר הגביע ב-2016.

הרכבי הקבוצות

שופט: רועי ריינשרייבר
אצטדיון: חיפה
קהל: 29842

במחזור הבא

פלייאוף עליון (שבת, 20:30):

בני סכנין - מכבי חיפה
מכבי תל אביב - הפועל באר שבע
מכבי בני ריינה - הפועל חיפה

פלייאוף תחתון:

שבת, 18:00: הפועל חדרה - הפועל תל אביב
שבת, 18:00: מ.ס. אשדוד - הפועל ירושלים

ראשון, 20:00: הפועל פתח תקוה - מכבי נתניה

שני, 20:00: בית"ר ירושלים - מכבי פתח תקוה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully