וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל קעבי מעל זהבי, אולימפיאקוס עלתה לראשונה לגמר הקונפרנס ליג

אל קעבי כבש צמד ב-0:2 על אסטון וילה, הגיע ל-10 שערים במפעל וקבע גמר מול פיורנטינה, בין השתיים שהדיחו את הישראליות

תקציר גומלין חצי גמר הקונפרנס ליג: אולימפיאקוס - אסטון וילה 0:2/ספורט1

גמר הקונפרנס ליג ייערך השנה באתונה, בעוד שלושה שבועות בדיוק, ואולימפיאקוס תהיה שם בגמר אירופי ראשון בתולדותיה, ועוד אחד "ביתי". אחרי ה-2:4 בשבוע שעבר בחצי הגמר הראשון באנגליה, הקבוצה מפיראוס ניצחה 0:2 בגומלין הביתי והיא תתמודד על התואר עם פיורנטינה, שעלתה אתמול (רביעי) אחרי 1:1 בבלגיה מול קלאב ברוז', עליה גברה 2:3 בתוספת הזמן במשחק הראשון.

זה יהיה למעשה גמר אירופי בין שתי הקבוצות שהדיחו את הנציגות הישראליות בשלב שמינית הגמר. אולימפיאקוס ביצעה מהפך אייקוני מול מכבי תל אביב עם 1:6 בהארכה בחוץ אחרי תבוסה ביתית 4:1, ואילו פיורנטינה עברה אז את מכבי חיפה עם 3:4 בתוספת הזמן בבודפשט ו-1:1 בגומלין בפירנצה. מבחינת הוויולה מדובר בגמר קונפרנס שני ברציפות, אחרי ההפסד 2:1 לווסטהאם בדקה ה-90 לפני שנה.

איוב אל קעבי שחקן אולימפיאקוס מתפלל אחרי הבקעת שער. ANGELOS TZORTZINIS/AFP, GettyImages
לבדו בראש טבלת המבקיעים. איוב אל קעבי/GettyImages, ANGELOS TZORTZINIS/AFP

חוסה לואיס מנדיליבאר זכה בעבר בליגה האירופית ומאז שהוא נחת בפיראוס, אולימפיאקוס במומנטום אדיר והיא הגיעה לשיאה כשהדיחה את הנציגה האחרונה של אנגליה במפעלים האירופיים לעונה זו, וכל זאת במקביל לכך שהיא שבה למאבק האליפות ביוון.

בשבוע שעבר איוב אל קעבי כבש שלושער והשתווה לערן זהבי כמלך שערי המפעל העונה, והערב הוא התבודד בפסגה כשהכניע את אמיליאנו מרטינס בדקה ה-10 אחרי הכנה טובה משמאל של המגן קיני. אסטון וילה נזקקה לקאמבק אדיר כדי להעפיל לגמר אירופי ראשון מאז 1982 (להוציא את האינטרטוטו) ובנתה על מגע הקסם של מאמנה אונאי אמרי, שזכה ארבע פעמים בליגה האירופית, אבל קונסטנטינוס צולאקיס לא נכנע ובדקה ה-79 גם בישל. השוער בעט כדור ארוך, הגנת אסטון וילה קפאה ונבדל לא היה, אז אל קעבי דהר לרחבה וסיים עם כדור חד לרשת של מרטינס. שער מספר 10 שלו בקונפרנס ליג, שניים יותר מזהבי, ואת תואר מלך השערים אף אחד לא ייקח לו. האם אולימפיאקוס הבוגרת תעשה היסטוריה אחרי הזכייה המפתיעה של קבוצת הנוער בליגת האלופות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully