וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל בארגנטינה: ססאר לואיס מנוטי הלך לעולמו בגיל 85

המאמן שהגה תורת משחק מהפכנית והצעיד את הנבחרת לזכייה במונדיאל הראשון שלה, נכנע לאנמיה. זכה בתארים גם בבוקה ג'וניורס וברצלונה

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 5.5/ספורט1

אבל בכדורגל הארגנטיני: הערב (ראשון) הלך לעולמו ססאר לואיס מנוטי, אחד המאמנים הגדולים והאייקוניים ביותר במדינה של אלופי העולם, בגיל 85. מנוטי נכנע לאנמיה חמורה שבגינה אושפז ב-30 במרץ.

"אל פלאקו" (הרזה) זכור בעיקר בזכות הובלתו את נבחרת האלביסלסטה לזכייה בגביע העולם הראשון שלה בהיסטוריה, במונדיאל 1978 שהתקיים על אדמת ארגנטינה. בנוסף זכה מנוטי באליפויות מקומיות עם בוקה ג'וניורס והורקאן, ואימן קבוצות גדולות נוספות כמו ריבר פלייט, אינדפנדיינטה ורוסאריו סנטרל, בין היתר. גם על הקווים של ברצלונה הוא עמד וזכה עם הבלאוגרנה בשלושה תארים, ביניהם גביע המלך ב-1983.

מאמן נבחרת ארגנטינה בשנת 1978 סזאר לואיס מנוטי. Keystone, GettyImages
אגדה בארגנטינה. מנוטי בימיו כמאמן הנבחרת, בשנות ה-70/GettyImages, Keystone

מעבר להישגיו בקריירת האימון, מעל הכל מנוטי ייזכר כאחד המאמנים המשפיעים בענף הכדורגל - לא רק בארגנטינה. סגנון המשחק שהנהיג, אשר קידש אסתטיקה והתבסס על אחזקה בכדור והנעתו בגישה התקפית, הפך לאסכולה שהיוותה השראה בשנים הבאות לאינספור מאמנים, בארגנטינה בפרט ובעולם בכלל. תורת ה"מנוטיזם", שכונתה כך כמובן על שמו של המאמן לשעבר, היוותה צד בקרב האידאולוגי הבלתי נגמר בכדורגל הארגנטיני, כשמן העבר השני של המתרס עמד ה"בילארדיזם" - סגנון המשחק הפרגמטי והטקטי שהגה קרלוס סלבדור בילארדו, המאמן השני שהוליך את הנבחרת לזכייה בגביע העולם יחד עם דייגו מראדונה ב-1986.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully