וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין פיינל פור, אבל תהיה המשכיות? תמונת מצב בסגל של מכבי תל אביב

8.5.2024 / 6:43

תחת חוסר ודאות כלכלית, כשברקע המלחמה ממשיכה, במועדון יעשו מאמצים לשמור על בולדווין למרות חוזהו הגדול. מי מחזיקים בחוזים ואופציות ומי אמורים לעזוב?

אוהדי פנאתינייקוס לפני המשחק מול מכבי תל אביב/אהרל'ה ויסברג

אחרי ההפסד לפנאתינייקוס אמש (שלישי) באתונה וההדחה של מכבי תל אביב מהיורוליג בתום סדרת רבע גמר מותחת, הצהובים יתפנו לנסות לזכות באליפות - וגם לתכנן את העונה הבאה. ההכנות יהיו בצילתה של מציאות כלכלית לא פשוטה ואי ודאות בלשון המעטה לגבי היכן תארח את משחקי הבית שלה. גם המשבר שנוצר כעת מול הבעלים של פנאתינייקוס עלול להוביל עוד קבוצה נגדה בהצבעות הגורליות ביורוליג, ורק מעלה את סימני השאלה לקראת עונת 2024/25.

ובכל זאת, מכבי תל אביב הנוכחית נבנתה בצורה שהיא אמורה להציג המשכיות בסגל לקראת העונה הבאה, אז איפה עומדים הדברים נכון לעכשיו?

ווייד בולדווין, מכבי תל אביב. Djordje Kostic, אתר רשמי
הצהובים יעשו הכל כדי להשאירו. בולדווין/אתר רשמי, Djordje Kostic

השמות הגדולים

ווייד בולדווין

מחזיק בחוזה מובטח לעונת 2024/25 עם אופציית יציאה רק ל-NBA, כשלמכבי יש עליו אופציה גם לעונה שלאחר מכן. למרות השכר הכבד שלו, 1.7 מיליון דולר בעונה הבאה, במכבי תל אביב לא רוצים לוותר על הכוכב הגדול שלהם, ויעשו מאמצים גדולים גם במציאות כלכלית קשה. מה יכול לשנות את התמונה? רצון של בולדווין לעזוב אם תיבנה קבוצה לא מספיק אטרקטיבית או רצון לעזוב בשל המלחמה.

לורנזו בראון

מחזיק בחוזה מובטח לעונת 2024/25, עם אופציה לעונה נוספת של הצהובים. כמו בולדווין, גם בראון אמור להשתכר קצת יותר מ-1.5 מיליון דולר בעונה הבאה. ההבדל? עונה פחות טובה מאשתקד, וגיל מתקדם, 33. אם מכבי תצטרך לבחור בין הכוכבים שלה, אין ספק שבראון יהיה זה שהם יחפשו לו קבוצה, כשבספרד ובסרביה, לוטשים עיניים.

ג'וש ניבו

ללא חוזה לעונה הבאה. ניבו סיים בעונה הנוכחית שנתיים במכבי כשהעונה השתכר כ-700 אלף דולר. הוא הפך לאחד הגבוהים הבולטים ביבשת, ועל פי השמועות מחזיק בהצעה של כ-3 מיליון יורו לשנתיים ממילאנו, סכום שמכבי תל אביב תתקשה לעמוד מולו - במיוחד כשהעננה הכלכלית מרחפת מעליה. צפוי לעזוב בסוף העונה.

בונזי קולסון

מחזיק בחוזה מובטח לעונת 2024/25 עם אופציה לעונה נוספת של הצהובים. בניגוד לבולדווין ובראון, חוזהו של קולסון אינו מפלצתי בסדר הגודל של המועדון, קצת פחות ממיליון דולר. במכבי רוצים לשמור על קולסון, מעריכים שגם הוא רוצה להמשיך, ומקווים שלא יהיו הפתעות עם בקשה שלו לצאת מהחוזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן מכבי תל אביב ג'וש ניבו. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
תתחילו להיפרד. ניבו/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

השחקנים המשלימים

חסיאל ריברו

למכבי תל אביב אופציה להשאירו לעונה הבאה. בקיץ היה נראה שהסנטר הקובני הוא סוג של ברירת מחדל, הימור של המנהל המקצועי אבי אבן. בפועל הוא הפך לשחקן יעיל מאוד מהספסל ובמכבי מאמינים כי הוא עוד יכול להתקדם, וביחד עם שכר לא גבוה מאוד, הסיכויים להשאירו נראים גבוהים.

אנטוניוס קליבלנד

לצהובים אופציה להשאירו לעונה הבאה. רק לפני כמה חודשים היה די ברור שקליבלנד יעזוב, אולם סיום עונה נהדר שלו הפך את הקערה על פיה ובזכות החוזה הנמוך שלו, סביב חצי מיליון דולר בעונה הבאה, הוא הופך לאחד השחקנים שלגביו אין שאלה במכבי תל אביב. צפוי להמשיך בסבירות גבוהה מאוד.

ג'יימס ווב

בדומה לקליבלנד, גם על ווב יש אופציה - אך הוא צפוי לעזוב, חרף לא מעט משחקים טובים. האמריקאי הוא לא שחקן זול ביחס לתרומה שלו, אף שבמועדון אוהבים אותו מאוד. המציאות הכלכלית תכריע סופית לגביו, הסיכויים שיישאר לא גבוהים.

ג'ו תומאסון

ללא חוזה לעונה הבאה. הגיע באמצע העונה כסותם חורים ולא הוכיח את עצמו גם במסגרת המקומית עד עכשיו. יעזוב בסיום העונה.

אנטוניוס קליבלנד, מכבי תל אביב. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
התלבטות לגביו. קליבלנד/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

הישראלים

ג'ון דיברתולומיאו

מחזיק בחוזה מובטח לעונה הבאה. הקפטן של הצהובים מסיים את העונה השביעית במועדון, שהיתה אחת הטובות שלו במועדון. מבחינת מכבי אין שאלה - דיברתולומיאו ישחק בקבוצה גם בעונת 2024/25.

תמיר בלאט

מחזיק בחוזה מובטח לעונה הבאה. הרכז שהגיע על תקן המושיע הישראלי רושם עונה טובה מאוד ביורוליג ביחס ללחץ שהיה עליו, והוכיח שמקומו הבכיר בסגל הוא לא מקרי. יישאר בקבוצה גם בעונת 2024/25.

רומן סורקין

מחזיק בחוזה מובטח לעונה הבאה, עם אופציה לעונה נוספת. סורקין האריך את החוזה עוד לפני בראון, בולדווין, דיברתולומיאו וקולסון. על אף העובדה שהלך קצת אחורה בשל הפציעה בסוף העונה, הוכיח שהוא אחד מאבני היסוד של מכבי תל אביב הנוכחית, וימשיך לעונת 2024/25 בוודאות.

ג'ייק כהן

למכבי תל אביב אופציה להשאירו לעונה הבאה. כהן האריך את חוזהו בסוף העונה שעברה אחרי שהיה חלק מהריצה של הצהובים לפלייאוף. לפני כן הודה כי שקל לפרוש בתום העונה. העובדה שהיה חלק מהרוטציה, ופתח בחמישייה בכל העונה, מלמדת על מידת ההערכה כלפיו. הסיכוי כי יעזוב הוא נמוך מאוד.

רפי מנקו

מסיים את חוזהו בסוף העונה. הקלע שהגיע לפני שנתיים לא הרבה לשחק בעונה הנוכחית ביורוליג, אבל במשחקים שעלה על המגרש נתן את תרומתו. הצהובים מעריכים את מנקו ועשויים להציע לו חוזה לעונה נוספת, השחקן עצמו צפוי לשקול הצעות אחרות, אך בסביבתו לא פוסלים את האפשרות שימשיך.

עומר מאייר

מחזיק בחוזה ארוך טווח במכבי תל אביב. כישרון העל כבר הראה ניצוצות בקבוצת הבוגרים בליגה. הערכה היא שאחרי עונה ראשונה בבוגרים קיים סיכוי כי ייצא לעונת השאלה אחת כדי לצבור דקות משחק.

שחקני מכבי תל אביב רפי מנקו, תמיר בלאט, ג'ון דיברתולומיאו, רומן סורקין, חסיאל ריברו. דני מרון
הבסיס הישראלי ימשיך/דני מרון

המאמן

עודד קטש

ללא חוזה לעונה הבאה. במכבי רוצים שהמאמן שסיים שנתיים יישאר בתפקידו וכבר העבירו מסרים. קטש העלה את קרנו באירופה, וגם בהפועל ירושלים צפויים לנסות לעשות עליו מהלך אחרי סיום העונה. עם זאת, נראה שאם לא תבוא הצעה אטרקטיבית מצד אחת מקבוצות היורוליג הבכירות, הוא ימשיך בצהוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully