וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הפסידה לפנאתינייקוס והודחה מהיורוליג

הצהובים היו במשחק במשך קרוב ל-3 רבעים, אבל נתקעו בלי נקודות במשך 6:37 דקות והפסידו 81:72 במשחק ו-3:2 בסדרה. נאן הוביל את המנצחת לפיינל פור, מכבי תל אביב כבר עשור בלי מקום בטופ 4

מכבי תל אביב הפסידה הערב (שלישי) 81:72 לפנאתינייקוס במשחק מספר 5 וסיימה את העונה האירופית שלה. הצהובים נכנעו 3:2 בתום סדרת רבע גמר מותחת וצמודה, נשארו עם מחמאות על הדרך בה הגיעו עד קצה גבול היכולת, אבל סופרים 10 שנים רצופות בלי להגיע לפיינל פור. הפעם האחרונה הייתה ב-2014. מכבי קיוותה להפוך לראשונה שמנצחת משחק מספר 5 בחוץ, אבל המאזן עומד כעת על 0:20 לזכות הקבוצות הביתיות.

מכבי תל אביב פתחה את המשחק היטב, כשלורנזו בראון מנהל את ההתקפות בחוכמה ומגיע ל-6 אסיסטים ברבע הראשון. ג'וש ניבו ייצר נקודות בצבע וג'ון דיברתולומאו קלע שלשות - אבל בצד השני פנאתינייקוס האגרסיבית הצליחה להישאר בעניינים, בעיקר דרך קוסטאס סלוקאס וקנדריק נאן. המשחק המשיך להיות צמוד עד שמכבי פשוט נתקעה עמוק ברבע השלישי.

תמיר בלאט קלע שלשה שקבעה 53:56 למכבי תל אביב 2:37 דקות לסיום הרבע השלישי, ושם משהו פשוט נעצר. הצהובים זרקו מכל טווח והחטיאו פעם אחר פעם, דיברתולומאו וקולסון פספסו מחוץ לקשת, בראון נבלם בטבעת מחצי מרחק ומכבי לא קלעה במשך 6:37 דקות. היוונים - שבעצמם התקשו בהתקפה - חפרו יתרון של 8 נקודות, השופטים חילקו למכבי עבירות טכניות ונאן לקח את המושכות בזמן שסלוקאס פצוע על הספסל, והוביל את הקבוצה הביתית לניצחון מול כ-20 אלף אוהדים משולהבים.

קשה שלא לתהות איך הדברים היו נראים אם ווייד בלודווין הפצוע היה משחק - בעיקר נוכח הדקות בהן מכבי תל אביב נתקעה בהתקפה. לצהובים אולי יהיו גם טענות על כמה מהשריקות של השופטים; פנאתינייקוס זרקה 35 מהקו ומכבי רק 10, אבל השורה התחתונה לא תשתנה. אולי בעונה הבאה התוצאה תהיה טובה יותר.

לורנזו בראון שחקן מכבי תל אביב לפני קוסטאס סלוקאס שחקן פנאתינייקוס. Giannis Dimitropoulos / Tourette Photography, אתר רשמי
ערב טוב מאוד של בראון לא הספיק למכבי תל אביב/אתר רשמי, Giannis Dimitropoulos / Tourette Photography

קלעו למכבי תל אביב: לורנזו בראון 19 נקודות ו-7 אסיסטים, ג'וש ניבו 14 נקודות ו-7 ריבאונדים, ג'ון דיברתולומאו 9, תמיר בלאט 9 נקודות ו-4 איבודים, חסיאל ריברו 8, ג'ייק כהן 4, בונזי קולסון 4 (11/1 מהשדה), ג'יימס ווב 3, אנטוניוס קליבלנד 2.

קלעו לפנאתינייקוס: קנדריק נאן 26 (10/6 ל-3), קוסטאס סלוקאס 15, חואנצ'ו הרננגומס 11, יואניס פפאפטרו 10, מתיאס לסור 9 נקודות (14/3 מהקו) ו-11 ריבאונדים, ג'ריאן גרנט 3, קוסטאס מיטוגלו 3, קוסטאס אנטטוקומפו 2, פנאיוטיס קלאיצאקיס 2.

מאמן מכבי תל אביב, עודד קטש, ליד בונזי קולסון ושחקני הקבוצה. רויטרס
קולסון סיים ערב רע עם 1 מ-11 מהשדה/רויטרס

רבע 1

שתי הקבוצות נראו מפוזרות ב-90 השניות הראשונות, לפני שלסור קלע נקודות ראשונות וכהן קבע 2:2. דיברתולומאו צלף שלשה וניבו העלה את מכבי בהמשך ל-4:7. הצהובים כבר הוליכו ב-5, פפאפטרו קלע שלשה ושני אסיסטים של בראון הסתיימו בנקודות ו-8:13 לאורחת. פנאתינייקוס החטיאה זריקות פנויות ועתמאן הזעיק פסק זמן. דיברתולומאו הוסיף שלשה, גרנט קלע אחת משלו והוריד ל-18:14. ריברו וקולסון תרמו נקודות מהקו, בלאט איבד וסלוקאס צימק - ובסיום הרבע הראשון 19:21 למכבי תל אביב.

ג'וש ניבו, שחקן מכבי תל אביב. Giannis Dimitropoulos / Tourette Photography, אתר רשמי
התחיל מצוין ודעך. ניבו/אתר רשמי, Giannis Dimitropoulos / Tourette Photography

רבע 2

נאן התחיל את הרבע השני עם שלשה שקבעה 21:22 לפנאתינייקוס, אבל בלאט החזיר מיד עם סל משלו מחוץ לקשת. ניבו וריברו קלעו נקודות קלות מתחת לסל ומכבי עלתה ל-24:28, אבל הרננגומס ולסור הובילו למהפך קטן עם 28:29. בראון קלע מחצי מרחק, אבל סלוקאס קלע שלשה וקטש לקח פסק זמן בפיגור צהוב 32:30. מכבי חזרה טוב ושלשה של ווב העלתה אותה ל-34:37. פאו קלעה 5 נקודות רצופות, מכבי לא הצליחה לברוח ובמחצית 41:41.

שחקן מכבי תל אביב תמיר בלאט, מול שחקן פנאתינייקוס, קוסטאס סלוקאס. רויטרס
בלאט איבד כמה כדורים קריטיים/רויטרס

רבע 3

בראון קלע ראשון ברבע השלישי ומכבי עלתה ל-41:43. לסור ביצע שתי עבירות מהירות והגיע לשלוש בסך הכול - וקולסון קלע שלשה והעלה את הצהובים ל-43:46. לסור החטיא מהעונשין בלי סוף, אבל נאן קלע שלשה והשווה. סלוקאס העלה את היוונים ל-46:49, דיברתולומאו צלף ואיזן ומכבי סיימה ריצת 0:7 ביתרון 49:53. המומנטום הצהוב נקטע כשהרננגומס קלע שלשה ובהמשך הספרדי קבע 56:56 מהקו. אנטטוקומפו קלע בעצמו מהעונשין ובסוף הרבע 56:58 לפנאתינייקוס.

מתיאס לסור פנאתינייקוס. GettyImages
לסור ניצח למרות ערב איום ונורא מהקו/GettyImages

רבע 4

בלאט ובראון איבדו שני כדורים בפתיחת הרבע האחרון ופנאתינייקוס טיפסה ל-56:60. שתי הקבוצות החטיאו ואיבדו ודיברתולומאו ספג עבירה טכנית שסייעה לנאן להגדיל לפלוס 5. בראון ודיברתלומאו המשיכו בבצורת ונאן הפציץ מחוץ לקשת כדי להעלות את היוונים ל-56:64. כשעל השעון 6:00 דקות לסיום, בראון קלע נקודות ראשונות של הצהובים אחרי 6:37 דקות. פנאתינייקוס עלתה ל-58:68, אבל מכבי התחילה לצלוף מחוץ לקשת והורידה ל-73:67. הצהובים נראו שוב בתמונה, אבל לסור קלע 4 נקודות רצופות וכהן איבד כדור. כאן זה כבר היה גמור. נאן הוסיף עוד כמה מסמרים ובסיום 72:81 לפנאתינייקוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully