וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוט של הימין, והפלסטינים: הפוליטיקאי שנותן גב לישראל לקראת כנס פיפ"א

גיי ממפלגת שמאל, מציע חוקים נגד הימין הקיצוני בגרמניה ובעיקר מביע תמיכה בלתי מסויגת בישראל. באמצע מאי פיפ"א תדון בדרישה להרחיק את ישראל ופולקר בק יוצא למתקפה: "הפלסטינים רצחו, אנסו וחטפו. ההתאחדות שלהם היא כלי תעמולה בידי חמאס"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 28.4/ספורט1

ב-17 במאי, בעוד פחות משלושה שבועות, יתקיים הקונגרס השנתי של פיפ"א בבנגקוק. בין היתר, ההתאחדות לכדורגל העולמית תדון בדרישה של כמה התאחדויות לכדורגל (בין היתר פלסטין, ירדן, עיראק, איראן ואלג'יריה) להשעות את ישראל. על פי כל ההערכות ליוזמה הזו אין סיכוי לעבור, אבל זה עדיין שם ועדיין מעיק.

מי שממשיכים לצדד בספורט הישראלי מאז ה-7 באוקטובר ועד עכשיו, הם בכירים בכדורגל הגרמני וגם דיפלומטים מקומיים. נשיא ההתאחדות לכדורגל של גרמניה, ברנד נוינדורף, השמיע מסרים של תמיכה בישראל בחצי השנה האחרונה ואמר לאחרונה בהקשר של דרישת ההשעייה: "שוחחתי בטלפון עם יו"ר ההתאחדות של ישראל, שינו זוארץ, והבטחתי לו את תמיכתנו המלאה".

התייחסות לנושא הגיעה גם מכיוונו של פולקר בק, פוליטיקאי בכיר שמשמש בין היתר כנשיא "אגודת הידידות גרמניה-ישראל". בק בן ה-63 הוא חבר בכיר במפלגת הירוקים שמזוהה עם השמאל ומקדם חוקים נגד הימין הקיצוני בגרמניה. הוא הומוסקסואל גלוי שנודע בפעילותו ארוכת השנים בנושאי זכויות אדם ובמאבק באנטישמיות, והוא הביע תמיכה בלתי מסויגת בישראל.

הפוליטיקאי הגרמני פולקר בק בהפגנת תמיכה בישראל. רויטרס
הפוליטיקאי הגרמני פולקר בק בהפגנת תמיכה בישראל/רויטרס

"אין ציניות גדולה מזו", התייחס בק ליוזמה להשעות את ישראל מפיפ"א, "ישראלים הותקפו, נרצחו, נאנסו ונחטפו על ידי חמאס והפלסטינים. הצבא הישראלי מנסה ללכוד את הטרוריסטים ולשחרר את החטופים - ובגלל זה פקידי ספורט פלסטינים דורשים להשעות את ישראל. אם זה לא היה עצוב, אפשר היה להגיד שזו בדיחה טובה. ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית הפכה את עצמה לכלי בתעמולה של חמאס".

אחרי מתקפת ה-7 באוקטובר, בק טען שעל גרמניה להפסיק כל סיוע כלכלי לפלסטינים, כולל לבתי חולים ומרפאות. הוא גם נוהג להתבטא נגד השלטון האיראני ולקראת המונדיאל בגרמניה ב-2006, קרא להשעות את איראן מהטורניר בגלל הפרות של זכויות אדם. בעבר גם התבטא נגד הסכם שיתוף פעולה בין ההתאחדות לכדורגל של גרמניה להתאחדות הפלסטינית והזכיר שבראשה עומד הטרוריסט ג'יבריל רג'וב.

פולקר בק נואם בעצרת תמיכה בישראל וקריאה החטופים, שער ברנדנבורג נובמבר 2023. Sean Gallup, GettyImages
"הצבא הישראלי מנסה ללכוד את הטרוריסטים ולשחרר את החטופים - ובגלל זה פקידי ספורט פלסטינים דורשים להשעות את ישראל". פולקר בק/GettyImages, Sean Gallup

אחרי שבאוקטובר נוסייר מזראווי מבאיירן מינכן הדהד מסרים אנטי-ישראלים מלאי שנאה, בק הגיש נגדו תלונה במשטרה. כשבבאיירן החליטו לא להשעות את המרוקאי הבינלאומי, הוא ביקר את מועדון הפאר: "גם אחרי התירוצים של מזראווי, נראה שבאיירן 'סיבנה' את כל האירוע כדי שישכחו ממנו. הטיפול שלה במקרה הזה היה רע מאוד".

לפני כמה חודשים, ארגונים "פרו-פלסטיניים" בגרמניה הגישו נגד בק חמש תלונות בחמש תחנות משטרה שונות בו זמנית - בטענה לדברי הסתה ושנאה, והכחשה של פשעי מלחמה בעזה. הפולטיקאי הוותיק לא נבהל ואמר: "לאנשים הללו יש יחסים מוזרים עם החוק, אם הם חושבים שהגשה של תלונות מרובות נגדי תעזור להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully