וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולדווין טס לטיפולים. סיכוי נמוך שיהיה כשיר לשבוע הבא

26.4.2024 / 6:55

הכוכב הפצוע ישהה בקרואטיה עד יום שני, במכבי ת"א מקווים שיחזור מוקדם מהצפוי: "מאמצים להכשירו להמשך". קטש ואנשי הקבוצה קוראים להגיב באיפוק לפרובוקציות של פנאתינייקוס: "אם ניגרר, נצא מהדרך שלנו". וגם: בעיית סלוקאס ונקודות האור מהספסל

התקרית בין שחקני מכבי תל אביב לשחקני פנאתינייקוס בסיום משחק 2/מתוך טוויטר

1. מכבי תל אביב פספסה אמש (חמישי) הזדמנות להתקרב משמעותית לפיינל פור 2024 של היורוליג אחרי שהפסידה 95:79 לפנאתינייקוס באואקה במשחק מספר 2 בסדרת רבע הגמר, והמצב בסדרה עומד כעת על 1:1. הצהובים יארחו ביום שלישי את המשחק השלישי בסדרה (20:00) וביום חמישי את המשחק הרביעי, בתקווה שיוכלו לנצח את שני המשחקים הביתיים בבלגרד ולהשיג כרטיס לאירוע השיא של הכדורסל האירופי, אחרי עשור בו לא היו חלק ממנו.

למרות שהופיעו ללא הכוכב הגדול ווייד בולדווין שנפצע בסוף המשחק הראשון, מכבי בעזרת רבע ראשון ענק של ג'ייק כהן ולורנזו בראון, היממה את היוונים ואחרי 10 דקות הוליכה 20:28, אלא שפאו לא נרתעה ורצה 2:19 ברבע השני, הפכה את התוצאה וירדה למחצית ביתרון 12. המשחק המשיך בשליטה של פאו, שכבר הוליכה ביתרון 18 ברבע השלישי, לפני שקאמבק שהובילו תמיר בלאט ואנטוניוס קליבלנד צמצם את ההפרש ל-3 בלבד. בשלב הזה הצליחה פאו, בעזרת ערב שיא של הגארד היווני הוותיק קוסטס סלוקאס, לבלום את הקאמבק של מכבי וברחה לניצחון.

לורנזו בראון הוביל ארבעה שחקנים של מכבי בספרות כפולות עם 18 נקודות, כשג'ייק כהן ואנטוניוס קליבלנד מוסיפים 12 כל אחד. תמיר בלאט קלע 11 נקודות ומסר 6 אסיסטים, כשמי שלא היו במשחק הוא הסנטר ג'וש ניבו והפורוורד בונזי קולסון. ניבו קלע 9 נקודות אך הורחק במהלך הרבע האחרון, וקולסון סיים רק עם 6.

"אני חושב שנלחמנו ולא ויתרנו, זה משהו שניקח מהמשחק הזה", אמר קליבלנד בסיום, "רצינו לנצח את המשחק השני, אבל יש לנו הזדמנות לסיים את הסדרה במגרש הביתי שלנו, זה מה שחשוב. אנחנו נהיה מוכנים למשחק השלישי". ג'ייק כהן: הוסיף "זה היה ערב קשה, לא היינו עקביים למשך 40 דקות, אבל יש דברים חיוביים לקראת המשחק השלישי. אנחנו נעשה התאמות ונחזור חזקים יותר".

ג'וש ניבו מכבי תל אביב לצד מתיאס לסור פנאתינייקוס. Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography, אתר רשמי
משחק חלש. ניבו/אתר רשמי, Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography

2. הצהובים חזרו לאחר המשחק לישראל בתחושות מעורבות. מבחינת מצב בסדרה, 1:1 הוא מצב מצוין שמכבי הייתה קונה לפני הטיסה לאתונה. אך ההרגשה היא כי ניתן היה להוציא יותר מהמשחק אתמול, גם בקריסה ברבע השני, וגם בניסיון הקאמבק שכשל ברבע האחרון.

"עם כל הדברים שעברנו השנה, הראינו הרבה אופי על ומחוץ למגרש. אנחנו אף פעם לא מוותרים. גם כשהיינו בפיגור 18. זה הדבר המיוחד שבנו, בקבוצה המיוחדת הזאת. תחת הנסיבות הללו זה מאוד מיוחד, אבל אנחנו רוצים יותר", אמר עודד קטש בסיום.

הצהובים הצביעו על הטיפול ההגנתי הלא מספיק טוב שבוצע על קוסטאס סלוקאס, בתור האספקט שעלה להם בספו של דבר בהפסד. "סלוקאס התפוצץ ברבע השני. זה יכול לקרות, אבל ההתאמות שניסינו לעשות איתו לא עזרו, הוא שוב לקח את המשחק עליו ברבע האחרון וניצח אותו. נצטרך לשבת ולחשוב מה עושים נגדו לקראת המשחק הבא בסדרה, כי אם הוא שוב יהיה ברמה כזאת, אנחנו בבעיה", הודה גורם במערכת.

מי שקיבלו הרבה מחמאות היו תמיר בלאט, חסיאל ריברו ואנטוניוס קליבלנד שהריצו את הקאמבק ברבע האחרון. "זה היה נראה שהמשחק גמור, אבל הם הביאו את האנרגיות מהספסל", סיפרו במועדון ושיבחו את השלושה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תמיר בלאט מכבי תל אביב. Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography, אתר רשמי
נקודת אור. תמיר בלאט/אתר רשמי, Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography

3. השאלה הגדולה שתישאר ככל הנראה פתוחה עד ליום שני, ערב המשחק השלישי בסדרה, או אפילו עד יום המשחק היא שיתופו של בולדווין במשחקים שייערכו בבלגרד. כזכור, הגארד נפצע ברבע האחרון של המשחק הראשון, ולמרות שהצהיר כי הולך לשחק אמש, בבדיקה שנערכה לו ברביעי התגלה קרע קטן בשריר הירך האחורי שמנע ממנו להופיע להתמודדות. ההערכה במכבי עם החזרה לארץ כי הסיכוי שבולדווין ישחק בשבוע הבא הוא נמוך, למרות הרצון הגדול שלו לשחק. התקווה שאם יהיה משחק חמישי, הוא כבר ישותף. בכל מקרה בולדווין טס מיוון לקרואטיה, יש יעבור טיפולים בימים הקרובים. על פי מכבי תל אביב, "ישנם מאמצים להכשירו להמשך הסדרה", אבל בולדווין יחבור לקבוצה מחדש רק ביום שני - ולכן נראה שהסיכוי שישותף למחרת כמעט בלי להתאמן, נמוך למדי.

במכבי תל אביב הודו אמש כי במצב רגיל, בולדווין ככל הנראה היה מקבל מנוחה בשבועיים-שלושה הקרובים. "בסוף יש צוות רפואי למועדון", אמרו במכבי, "הוא יבדוק את ווייד כשהקבוצה תחזור לארץ פעם נוספת. תתקבל החלטה מושכלת ביחד עם כל המעורבים בדבר, ולפי ההרגשה של השחקן. גם אם השחקן מאוד רוצה לשחק, יש פה סכנה גדולה לפציעה משמעותית. צריך לדעת להתנהג באחריות".

בצוות המקצועי היו כמובן רוצים לראות את בולדווין משחק כבר במשחק הבא בסדרה, וימתינו להתפתחויות בימים הקרובים. "ווייד היה חסר לנו במשחק הזה. אמנם אלו דיבורים באוויר, אבל התחושה הייתה שאיתו היינו יכולים לגמור את הסיפור כבר במשחק הזה", אמרו במועדון.

ווייד בולדווין, שחקן מכבי תל אביב. Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography, אתר רשמי
חדשות רעות. בולדווין במשחק 1/אתר רשמי, Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography

4. בין הניצחון במשחק הראשון להפסד במשחק השני, מכבי תל אביב השתדלה שלא להגיב להתפתחויות שהגיעו מכיוונה של פנאתינייקוס שהפעילה לחץ גדול מאוד על השופטים דרך האשמות והשמצות, כולל הודעה מוזרה על כך שהמלחמה בישראל קשורה איכשהו להחלטות השיפוט במשחק.

אלא שהפרובוקציות המשיכו גם על הפרקט עם התעסקות בלתי פוסקת של המאמן עתמאן ואנשי פאו עם השופטים מהפתיחה. בנוסף במהלך המשחק קילל הנשיא של פאו, דימיטריס ינאקופולוס, את מאמן מכבי עודד קטש שעבד תחתיו רק לפני מספר שנים. ואם כל זה לא הספיק, אז מיד בסיום המשחק החלה מהומה על הפרקט בהשתתפות מספר שחקנים, ביניהם ג'יימס ווב, המהומה המשיכה לאזור חדרי ההלבשה, אך לא היו חילופי מהלומות.

"אני אשאר כמו שאני. אני לא אכנס לזה. מי שרוצה לשפוט מה שקרה, שישפוט. אנחנו מנסים להתרכז בכדורסל, אנחנו כקבוצה, כמועדון, התרבות שלנו לא תהיה טובה אם נלך לשם. אנחנו נמשיך להתנהג כמו שהתנהגנו עד עכשיו", אמר עודד קטש, ושמר על איפוק אותו הוא דורש גם משחקניו.

"אנחנו לא רוצים להיגרר לפרובוקציות הללו. אם נתחיל לחשוב איך אנחנו מגיבים לפאו, נצא מהדרך שלנו", אמרו במועדון, "התשובה שלנו למה שקרה בין המשחקים תהיה על הפרקט".

עודד קטש מאמן מכבי תל אביב. Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography, אתר רשמי
מנסים לשמור על איפוק וקלאסה. קטש/אתר רשמי, Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography

5. מאז הניצחון ביום שלישי נרשמת נהירה של אוהדים שקונים כרטיסי טיסה לבלגרד שיביאו אותם לבירת סרביה לקראת המשחק השלישי בין הקבוצות. בשלב הזה עוד אין אישור סופי להכנסת יותר מ-300 צופים, אבל במכבי מעריכים כי המספר לכל הפחות יוכפל, אם לא יגיע לאלף צופים כמו שהם מצפים.

במועדון החליטו להעביר את המשחק לפיוניר הקטן יותר כדי לנסות ולייצר אווירה חמה יותר. "חשוב עבורנו שיהיה יותר קהל, הלוואי שזה היה בתל אביב במול אולם מלא, אבל גם כששיחקנו נגד באסקוניה עם 300 צופים זה היה מיוחד. אנחנו עוברים זמנים קשים, והדברים הללו חשובים מאוד בשבילנו. צריכים לחכות ולראות מה יקרה", סיכם קטש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully