וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריקוד האש: מכבי תל אביב מחצה את באסקוניה בדרך לפלייאוף

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 23:15

הצהובים סיפקו את משחקם הטוב ביותר העונה בדיוק בזמן, צלפו 19 שלשות, חגגו 85:113 ענק בפלייאין ויפגשו את פנאתינייקוס לסדרת הטוב מחמישה משחקים. לורנזו בראון סוף סוף התפוצץ עם 29 נקודות, בולדווין הוסיף 26, הווארד תוסכל בצד השני

מכבי תל אביב חוגגת את הניצחון על באסקוניה/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מכבי תל אביב סיפקה את משחקה הטוב ביותר העונה בדיוק ברגע הנכון והשיגה את הכרטיס רבע גמר הפלייאוף ביורוליג. הצהובים מחצו הערב (שלישי) במשחק ה"בית" שלהם בבלגרד 85:113 את באסקוניה במשחק הפלייאין הראשון בתולדות המפעל וקבעו דייט לוהט עם פנאתינייקוס, בסדרת הטוב מחמישה, ללא יתרון ביתיות כמובן.

על אף שחסרו את הקפטן הפצוע ג'ון דיברתולומאו, הפתיחה היתה חלומית, לא פחות: לורנזו בראון, שדעך בחודשים האחרונים, יצא כמו מלוע של תותח, קלע 13 נקודות כבר ברבע הראשון וסחף את הצהובים ליתרון דו-ספרתי. המגמה הזו נמשכה גם ברבע השני, כשווייד בולדווין הצטרף אליו, מרקוס הווארד האומלל - עד הערב אולי השחקן הלוהט באירופה - לא מצא את עצמו, והיתרון צמח ל-24.

בראון (29 נקודות, 7 מ-8 ל-3) ובולדווין (26) המשיכו להזכיר גם ברבע השלישי מדוע רבים ראו בהם אשתקד את הקו האחורי הטוב באירופה, וברבע השלישי התבוסה של הבאסקים הפכה להשפלה של ממש. הפער לא עמד בספק אפילו לרגע - לא בערב של 19 מ-34 מחוץ לקשת. הצהובים אולי יגיעו כאנדרדוגים לסדרה מול סגנית מוליכת היורוליג פנאתינייקוס, אך ביכולת כזו הכל אפשרי - כן, גם חלום הפיינל פור. איזה משחק!

שחקני מכבי תל אביב. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
איזו הצגה/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: לורנזו בראון 29 (7 מ-8 ל-3), 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, ווייד בולדווין 26 (4 מ-6 ל-3) ו-5 אסיסטים, בונזי קולסון 14, אנטוניוס קליבלנד 11, תמיר בלאט 10 ו-7 אסיסטים, חסיאל ריברו 8 ו-6 ריבאונדים, ג'יימס ווב 8 ו-6 ריבאונדים, ג'וש ניבו 4 ו-7 ריבאונדים, ג'ייק כהן 3. ג'ו תומאסון שותף (2 דקות) ולא קלע.

קלעו לבאסקוניה: קודי מילר-מקינטייר 32 (11 מ-13 ל-2), 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, מרקוס הווארד 14 (1 מ-6 ל-2, 4 מ-8 ל-3) ו-4 איבודים, טדאס סדקרסקיס 11 ו-7 ריבאונדים, ניקולאוס רוגקבופולוס 10, מאיק קוטסר 6, מאט קוסטלו 5, וניה מרינקוביץ' 5, ג'ורדן תיאודור 2. צ'ימה מונקה (8 דקות), דניאל דיאז (6 דקות), כריס צ'יוזה (6 דקות) וסנדר רייסטה (דקה) שותפו ולא קלעו.

שחקן מכבי תל אביב חסיאל ריברו. Djordje Kostic, אתר רשמי
כמה אמוציות התפרצו. ריברו/אתר רשמי, Djordje Kostic
שחקן מכבי תל אביב אנטוניוס קליבלנד. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
קליבלנד חוגג עם האוהדים/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

מהלך המשחק

חמישיות:
מכבי תל אביב: לורנזו בראון, ווייד בולדווין, בונזי קולסון, ג'ייק כהן וג'וש ניבו.
באסקוניה: קודי מילר-מקינטייר, טדאס סדקרסקיס, צ'ימה מונקה, וניה מרינקוביץ' ומאיק קוטסר.

רבע 1:

בראון התחיל עם שתי שלשות רצופות וסידר 0:6, לפני שצלף שלשה נוספת וקבע 8:16. מרכוס הווארד קם מהספסל וראה את אנטוניוס קליבלנד מוסיף צליפה משלו בדרך ל-10:19, האחוזים הגבוהים נמשכו עם תמיר בלאט, בראון הגיע ל-13 נקודות ברבע הראשון, ובתום עשר דקות חלומיות בו קלעו 6 מ-10 מחוץ לקשת הוליכו הצהובים 15:28.

עוד בוואלה!

יריבות אדירה וסגירת מעגל לקטש: הכירו את פנאתינייקוס

לכתבה המלאה
תמיר בלאט, שחקן מכבי תל אביב. Djordje Kostic, אתר רשמי
גם הספסל הצהוב התקשה להאמין לפתיחה/אתר רשמי, Djordje Kostic
ג'וש ניבו, שחקן מכבי תל אביב. Djordje Kostic, אתר רשמי
תצוגת תכלית של הצהובים. ניבו/אתר רשמי, Djordje Kostic

רבע 2:

ריברו המשיך במומנטום, דייק מחצי מרחק והיתרון צמח ל-15:31. הצהובים המשיכו לתסכל ולנעול הרמטית את הווארד, בראון סיים מתפרצת ובולדווין הוסיף ארבע נקודות רצופות וניבו קבע 21:43 מדהים. בראון הרותח צלף שתי שלשות רצופות בדרך ל-29:53, הווארד לעומת זאת המשיך להחטיא ובתום מחצית ראשונה כמעט מושלמת של מכבי תל אביב היא הוליכה 36:55. בראון הוביל עם 21 נקודות, בולדווין הוסיף 11, הווארד סיים עם 3 נקודות (1 מ-8 מהשדה) מנגד. צ'ימה מונקה, שנפצע ברגלו ודידה לחדר ההלבשה, לא ישוב לשחק הערב.

שחקן מכבי תל אביב ווייד בולדווין. Djordje Kostic, אתר רשמי
בולדווין מרחף לדאנק גדול/אתר רשמי, Djordje Kostic

האקס ג'יילן אדאמס פרגן לבראון ובולדווין

רבע 3:

המגמה הזו נמשכה גם ברבע השלישי. הווארד אמנם איפס את הידית עם שלשה שנייה במשחק ולאחר מכן מילר מקינטייר צימק ל-55:41 מהקו, אלא שקולסון קטע את המומנטום עם שלשה חשובה, כהן הוסיף אחת נוספת ובראון השיב את הצהובים ל-42:63. בולדווין הפך את זה ל-49:73 ובלאט קבע 61:86 ענק עם העליה לרבע המכריע.

שחקן מכבי תל אביב בונזי קולסון. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
קולסון מאושר/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media
שחקן מכבי תל אביב ג'יימס ווב. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
גם ווב ריחף לטבעת/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

רבע 4:

ווב ריחף לדאנק יפהפה, מילר מקינטייר - היחיד שהופיע הערב בבאסקוניה - הוריד ל-92:74, בלאט הגיב בשלשה השלישית שלו והשיב את המארחת ל-74:99. אלא שהצהובים סירבו להוריד את הרגל מהדוושה: בראון ובולדווין תפרו עוד שלוש שלשות רצופות כדי לקבוע 82:111, בדרך ל-85:113 ענק בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully