וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריבות אדירה וסגירת מעגל לקטש: הכירו את פנאתינייקוס

יריבת מכבי תל אביב ברבע גמר הפלייאוף יצאה לריצה מדהימה מאמצע חודש דצמבר ובקושי הפסידה בדרך למקום השני ביורוליג. היא נהנית מהתקפה מגוונת, קלעים מוכשרים, והסדרה שלה נגד מכבי תהיה עוד פרק ביריבות הנהדרת בין המועדונים

מכבי תל אביב חוגגת את הניצחון על באסקוניה/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מכבי תל אביב הבטיחה הערב (שלישי) עלייה שלישית ברציפות לפלייאוף היורוליג אחרי קונצרט בבלגרד וניצחון מוחץ 85:113 על באסקוניה במשחק הראשון בפלייאין. הצהובים יפגשו ברבע גמר הפלייאוף, בשיטת הטוב מחמישה, את פנאתינייקוס היוונית שסיימה את העונה במקום השני, וינסו לחזור לפיינל פור לראשונה מאז שנת 2014.

המשחק הראשון בין הקבוצות ייערך ב-23 באפריל, יום שלישי הקרוב, בשעה 20:30 ביוון. יומיים לאחר מכן, יום חמישי, 25 באפריל, ייערך המשחק השני. מכבי תל אביב תארח את המשחק השלישי ביום שלישי שלאחר מכן, ואם תצטרך ייערך המשחק הרביעי יומיים לאחר מכן ב-2 במאי. המשחק החמישי, אם יגיעו לשם שתי הקבוצות, ייערך ב-8 במאי, יום רביעי, ביוון.

שחקן פנאתינייקוס, קנדריק נאן. Ion Alcoba Beitia, GettyImages
סקורר אדיר. קנדריק נאן/GettyImages, Ion Alcoba Beitia

פנאתינייקוס עברה בקיץ תהפוכות עם מינויו של ארגין עתמאן ושינויים רבים בסגל. פתיחת העונה לא הייתה טובה, עם שני ניצחונות בלבד מששת המחזורים הראשונים בעונה. במחזור ה-13 הירוקים עוד עמדו על מאזן שלילי של שישה ניצחונות מול שבעה הפסדים, אבל באזור חודש דצמבר משהו נדבק בפאו, הקבוצה ניצחה ב-17 מ-21 משחקיה האחרונים במפעל וקטפה את המקום השני במחזור הנעילה. בין הניצחונות היה גם ניצחון ענק על ריאל מדריד בחוץ.

הסקורר המוביל של פנאתינייקוס, קנדריק נאן, הגיע אליה אחרי תחילת העונה עם רזומה מרשים ב-NBA. נאן רושם העונה בירוליג 15.4 נקודות, לצד 3.1 אסיסטים ו-2.5 ריבאונדים בממוצע. חוץ מנאן עוד ארבעה שחקנים קולעים בקבוצה בספרות כפולות בממוצע - מתיאס לסור, אקס מכבי, עם 13.6 נקודות ו-6 ריבאונדים, קוסטס סלוקאס עם 12.1 נקודות, 5.7 אסיסטים ו-3 ריבאונדים, קוסטאס מיטוגלו עם 11.9 נקודות ו-6.7 ריבאונדים ומריוס גריגוניס הצלף עם 10.1 נקודות למשחק.

ברוטציה של עתמאן עוד שלושה שחקנים שמקבלים דקות משמעותיות - ג'ריאן גראנט משחק כמעט 30 דוקת לערב, ורושם 8.9 נקודות, 3.5 אסיסטים ו-2.3 ריבאונדים. לוקה וילדוזה וחואנצ'ו הרננגומס סבלו שניהם מפציעות משמעותיות במהלך העונה, אבל זה לא מנע מהם להיות חלק בהצלחה של הקבוצה. יאניס פפאפטרו חזר לאחרונה מפציעה, וביחד עם קוסטאס אנטטקומפו, פנאיוטיס קלאיצאקיס ואלכסנדר בלצ'רובסקי משלימים את הסגל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עודד קטש מאמן פנאתינייקוס. BSR Agency, GettyImages
מוכר היטב ליוונים. קטש בימיו על הקווים בפאו/GettyImages, BSR Agency

פעמיים העונה נפגשו מכבי תל אביב ופנאתינייקוס, כשידי הצהובים פעמיים היו על העליונה. בפעם הראשונה העונה, ממש בשלבי ההתחלה של המלחה, היממה מכבי תל אביב את פאו ביוון 81:86 אחרי הארכה, כשהקלעים הבולטים של הצהובים באותו הערב היו בונזי קולסון עם 21 נקודות ו-8 ריבאונדים והקפטן ג'ון דיברתולומיאו עם 15 נקודות ו-9 ריבאונדים. בסיבוב השני הביסה מכבי את פאו 75:90, כשווייד בולדווין קולע 22 נקודות ומוסיף 8 אסיסטים וקלאיצאקיס קולע 17 נקודות מפתיעות אצל המפסידה.

מפגש בין מכבי תל אביב לפנאתינייקוס הוא סגירת מעגל טוטאלית עבור עודד קטש. המאמן, שהוביל את היוונים לזכייה בגביע אירופה על חשבון מכבי בשנת 2000, אימן את פאו לפני שלוש שנים, אך פוטר אחרי תקופה קצרה, ועזב עם תחושה חמוצה.

המפגש ההוא בשנת 2000 היה אחד מבין כמה מפגשי ענק בין הקבוצות. ב-2002 עצרה פאו את מכבי בחצי גמר הפיינל פור, ב-2005 גמלה לה מכבי עם ניצחון בחצי גמר הפיינל פור במוסקבה. ב-2013 נערכה הסדרה היחידה בין הקבוצות, כשפאו מנצחת 2:3 כולל 85:86 במשחק החמישי ביוון. 11 שנים לאחר מכן, השרשרת נמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully