וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברקוזן חוגגת אליפות היסטורית: "רוצים גם את הליגה האירופית!"

אחרי שקיבל מקלחת של בירה ומסיבת העיתונאים פוצצה, צ'אבי אלונסו יצא בהצהרת כוונות: "מגיע למועדון הזה צלחת אחרי 120 שנה, ויש גם את הגביע". אנדריך עקץ את האלופה היוצאת באיירן מינכן, שבירכה על ההישג. צפו בחגיגות הזכייה אחרי "רגע בלתי יתואר"

באייר לברקוזן הביסה 0:5 את ורדר ברמן וזכתה באליפות היסטורית/ספורט1

"נברקוזן" - זה הכינוי שניתן בעבר לבאייר לברקוזן, שעשתה לעצמה שם של אחת הלוזריות הגדולות באירופה. הכינוי הזה נקבר הערב (ראשון) באופן סופי ורשמי, כשהחבורה החד-פעמית של צ'אבי אלונסו זכתה באליפות ראשונה בתולדותיה, חמישה מחזורים לסיום העונה. לברקוזן עצרה את רצף 11 האליפויות של באיירן מינכן עם 0:5 מהדהד על ורדר ברמן, וכעת היא תעבור למשימות הבאות שלה: זכייה בגביע הגרמני, זכייה בליגה האירופית, ונעילת עונה שלמה ללא אף הפסד.

רגע הסיום

החגיגות על הדשא

מספרי האליפות

  • לברקוזן סופרת כעת 43 משחקים רצופים ללא הפסד - שווה ערך לרצף של יובנטוס של עונת 2011/12, שמהווה את הרצף הטוב ביותר במאה ה-21.
  • בגרמניה היא עומדת על 29 מחזורים ללא הפסד מפתיחת העונה - שיא כל הזמנים.
  • זהו התואר השלישי בתולדות המועדון, אחרי גביע אופ"א ב-1988 והגביע הגרמני ב-1993.
  • אלכס גרימלדו וז'רמי פרימפונג היו מעורבים ב-35 שערי ליגה העונה - הכי הרבה מצד שחקני כנף במאה ה-21 בחמש הליגות הגדולות.
  • כל חמשת שחקני ההתקפה של האלופה היו מעורבים בעשרה שערי ליגה או יותר העונה, ובראשם פלוריאן וירץ עם 11 שערים ו-10 בישולים.
  • וירץ הפך לשחקן הראשון מאז ארלינג הולאנד (ינואר 2020) שכובש שלושער לאחר שעלה כמחליף. היה זה גם השלושער הראשון בקריירה שלו.
  • בכל המסגרות יש לילד הפלא 17 שערים ו-18 בישולים העונה.
  • בכך גם הגיע לסיומו הרצף הנדיר של קינגסלי קומאן, שלא זכה באליפות בפעם הראשונה בקריירה שלו, אחרי 13 עונות רצופות.

צ'אבי אלונסו קיבל מקלחת בחדר ההלבשה

גם ממסיבת העיתונאים הוא לא יצא יבש

הבירה נשפכה כמים

גם גרניט ג'אקה חטף

גיבור החגיגות - פרימפונג

התגובות

המאמן צ'אבי אלונסו, שבתור שחקן זכה בכל תואר אפשרי כמעט, כולל בגביע העולם וביורו, אמר במסיבת העיתונאים עד ששחקניו פוצצו אותה: "עשינו הישג מיוחד מאוד והקרדיט שייך לכולם, לכל אנשי המועדון. האליפות הזו שייכת לכל כך הרבה אנשים ואנחנו צריכים ליהנות ולחגוג בשביל כולם. אליפות ראשונה ב-120 שנה, זה מדהים להיות חלק מהמועדון ומההישג הזה. היום נחגוג, אבל יש לנו עוד משחק גדול בליגה האירופית ואנחנו יכולים לזכות בגביע. אנחנו רוצים לזכות בליגה האירופית ובגביע, רוצים להשיג יותר העונה".

רוברט אנדריך עקץ את באיירן מינכן דקות ספורות אחרי שזכה באליפות ולמעשה בתואר ראשון בקריירה, אם להוציא את אליפויות הליגה השנייה כסגל השחקן הרחב בהרטה ברלין ב-2012/13 והליגה השלישית בגרמניה עם דינמו דרזדן שבהן זכה: "אני יכול לומר לכל הילדים שחולמים לזכות באליפות שזה אפשרי לא רק עם באיירן מינכן. באייר לברקוזן היא האלופה ואני מקווה שהיא תוכל לעשות זאת שוב בעתיד. אם כולם עד היום הסתכלו על באיירן מינכן, עכשיו זה הזמן של באייר לברקוזן!", אמר והוסיף כדי להכאיב עוד קצת לבווארים: "סוף סוף יש לבונדסליגה אלופה גרמנית באמת. יש לנו משחק בליגה האירופית? לעזאזל יום חמישי, היום חוגגים!" חתם כשכוס בירה ענקית בידו.

הכוכב פלוריאן וירץ אמר בקצרה למצלמות: "זה בלתי ייאמן, אני לא מצליח לעכל אפילו! ייקח לי זמן להכניס לראש את מה שעשינו היום".

יונאס הופמן הודה לצ'אבי אלונסו: "בכל משחק מחדש דחפנו את עצמנו לקצה גבול היכולת, תמיד היינו שם והכל זרם. אני לא יודע מה לעשות - לצחוק? לבכות? זה בלתי יתואר מה שעשינו, בכלל לא חלמתי על דבר כזה לפני שנה. בשנה הראשונה שלי כאן לקחת אליפות?! זה מדהים!".

נשיא באיירן מינכן הרברט היינר בירך: "כל הכבוד ללברקוזן על האליפות ההיסטורית. היא זכתה בצדק, זה פרס על עונה מדהימה וכדורגל נהדר. המטרה של באיירן מינכן היא להחזיר את הצלחת למינכן. נתראה בעונה הבאה".

המנהל המקצועי של הבווארים מקס אברל הוסיף: "ללברקוזן היתה עונה נהדרת, ברור שצריך לברך אותה. מזל טוב בעיקר לצ'אבי אלונסו ולצוות שלו. הכדורגל שלכם הלהיב את הבונדסליגה. הרצף שלנו נעצר, אבל נעשה הכל כדי להתחיל אחד חדש בעונה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully