וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אבי גאה: "אנחנו בחיים". בברצלונה עוקצים: "זה הדי-אנ-איי האמיתי"

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 0:43

בברצלונה מהללים את המאמן המנצח אחרי ה-2:3 בפריז, וטוענים בגאווה: ראפיניה התעלה על אמבפה. וגם: הקבוצה סירבה להתראיין בעקבות הערה גזענית של הפרשן על ימאל

דריבל, 9.4/עריכת וידאו: זיו שטיינר

ברצלונה חוגגת, ובצדק. הקבוצה של צ'אבי רשמה הלילה (רביעי) ניצחון גדול, כשגברה בצרפת 2:3 על פריז סן ז'רמן בליגת האלופות במשחק הראשון ברבע הגמר, ובקטלוניה יודעים: זה ניצחון סמלי. "זה הדי-אנ-איי של ברצלונה!", קרה הכותרת ב"ספורט" הקטלאני אחרי הניצחון הנהדר, שהגיע אחרי שלואיס אנריקה טען שהוא יותר קרוב לדי-אנ-איי של בארסה מאשר צ'אבי.

אבל צ'אבי יצא המנצח הגדול, כששני מחליפים שלו סידרו מהפך ענק: פדרי נכנס ובנגיעה הראשונה בישל גול מושלם לראפיניה, כריסטנסן נכנס וכבש את שער הניצחון, ומגע הקסם של מאמן בארסה התגלה כמכריע. "אחרי שספג כלכך הרבה ביקורת על החילופים שלו, היום המאמן דייק והציג יכולת אימון עילאית", נכתב עליו ב"ספורט".

צ'אבי מאמן ברצלונה חוגג שער. רויטרס
איזו חגיגה. צ'אבי/רויטרס

"התמודדנו מול קבוצה גדולה", אמר צ'אבי בסיום, "שתי הקבוצות שיחקו נהדר, והקהל נהנה. אני גאה בשחקנים שלי ובקבוצה על הרמה שהפגנו. התכוננו היטב, ואני גאה בעבודה שהשקענו. כולם עבדו בשביל הקבוצה, כולם מחויבים למען המטרה".

"אנחנו רק בחצי הדרך אבח יכולים להיות גאים", הוסיף המאמן, "הגיע הזמן לומר, ברצלונה בחיים. זה ניצחון שמייצר הרבה התלהבות בקרב האוהדים. אנחנו אחרי כמה שנים קשות מאוד בליגת האלופות, והיום הראינו אופי, והראינו שאנחנו יכולים להתמודד מול אחת הקבוצות הטובות בעולם".

מי שהוכתר האיש המשחק היה ראפיניה, כובש הצמד. "ראפיניה היה אמבפה", כתבו בברצלונה בגאווה על הברזילאי, בעוד כוכב פריז פשוט נעלם, בהפסד הראשון של הצרפתים אחרי 27 משחקים.

עוד בוואלה!

"אתה מתכוון לענות היום?": צפו במפגש החם בין צ'אבי ללואיס אנריקה

לכתבה המלאה
שחקני ברצלונה חוגגים בסיום. Alex Pantling, GettyImages
כמה זה מתוק, וכמה זה מרשים. ברצלונה/GettyImages, Alex Pantling

בברצלונה גם לא אהבו לראות את השמחה המופגנת של עוסמאן דמבלה אחרי השער שכבש מול קבוצתו לשעבר. "חוסר כבוד!", נכתב עליו ב"מונדו דפורטיבו", "השחקן שכח את העבר שלו בבארסה, וחגג עם אושר מופגן, מתעלם מהעובדה ששיחק שש שנים עם החולצה של בארסה".

אגב, בסיום המשחק ברצלונה הודיעה שהיא מסרבת להתראיין לרשת Movistar אחרי הערה גזענית של הפרשן מונו בורגוס על לאמין ימאל בן ה-16. כידוע, ימאל גדל בשכונת מצוקה בקטלוניה, ובורגוס אמר עליו: "אם הוא לא יצליח, הוא עוד יגמור בצומת", לקול צחוק הנוכחים.

שחקני ברצלונה משוחחים עם עוסמאן דמבלה אחרי הניצחון 2:3 על פריז סן ז'רמן. ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP, GettyImages
שחקני ברצלונה משוחחים עם עוסמאן דמבלה אחרי הניצחון 2:3 על פריז סן ז'רמן/GettyImages, ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP

המספרים

  • * ברצלונה עלתה שלב ב-40 מ-42 המקרים הקודמים בהם ניצחה בחוץ במשחק הראשון בשלב נוקאאוט אירופי. היא כשלה רק מול קלן ב-1980 (הפסד 4:0 בבית אחרי 0:1 בגרמניה בסיבוב השני של גביע אופ"א) ומול מץ ב-1984 (הפסד 4:1 בבית אחרי 2:4 בצרפת בסיבוב הראשון של גביע המחזיקות)
  • * פריז סן ז'רמן מעולם לא עברה מפגש נוקאאוט באירופה אחרי שהפסידה בבית במשחק הראשון. זה קרה שש פעמים ובכל המקרים היא כשלה.
  • * זו הפעם הראשונה שברצלונה כבשה שלושה שערים במשחק חוץ בשלב נוקאאוט מאז 2015, כשניצחה 1:3 עם לואיס אנריקה על הקווים את פ.ס.ז' באותו אצטדיון.
  • * אנדראס כריסטנסן, שחגג היום 28, הוא שחקן ברצלונה הראשון אי פעם שכובש שער ביום הולדתו. מאז סימונה אינזאגי בשנת 2000, כשחקן ולנסיה, לא היה שחקן שכבש בליגת האלופות ביום הולדתו בשלבי ההכרעה (מרבע הגמר ואילך).
  • * לאמין ימאל הפך לשחקן הצעיר ביותר שמופיע בשלב רבע גמר ליגת האלופות, בגיל 16 ו-272 ימים. הוא עקף את ריאן שרקי, ששיחק עם ליון מול באיירן מינכן ברבע הגמר לפני ארבע שנים, כשהיה בן 17 ויומיים.
  • * ראפיניה הוא הראשון שכובש את שער הבכורה שלו בליגת האלופות בשלב רבע הגמר, מאז יאיא טורה באפריל 2008 (לרשת שאלקה).
  • * ראפיניה חגג את הצמד הראשון שלו במדי ברצלונה (בהופעה ה-80 בכל המסגרות). הוא השחקן הראשון שכובש צמד במשחק נוקאאוט של הקבוצה בליגת האלופות מאז ליאו מסי בחצי גמר 2019 מול ליברפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully