וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמר וצדק? בספרד בדקו האם הצהרת לואיס אנריקה לגבי צ'אבי נכונה

מאמן פריז סן ז'רמן טען שהוא "מייצג יותר את ברצלונה אם מסתכלים על הנתונים והתארים". ב"מארקה" בחנו זאת, התשובה בפנים

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 9.4/ספורט1

במסיבת העיתונאים שערך לואיס אנריקה לקראת המפגש הראשון עם ברצלונה ברבע גמר ליגת האלופות מחר (רביעי, 22:00), הוא טען שהוא "מייצג את ברצלונה יותר טוב מצ'אבי. זו לא דעה, זו עובדה". בתגובה, ב"מארקה" מיהרו לבדוק אם הוא צודק.

לואיס אנריקה טען שזו עובדה ושניתן לראות זאת על פי הסטטיסטיקות של הקבוצות ובהתאם לתארים שאיתו זכתה בלאוגרנה. זה נכון ששני המאמנים עשו דרך ארוכה בברצלונה, משחקים ב-4-3-3 עם לחץ גבוה והמון החזקת כדור תוך דגש על כדורגל התקפי, אבל המספרים של מי טובים יותר? אז ככה:

לואיס אנריקה, מאמן פריז סן ז'רמן. GettyImages
אמר וצדק, לפחות אם משווים את הסטטיסטיקה. לואיס אנריקה/GettyImages

העונה לשתי הקבוצות יש בממוצע 65 אחוזי החזקה בכדור ובליגת האלופות קיים יתרון לקל לפריז סן ז'רמן של לואיס אנריקה על ברצלונה של צ'אבי, 61 אחוזי החזקה בכדור לעומת 58. בכל הנוגע למשחק הלחץ, בליגת האלופות חילצה פריז סן ז'רמן 320 כדורים לעומת 301 שחילצה ברצלונה. בליגה הצרפתית חילצה פ.ס.ז' 1,628 כדורים, שהם 58.14 בממוצע למשחק, לעומת 1,6,13 של ברצלונה, שבממוצע חילצה 53.77.

בכל הנוגע לארון התארים, לואיס אנריקה הוביל את ברצלונה לתשעה תארים בשלוש שנים: זכה פעמיים באליפות, בשלושה גביעים, בסופר קאפ הספרדי, בליגת האלופות, בסופר קאפ האירופי ואליפות העולם למועדונים. צ'אבי, שמאמן את ברצלונה מנובמבר 2021, זכה באליפות ובסופר קאפ הספרדי. לפחות על פי המשוואה שלו, כפי שהוא הצהיר ואמר שניתן לבדוק זאת, לואיס אנריקה בהחלט צודק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully