וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוכחה, כאב הראש והסוס השחור: ההפסד שעודד את מכבי ת"א

ההפסד בברצלונה שקטע רצף מרשים, רק חיזק את תחושת הביטחון של הצהובים: "מסוגלים להתמודד גם עם המועמדות לזכייה ביורוליג, יהיה לנו מה למכור בפלייאוף". לפרוביטולה עשה זאת בפעם השלישית? "אם ניפגש שוב, נהיה מוכנים". וגם: הלו"ז הצפוף שבדרך

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 4.4/ספורט1

1. רצף 17 הניצחונות של מכבי תל אביב ביורוליג הגיע אמש (חמישי) לסיומו כשהצהובים הפסידו 92:89 לברצלונה בחוץ במסגרת המחזור ה-33 ביורוליג. בעקבות ההפסד תסיים מכבי את העונה ביורוליג במקום השביעי ותשחק בעוד פחות משבועיים בשלב הפלייאין, כשיריבתה עשויה להיקבע הערב או במחזור הנעילה בשבוע הבא.

החבורה של עודד קטש הציגה משחק טוב בברצלונה, והוליכה ביתרון דו ספרתי במחצית הראשונה בזכות דקות גדולות של ג'ון דיברתולמיאו, אנטוניוס קליבלנד, תמיר בלאט וחסיאל ריברו. אלא שהקבוצה הביתית חזרה ונטלה את היתרון עד למחצית. במחצית השנייה ברחה ברצלונה ליתרון של 10 נקודות, אלא שרבע אחרון נהדר של ווייד בולדווין נתן למכבי יתרון 5 סמוך לסיום, שגם אותו ברצלונה השכיחה. מכבי עוד השוותה את המשחק, ל-89:89, לפני שניקו לפרוביטולה קבר שלשה גדולה ונתן לספרדים את הניצחון.

בולדווין הוביל את קלעי הצהובים עם 22 נקודות, כשחוץ ממנו קלעו ג'וש ניבו 14 נקודות לצד 9 ריבאונדים וג'ון דיברתולומיאו 12 נקודות. תמיר בלאט הוסיף 9 נקודות ו-9 אסיסטים ובונזי קולסון קלע 7 נקודות והוריד 6 ריבאונדים. ללורנזו בראון היה עוד משחק בינוני ומטה עם 6 נקודות ו-6 אסיסטים.

"ברור שזה מאכזב שלא הצלחנו לצאת עם הניצחון. אני גאה באיך ששיחקנו נגד קבוצה טובה באווירה קשה, יש דברים טובים לקחת לקראת שבוע קשה שמצפה לנו", אמר דיברתולומיאו בסיום.

ג'וש ניבו הוסיף: "משחק קשה, אבל נלחמנו עד הסוף. שתי הקבוצות שיחקו מאוד חזק והגיע להן לנצח את המשחק. לרוע מזלנו הם קלעו זריקה קשה שניצחה את המשחק בשניות הסיום. רצינו מאוד לנצח, אבל הדברים לא הלכו בכיוון שלנו. נלמד מזה ונהיה טובים יותר במשחקים הבאים".

ג'ון דיברתולומאו, שחקן מכבי תל אביב. FC Barcelona, אתר רשמי
יש על מה לבנות, למרות ההפסד. דיברתולומיאו מול ריקי רוביו, אמש/אתר רשמי, FC Barcelona

2. בסיום המשחק חשו במכבי תל אביב תחושה כבדה של פספוס מההתמודדות. אמנם ייתכן מאוד שעם תוצאות משחקי הערב ביורוליג, יגלו הצהובים שגם ניצחון בברצלונה לא היה מקרב אותם מספיק אל המקום השישי לקראת מחזור הנעילה, אבל במכבי רצו והאמינו שיוכלו להמשיך את הרצף גם מעבר למפגש בפלאו בלאוגרנה.

"שמענו בשבוע האחרון שחלק מהרצף שלנו זה רק כי היה לנו לוח משחקים נוח. אולי לא שיחקנו נגד קבוצות הצמרת ביורוליג, אבל שיחקנו נגד קבוצות חזקות שנלחמות על כניסה לפלייאין בדיוק כמונו", אמר אחד מאנשי מכבי אמש, "לכל מי שתהה איך ניראה נגד קבוצות הצמרת של המפעל, המשחק הזה בברצלונה הוכיח שאנחנו מסוגלים להסתכל בלבן של העיניים של הקבוצות שחושבות לזכות ביורוליג העונה. יהיה לנו מה למכור גם בפלייאוף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ג'יימס ווב, שחקן מכבי תל אביב. FC Barcelona, אתר רשמי
"יהיה לנו מה למכור בפלייאוף". שחקני מכבי תל אביב/אתר רשמי, FC Barcelona

3. הגיבור של המשחק היה ניקו לפרוביטולה. שחקן נבחרת ארגנטינה רודף את מכבי תל אביב בשנים האחרונות. את המפגש הראשון העונה בין הקבוצות הוא סיים כקלע המוביל עם 23 נקודות, כולל שלוש הנקודות האחרונות במשחק שנתנו לברצלונה את הניצחון.

בעונה שעברה קלע לפרוביטולה 19 נקודות בניצחון החוץ של ברצלונה בהיכל, כולל 6 שלשות שהכריעו את המשחק. הספרדים היו אחת משתי קבוצות בלבד שניצחו בתל אביב בעונה הסדירה.

בהכנה של הצהובים לקראת ההתמודדות אמש, שמו במכבי דגשו על לפרוביטולה, וגם עצרו אותו על 12 נקודות עד המהלך האחרון. "עשינו עליו עבודה טובה", אמרו במועדון אחרי המשחק, "במהלך האחרון היינו צריכים כנראה לשמור עליו אחרת, אבל זו חוכמה שבדיעבד. הוא קלע סל גדול וקשה, צריכים להסיר את הכובע בפניו. בשנתיים האחרונות הוא הכה בנו כבר שלוש פעמים, ואם זה יגיע למשחק נוסף נגדו העונה, נהיה מוכנים אפילו יותר".

שחקן ברצלונה ניקו לפרוביטולה מול ווייד בולדווין שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
כשהוא רואה צהוב בעיניים. לפרוביטולה/GettyImages

4. מכבי תל אביב תארח בבלגרד במשחק הראשון בפליאין, שמיועד ל-16 באפריל, את הקבוצה שתסיים במקום השמיני. לפני משחק יום שישי ביורוליג שלוש קבוצות יכולות לסיים במקום הזה: וירטוס בולוניה המדורגת כעת שמינית, באסקוניה המדורגת תשיעית, ואנאדולו אפס שבמקום העשירי.

אם הצהובים ינצחו במשחק הראשון בפלייאין, הם יעלו לפלייאוף מהמקום השביעי, ויפגשו את הקבוצה שתדורג במקום השני. אם יפסידו במשחק הראשון בפלייאין, הם יארחו את הקבוצה שתנצח במפגש המקביל בפלייאין בין המדורגות תשע לעשר, כשהמנצחת במשחק זה תסיים במקום השמיני ותפגוש את ריאל מדריד בפלייאוף. שני הפסדים בפלייאין יסיימו את דרכה של מכבי בעונה זו ביורוליג.

בולוניה תתארח הערב אצל מילאנו, ואם תנצח ובאסקוניה תפסיד לריאל מדריד, היא תבטיח את המקום השמיני. אם בולוניה תפסיד, ההכרעה תעבור למחזור האחרון, שם תפגוש את באסקוניה. הספרדים יוכלו לסיים במקום השמיני אם ינצחו פעמיים, או אם ינצחו את וירטוס, שתפסיד את שני משחקיה, ובמקביל שאנאדולו תפסיד משחק אחד לפחות. אנאדולו תוכל לסיים במקום השמיני אם תנצח פעמיים, כולל את פנרבחצ'ה במחזור הקרוב בחוץ, ובמקביל שבולוניה תפסיד את שני משחקיה, ושבאסקוניה תפסיד לריאל מדריד.

שחקני וירטוס בולוניה. Roberto Finizio, GettyImages
היריבה הבאה? וירטוס בולוניה/GettyImages, Roberto Finizio

5. כדי להוריד מעט מהלחץ שמחכה לה לפני שלבי ההכרעה של העונה, תשחק מכבי תל אביב שלושה משחקי ליגה בשבוע הבא, כשהמשחק נגד מילאנו ביום חמישי ייכנס בתווך. בראשון יארחו הצהובים את בני הרצליה, בשלישי את עירוני נס ציונה ובמוצ"ש את הפועל חולון, כשבין לבין כאמור ייצאו לבלגרד למשחק ביתי נגד מילאנו שיהיה לפרוטוקול בלבד.

השאלה היחידה שתישאר פתוחה אחרי השבוע הזה, היא מתי מכבי תשלים את שני משחקיה האחרונים בעונה הסדירה לפני הבית העליון. מכבי צריכה עדיין לשחק נגד הפועל חיפה בחוץ ונגד הפועל באר שבע בבית.

אם יסיימו את הפלייאין במשחק אחד, יהיה להם מספיק מרווח בין הפלייאין לפלייאוף שיחל ב-23 או ב-24 באפריל. כניסה של הצהובים לפלייאוף צפויה לסדר להם לוח צפוף ביותר בהמשך הדרך, וספק אם יוכלו להשלים את משחקי העונה הסדירה עד לתחילת חודש מאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully