וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ב-NBA נדהמו: קייטלין קלארק, "סטף קרי של הנשים", תקבל זימון מיוחד

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 20:02

הכוכבת הגדולה של אמריקה נתנה הצגה בלתי נשכחת בטורניר המכללות, ועשויה לרשום הופעה מיוחדת בסופ"ש האולסטאר. על ערב שובר שיאים, ודרמה היסטורית

פינת הכדורסל, דריבל, 2.4/צילום: מערכת וואלה עריכת וידאו: זיו שטיינר

זה היה המשחק שאמריקה חיכתה לו, בין שתי הכוכבות הכי גדולות, והוא עמד בציפיות: אייווה גברה הלילה (שלישי) 87:94 על לואיזיאנה סטייט בטורניר המכללות ועלתה לפיינל פור, במשחק הכי מדובר של היום בארה"ב, בעיקר בזכות אישה אחת: קייטלין קלארק, שקלעה 41 נקודות מדהימות בערב שובר שיאים.

קייטלין קלארק קולעת מעל אנג'ל ריס. GettyImages
מעל ריס. קלארק/GettyImages
שחקנית מכללית אייווה קייטלין קלארק. GettyImages
מעל כולן. קלארק/GettyImages

קלארק סיימה ערב אדיר, שבנוסף ל-41 הנקודות כלל 12 אסיסטים, 2 חטיפות ו-7 ריבאונדים, והשוואת שיא המכללות עם 9 שלשות. היא קלעה כמה שלשות הרחק מהקשת, "סטייל סטף קרי", והציגה יכולת שגרמה לכל חובבי הכדורסל להתפעל. קלארק היא ללא ספק הלהיט הכי גדול של כדורסל המכללות השנה, כשהפכה לראשונה אי פעם שרושמת 3,000 נקודות ו-1,000 אסיסטים במכללות, ושברה את שיא הנקודות לעונה אחת, שכעת עומד על 1,183. היא גם שברה את שיאי השלשות, כשהיא צולפת בקלילות מרשימה ומהפנטת, וכמובן שוברת שיאי צפייה.

"זה רק מראה את הביטחון שיש לי בעצמי", אמרה קלארק הנרגשת בסיום, "ובעיקר מראה את ההשקעה שלי בחדר כושר, באימונים, אני ידעתי שאני מוכנה לרגע הזה. הרגשתי את זה בחימום, וכמובן שעוזר שהשלשה הראשונה שלך נכנסת, כשאת רואה את הכדור צולל פנימה". המאמנת היריבה, קים מאלקי, סיפרה מה אמרה לקלארק בסיום: "אני בהחלט שמחה שאת עוזבת בשנה הבאה. ילדה, את משהו מיוחד. בחיים לא ראיתי דבר כזה".

עוד בוואלה!

כוכבי ה-NBA מזלזלים בכדורסלנית הלוהטת באמריקה: "לא תקלע אפילו נקודה"

לכתבה המלאה

בנוסף, זה היה מפגש טעון, של קלארק מול אנג'ל ריס, כוכבת LSU, שבשנה שעברה הובילה את לואיזיאנה סטייט לניצחון בגמר על אייווה, כשריס בסיום עוקצת את קלארק בטראש טוק ומנופפת מולה בטבעת, באירוע שעורר הדים גזעניים. זו הייתה שנה לא קלה עבור ריס, שהייתה מעורבת במספר פרשות שליליות באוניברסיטה, דיווחים על התנהגות "של כוכבת", הופעה בגיליון בגדי הים של "ספורטס אילוסטרייטד" ואין סוף ביקורות מרושעות. הלילה היא הייתה נהדרת מול אייווה, סיימה עם 17 נקודות ו-20 ריבאונדים למרות פציעה, ובסיום התפרקה בדמעות מול המצלמות. "התעללו בי, איימו עליי, החפיצו אותי מינית", אמרה בדמעות, "גם אני בן אדם".

אנג'ל ריס בדמעות

אנג'ל ריס מקניטה את קייטלין קלארק, גמר טורניר המכללות. רויטרס
אנג'ל ריס מקניטה את קייטלין קלארק, גמר טורניר המכללות/רויטרס

כך או כך, גם ב-NBA הצדיעו לקלארק, והשוו אותה לסטף קרי. "היא הפנטה אותי", אמר פול פירס, כוכב העבר וכיום פרשן, "זו ההופעה הכי גדולה שראיתי אי פעם במכללות, גברים או נשים. לעתים נדירות משחקים כאלה עומדים בציפיות ובהייפ. כולם צפו במשחק הזה. אפילו אנשים שמעולם לא ראו משחק נשים. וזה שהיא הייתה באור הזרקורים כל השנה, ועמדה בציפיות - ואפילו התעלתה עליהן, זה אדיר, ובמשחק הכי גדול של חייך. זאת שחקנית של דור. כל שחקנית אחרת, אפשר להשוות אותה למישהי. את קלארק, הדבר היחיד שאפשר להשוות אליה זה את סטפן קרי".

כעת כבר מדווחים בארה"ב שב-NBA מפנטזים על תחרות קליעות מרגשת למשחק האולסטאר בשנה הבאה שייערך בסן פרנסיסקו, ואחרי המפגש השנה של סטפן קרי מול סברינה יונסקו - בשנה הבאה מתכננים קרב קליעות שניים על שתיים: סטף קרי וקליי תומפסון באולם הביתי שלהם מול יונסקו וקלארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully