וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנית שחורה העזה להקניט את האהובה של אמריקה. פלא שזה נגמר בגזענות?

כוכבת לואיזינה זכתה בטורניר המכללות ולעגה ליריבתה, הטראש טוק הסטנדרטי הפך לפרשה גזענית ו"חשף את הצביעות". אחרי הקללות, גם לברון ג'יימס התערב

תיקתקנו - סיכום אירועי היום בספורט, 3.4/ספורט1

הקנטה קטנה במשחק גמר המכללות לנשים עוררה סערה גדולה בארה"ב, והפכה מהר לסערה גזענית סמלית ואופיינית לאמריקה. בלילה שבין ראשון לשני לואיזיאנה זכתה בטורניר המכללות אחרי ניצחון על אייווה, וכוכבת LSU Tigers, אנג'ל ריס, שזכתה בפרס השחקנית המצטיינת בפיינל פור, ספגה ביקורת אחרי שהקניטה את כוכבת היריבה בתנועת "אני לא רואה אותך".

"כל השנה, קיבלתי ביקורת על מי שאני. אני לא מתאימה לנרטיב", אמר ריס. "אני לא מתאימה לקופסה שכולכם רוצים שאהיה בה. אני יותר מדי שכונה. אני יותר מדי גטו. כולכם אמרתם לי את זה כל השנה. כשאנשים אחרים עושים את זה, אתם נותנים להם, ולא אומרים כלום.

"אז זה בשביל הבנות שנראות כמוני. לאלו שרוצות לדבר על מה שהן מאמינות בו. אני לא מתנצלת. זה מה שעשיתי, וזה היה גדול ממני הלילה. אז כן, טוויטר הולך להתעצבן, שוב פעם".

ריס סיימה עם 15 נקודות ו-10 ריבאונדים בניצחון הטיגרס 102:85 על איווה הוקאייז. בשלב מאוחר של המשחק, היא עשתה את תנועת היד הקלאסית של כוכב ההיאבקות ג'ון סינה ("אתה לא יכול לראות אותי") לעבר הגארדית של אייווה, קייטלין קלארק, הכוכבת הגדולה של טורניר המכללות, ואז סימנה על אצבע הקמיצה שלה כדי לסמל את טבעת האליפות הלאומית שהיא תקבל.

עובדה שחשוב לציין: ריס היא שחורה, קלארק לבנה.

אנג'ל ריס מקניטה את קייטלין קלארק, גמר טורניר המכללות. רויטרס
לה מותר מה שלה אסור? ריס מול קלארק/רויטרס

יש לציין כי קלארק עשתה בדיוק את אותה תנועה במהלך הטורניר, וגם היא חובבת טראש טוק, כך שהיא עצמה אמרה שהיא לא שמה לב לשום דבר שלילי. "רק ניסיתי להגיע ללחיצת הידיים וללחוץ ידיים ולהיות אסירת תודה על כך שהקבוצה שלי הגיעה למעמד הזה", אמרה קלארק. "כל הקרדיט ל-LSU. הם היו אדירים. מגיע להם. הייתה להם עונה אדירה". ריס אמרה ש"קייטלין קלארק היא שחקנית אדירה, ללא ספק. אבל... הייתי בזון שלי. הייתי ברגע שלי".

ריס, שסיימה את העונה עם ממוצעים של 23.0 נקודות ו-15.4 ריבאונדים, התאימה בצורה מושלמת לבאטון רוז', לואיזיאנה, ואמרה שהמעבר ל-LSU הייתה ההחלטה הטובה בחייה. היא הפכה לכוכבת, עם עסקאות חסות מסחריות, והיא דמות פופולרית ברשתות החברתיות.

"אני מרגישה שעזרתי לפתח את כדורסל הנשים השנה. אני סופר שמחה ונרגשת", אמרה ריס. "לא אכפת לי מאף אחד אחר ומה יש להם להגיד עליי. לא אכפת לי להיות כל אמריקאי. לא אכפת לי להיות שחקן ההגנה של השנה, שחקן השנה. המטרה הכי גדולה זה להיות אלוף המדינה, וזה מה שעשיתי. טוויטר יכול להגיד מה שטוויטר רוצה. אני אוהבת לקרוא את התגובות האלה. יש לי את כל צילומי המסך של מה שכולם אמרו עליי כל העונה. מה אתם הולכים להגיד עכשיו?".

ואכן, כצפוי, טוויטר לא הגיב טוב, ובכל הרשת הייתה ביקורת על הטראש טוק, שנתפס כמרושע כלפי קלארק. יש לציין כי קלארק הייתה להיט בשבועות האחרונים בארה"ב, עם כמה תצוגות כדורסל נהדרות (כולל 41 נקודות ברבע הגמר ובחצי הגמר). גם בגמר היא הצטיינה (30 נקודות, 8 אסיסטים), אבל זה לא הספיק לה.

התצוגות של קלארק הלהיבו את ארה"ב בשבועות האחרונים, כשמשחקים שלה משכו הרבה יותר צופים ורייטינג ממשחקי NBA. העובדה שבגלל שהיא התחייבה לקבוצה שלה היא איבדה אפשרות להיבחר בדראפט הקרוב ב-WNBA הגדילה את ההייפ ואת ההערכה סביב הכדורסלנית הנהדרת.

גם לברון ג'יימס צייץ ביחס לריס ש"אני אוהב לראות את זה", כשהוא מביע כבוד לתשובה שלה לכל המבקרים. קית' אולברמן, מנגד, מגיש ESPN לשעבר, צייץ "איזה פאקינג אידיוטית!" על ריס, ובהמשך התנצל על הדברים, במיוחד כאשר התברר לו שקלארק עשתה גם היא את התנועה הזו בעבר.

סטיבן איי סמית', פרשן ESPN, אמר ש"קלארק היא השחקנית האהובה עליי, אבל אני אוהב את מה שעשו לה. אין ספק שאם קלארק הייתה מנצחת, ההתנהגות שלה הייתה בדיוק אותה דבר. כבר ראינו מה היא עושה, אז תאכלו את זה, קבלו את זה". בטור דעה שפורסם ב-ESPN נכתב: "ריס וקלארק הראו את הצביעות הגזענית שיש בספורט האמריקאי. זו עוד דוגמה שממחישה: לשחקניות שחורות אסור לעשות דברים ששחקניות לבנות מקבלות עליהם מחמאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully