וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף ידוע מראש: הלחצים מאחורי הקלעים שגרמו לזעזוע בהפועל ת"א

ההגעה של עופר ינאי להפועל תל אביב הפכה את העבודה של דני פרנקו למלחיצה ברמה בלתי אפשרית. ההפסדים האחרונים רק נתנו חותמת לתחושות שליוו את המועדון זמן רב, כולל שמועות על בעיות בחדר ההלבשה. הדרך לפיטורים, והסיכוי להגעת גינזבורג או ג'אן

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 1.4/ספורט1

כבר לפני שלושה שבועות, זמן קצר אחרי ההדחה מהיורוקאפ, נפל הפור לגבי עתידו של דני פרנקו בהפועל תל אביב. זה לא רק ההפסד המאכזב לבשיקטאש, בו היה לו חלק גדול על פי גורמים במערכת - אלא אותו ריאיון בסוף המשחק בו הסתבך כשביקר את השחקנים וטען שמאז תחילת עידן עופר ינאי, בקבוצה "לוקים בחוסר פרופורציות". בסביבתו של הבעלים דחו אז את האפשרות שפרנקו יפוטר, אבל כבר אז אמרו: "דני עשה עבירה אחת, טעות נוספת עשויה לסיים את הסיפור".

פרנקו וינאי עוד קיימו שיחת הבהרה לפני הניצחון של הפועל תל אביב בארנה כמה ימים לאחר מכן, ונראה היה שהמועדון מסוגל לצאת לדרך חדשה. אבל בפועל, מאחורי הקלעים חוסר שביעות הרצון של הבעלים לא הוסתר, ואחרי ההפסד אמש (ראשון) להפועל ירושלים היה ברור כי הפרידה היא צעד בלתי נמנע. פרנקו עוד דיבר במסיבת העיתונאים על המשך העונה, אבל בהמשך הלילה כבר ידע שהוא לא יהיה זה שיעמוד על הקווים.

דני פרנקו מאמן הפועל תל אביב. דני מרון
כל הדרכים הובילו לשם. פרנקו/דני מרון

כשדני פרנקו חזר לקדנציה השנייה שלו בהפועל תל אביב, באמצע עונת 2020/21, היה זה מהלך שעליו היה חתום היו"ר רמי כהן, אחרי שהזיז מתפקידו את ידידה רפפורט, נציג הבעלות הפרטית בהנהלה. היחסים בין פרנקו לרפפורט, שעבדו ביחד בקדנציה הראשונה של פרנקו במועדון, לא היו טובים, ואחרי שרפפורט סיים את דרכו, כהן היה יכול להחזיר את פרנקו אותו הוא מעריך מאוד.

הקיץ, כשהושלמה השתלטותו של עופר ינאי על המועדון, היה ברור כי חובת ההוכחה היא על פרנקו, שאינו איש של ינאי. למרות שבין השניים לא נרשמו חיכוכים גדולים, העובדה שפרנקו לא היה "האיש" של ינאי הפכה את העובדה שאין לו חוזה לעונה הבאה למלחיצה מאוד עבורו. השבועות שלפני המשימה הגדולה הראשונה, רבע גמר היורוקאפ, הביאו את שיא הלחץ, והובילו את פרנקו לתקרית במהלכה דחף את שדרית הקווים של ערוץ הספורט נועה פופלינגר.

"דני הרגיש לאורך שלבים ארוכים מאוד של העונה שכל חצי מעידה מעלה את רף הלחץ, וזה לא רק הוא העיד, אלא היו עוד אנשים במערכת", מספרים מקורבים למאמן, "הכניסה של עופר ינאי הלחיצה מאוד את הפועל תל אביב להביא תואר באופן מיידי. לא תמיד מצליחים לעשות את זה ורמת הלחץ הייתה מאוד גבוהה, היה אפשר להרגיש את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקן הפועל תל אביב בר טימור ליד דאסטי האנאס. לירון מולדובן
גם חדר ההלבשה כבר לא היה מאוחד טימור לצד דאסטי האנאס/לירון מולדובן

לאורך כל העונות שלו בהפועל תל אביב, דאג פרנקו לשמור על השחקנים המובילים שלו וכך היה גם העונה. אבל מלבד הציטוט אחרי בשיקטאש (עליו התחרט), ההחתמה של דאסטי האנאס הייתה בעיני חלק מהשחקנים בעייתית. ברשתות החברתיות החלו לדון האם שחקני הפועל תל אביב הישראלים מחרימים את האנאס, טענה שבהפועל הכחישו, אבל עצם הדיון הפך חדר הלבשה בריא לכזה שממנו יוצאים שמועות "שלא מתאימות לקבוצה שנמצאת במצבנו", כך לפי אנשי הפועל תל אביב השבוע.

"למרות הכל, אם היינו עוברים את הפועל ירושלים אתמול, סביר להניח שדני היה גומר את העונה", כך העריך הבוקר בכיר בהפועל תל אביב, "בסוף הסדק הנוסף שנוצר סביב חלומות התואר והיכולת של הקבוצה להשיג אותו, הכריעו".

בהפועל תל אביב לא החליטו באופן רשמי על המועד בו ירצו למנות את המאמן של הקבוצה, כשעוזר המאמן ברק לדרר יעמוד בינתיים על הקווים, אבל בקבוצה נחושים למנות מאמן שיאמן גם בעונה הבאה.

בגזרה הישראלית האפשרות של ננו גינזבורג היא הריאלית ביותר, למרות שאיש לא פנה אליו עד עתה. גינזבורג, אוהד הקבוצה, מסיים עוד לפני סוף החודש הקרוב את העונה שלו בפרומיטיי, כשעל פי הערכות לא ימשיך בקבוצה האוקראינית לעונה נוספת, למרות אופציה חוזית.

בגזרת המאמנים הזרים אפשרויות רבות נמצאות, אבל האפשרות של ארדם ג'אן נחשבת לזאת שמעניינת את הפועל תל אביב זה זמן רב. ג'אן מעוניין להמשיך לאמן ברמה הגבוהה של אירופה, כשהפועל תל אביב צפויה להמשיך לשחק בעונה הבאה ביורוקאפ. אבל העובדה כי בין ישראל לטורקיה לא מתקיימים יחסים דיפלומטיים תקינים כרגע, יכולים לסבך את העניין.

מאמן נבחרת צ'כיה ננו גינזבורג. רויטרס
המועמד הריאלי. גינזבורג/רויטרס

האזינו: אהרל'ה ויסברג על פיטורי דני פרנקו

אם לא יימצא מאמן מתאים שיאמן את הפועל גם בעונה הבאה, ישקלו בקבוצה לצרף גורם מסייע ללדרר, שיעמוד על הקווים עד לסיום העונה. "בכל מקרה אנחנו לא מתכוונים לוותר על העונה הזאת, וההחלטה לסיים את ההתקשרות עם דני רק מראה את זה", אמרו בקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully