וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ה-1:4, מאמן נבחרת איסלנד סוגר חשבון גם עם התקשורת הישראלית

אוגה הריידה טען כי העיתונאים היריבים "ניסו לבצע לוחמה פסיכולוגית": "יש לי מצפון ולכן אני מדבר. לא אוהב את הפוליטיקאים הישראלים"

כל השערים מחצי גמר פלייאוף העליה ליורו 2024/ספורט1

אוגה הריידה חולל סערה לא קטנה, כשקרא לחרם ספורטיבי על ישראל מספר שבועות לפני המפגש מול אלון חזן ושחקניו בפלייאוף העליה ליורו. מאז הספיק מאמן נבחרת איסלנד לחזור בו מדבריו, אולם כעת, לאחר ה-1:4 המהדהד שקבע עבורו דייט מול אוקראינה על הכרטיס הנכסף ליורו 2024, הוא התייחס שוב למלחמה בעזה.

"מעולם לא נתקלתי במצב כזה כמאמן", הודה. "אני וההתאחדות דיברנו על זה הרבה, בדרך כלל אין שום סיבה עבורי לדבר על משהו שאינו כדורגל, אבל עשיתי זאת בגלל שלבי יוצא אל הילדים הקטנים וההורים שהופצצו. קראתי גם לשחרור החטופים ולסיום ההפצצות, רק מתוך רצון לשלום".

הריידה הוסיף וטען: "לא נקטתי עמדה, שני הצדדים לא היו צריכים לעשות מה שעשו. בתנ"ך מדברים על עין תחת עין ושן תחת שן, אבל זה יותר מדי כשכל כך הרבה אלפים נהרגים. הייתי באיזור, אני מכיר את ההיסטוריה, מודע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. מעולם לא היה שם ריח של שלום, רק שנאה. אנשים צריכים להתמקד בשלום והספורט אמור לעזור בזה. לרוב המדינות יש פוליטיקאים רעים ופוליטיקה רעה".

אוגה הריידה, מאמן נבחרת איסלנד. Will Palmer/Allstar, GettyImages
"שני הצדדים לא היו צריכים לעשות מה שעשו, קורא לשלום". הריידה/GettyImages, Will Palmer/Allstar

מאמן נבחרת איסלנד הבהיר כי "יש לי מצפון, ולכן אני מדבר. אין לי שום דבר נגד שחקני נבחרת ישראל, אבל אני לא אוהב את הפוליטיקאים במדינה. זו דעתי. אף אחד לא יכול לכלוא אותי בשל כך. לא הופתעתי כשהעיתונאים הישראלים שאלו אותי במסיבת העיתונאים בבודפשט - הם ניסו להסית את תשומת לבי מהנבחרת, אבל עם השחקנים מעולם לא שוחחתי על כך, רק על כדורגל. הלוחמה הפסיכולוגית הזו היא חלק מהמשחק, זה בסדר".

כאמור, בגמר העליה לפלייאוף תפגוש איסלנד את אוקראינה, לה יש להריידה רק סימפתיה: "בתי אירחה פליטים אוקראינים. כואב לי מאוד שהם צריכים להימלט מהמדינה שלהם בגלל מתקפה של מדינה אחרת. זה נורא שהדברים הללו ממשיכים לקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully