וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיום המושלם: מכבי תל אביב ממשיכה לדהור כל הדרך לפלייאוף

אחרי ששחקני הספסל בראשות ריברו וקליבלנד הובילו ל"ניצחון קבוצתי גדול" במינכן, מאמינים הצהובים שאם "יעשו את העבודה שלהם" התוצאות יסתדרו והם ייכנסו לשישייה הראשונה. תמונת מצב של המאבק, וגם: איך התקבל מתווה הפיצוי למנויים אצל האוהדים

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 22.3/ספורט1

1. מכבי תל אביב המשיכה אמש (שישי) את התקופה הנהדרת שלה בכל המסגרות כשרשמה את ניצחונה ה-13 ברציפות מאז ה-8 בפברואר, והחמישי הרצוף ביורוליג עם 74:89 מרשים מאוד על באיירן מינכן בחוץ. בזכות הניצחון הבטיחה קבוצתו של עודד קטש את מקומה בשלב הפלייאין לכל הפחות, וכעת תקווה להשיג גם את המקום בשישייה הראשונה במחזורי הנעילה, או להישאר במקום השביעי עם הסיכוי המשופר להיכנס מהפלייאין לפלייאוף.

האלופה הישראלית ידעה נדנדה לא הגיונית במהלך המשחק. אחרי רבע ראשון צמוד יחסית היא פתחה פער משמעותי ברבע השני וירדה ביתרון 13 למחצית. ברבע השלישי באיירן השתלטה על המשחק, וצימקה בסוף הרבע לנקודה בלבד, כשהיא מצליחה להפוך את המשחק בתחילת הרבע האחרון. אלא שבדקות ההכרעה נתקעו הבאוורים, שבעצם ההפסד איבדו ככל הנראה את הסיכוי להיכנס אל הפלייאין, וראו את מכבי תל אביב חוגגת בסוף את הניצחון.

חמישה שחקנים קלעו בספרות כפולות, כשהנתון המשוגע באמת היה היעילות של חסיאל ריברו הקובני ששיחק קצת פחות מ-12 דקות אבל קלע 17 נקודות. ווייד בולדווין קלע 15, ג'יימס ווב ולורנזו בראון 12 כל אחד וג'וש ניבו המצוין הוסיף 10 ו-7 ריבאונדים.

"אני שמח מאוד על הניצחון, זה ניצחון גדול בשבילנו, להשיג שני ניצחונות בשבוע כפול, זה חשוב מאוד במאבקי הפלייאוף", סיכם ניבו, "נרגענו קצת ברבע השלישי, לא באנו עם האנרגיות הנכונות, באיירן קבוצה טובה, ברור שהם יחזרו למשחק, אבל ידענו להגיב כמו שצריך. היינו עקביים רוב המשחק, ננסה להמשיך במומנטום לתוך המשחק הבא".

כאמור, זאת הייתה הפעם הראשונה העונה, והראשונה מאז השבוע הכפול האחרון של העונה שעברה, שבה מצליחה מכבי תל אביב לנצח פעמיים בשבוע כפול אחרי שבשבוע הכפול הקודם של העונה, בתחילת חודש פברואר, רשמו הצהובים שני הפסדים לראשונה העונה.

ג'וש ניבו מכבי תל אביב. FCBB/Johannes Ritter, אתר רשמי
"ניצחון גדול". ניבו/אתר רשמי, FCBB/Johannes Ritter

2. השמחה בחדר ההלבשה בסיום הייתה גדולה. בקבוצה חששו מאוד מהמשחק נגד באיירן, קבוצה שהיה לה הרבה מאוד על מה לשחק ערב ההתמודדות, ובמחצית ביתרון 13 הזהירו בצוות המקצועי את השחקנים שלא יורידו את הרגל מהגז. ואכן, מה שמכבי תל אביב חששה ממנו תממש. באיירן הידקה את ההגנה, עצרה את היריבה על 15 נקודות בלבד ברבע השלישי וחזרה למשחק.

מה שהכריע בסוף זה היכולת של מכבי תל אביב לעשות ריצות בזמן קצר. ברבע השני הצהובים רצו 0:13 בדרך ליתרון 16, עם 3 שלשות של ווב ובלאט, וברבע האחרון במצב של 65:69 לבאיירן, 8 דקות לסיום, ההגנה שוב עבדה, ומכבי תל אביב רצה במשך 5 וחצי דקות 0:18 בדרך לניצחון.

"זה נתון מדהים, 0:31 בכמעט 10 דקות במצטבר", אמרו במועדון בסיום המשחק, "ההגנה שלנו הצליחה לעצור אותם בשתי ריצות משמעותיות וזה מראה גם על האופי של הקבוצה אבל גם על השיפור ביכולת ההגנתית, זאת הכל כך מושמצת לאורך שלבים ארוכים של העונה. אנחנו יודעים לעשות את העבודה בהגנה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בונזי קולסון מכבי תל אביב. FCBB/Johannes Ritter, אתר רשמי
הריצות הכריעו. קולסון/אתר רשמי, FCBB/Johannes Ritter

3. כאמור, זה היה עוד אחד מהערבים שבהם שחקני הספסל של מכבי תל אביב הופכים למשמעותיים. אמנם ווייד בולדווין, לורנזו בראון וג'וש ניבו רשמו משחק סביר ומעלה במונחים שלהם, אבל החבורה המשלימה, ובעיקר חסיאל ריברו, אנטוניוס קליבלנד וג'יימס ווב וגם תמיר בלאט בניהול המשחק, היו משמעותיים מאוד בהשגת הניצחון.

"מי שניצחו את המשחק הזה היו תמיר בלאט וחסיאל ריברו, הקבוצה השנייה שבאה למשחק, היו דומיננטים ושמרו אותנו במשחק", פירגן בולדווין בסיום ההתמודדות, "באיירן עשתה את מה שהיא עושה בדרך כלל בבית. זה ניצחון חשוב בשלב הזה של העונה, ועכשיו אנחנו עוברים לולנסיה, משחק חשוב בשבוע הבא. ניצחנו את המשחק בהגנה, אבל החבורה השנייה שלנו עם תמיר וריברו ניצחו את המשחק עם הפיק אנד רול, הם לא מצאו את הפיתרון להם. קלעתי 15 נקודות מכוערות היום, אבל עשיתי כמה מהלכים חשובים בסיום, הרבה כבוד לג'וש ניבו שלקח כל ריבאונד בסיום המשחק, לורנזו שלט בקצב ולאנטוניוס קליבלנד. כולם משחקים טוב עכשיו, זה ניצחון קבוצתי גדול".

קליבלנד, שלאורך תקופות ארוכות מאוד של העונה לא מצא את עצמו ברוטציה של עודד קטש, מוצא יציבות וממשיך להביא את היכולת ההגנתית הטובה שלו, כשהפעם הוא גם תורם התקפית. הגארד-פורוורד רושם 7.1 נקודות למשחק בששת המחזורים האחרונים ביורוליג.

אנטוניוס קליבלנד, מכבי תל אביב. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
שחקני הספסל בלטו. קליבלנד/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

4. בתום המחזור ה-31 הבטיחה מכבי תל אביב את המקום בפלייאין, ויתרה מכך, הבטיחה רשמית גם לסיים לפחות במקום התשיעי. במבט למטה, לצהובים יתרון של משחק וחצי גם על וירטוס בולוניה וגם על באסקוניה, כך ששני ניצחונות יבטיחו להם את המקום השביעי, כשניצחון אחד יספיק אם שתיהן יפסידו לפחות משחק אחד עד לסיום העונה.

האם הצהובים מסוגלים לתפוס את המקום השישי? נכון לעכשיו, כל אחת מהקבוצות המדורגות במקומות 2-6 יכולות למצוא את עצמן מתחת למכבי תל אביב, בהנחה שהצהובים ינצחו את כל המשחקים עד לסיום העונה. אם מכבי תל אביב תפסיד משחק אחד מתוך השלושה, היחידות שברות עקיפה הן ברצלונה, אולימפיאקוס ופנאתינייקוס.

הקבוצה הכי פחות ריאלית למעקף היא מונאקו. האלופה הישראלית תצטרך שהצרפתים יפסידו את כל המשחקים, אך לוח המשחקים שלהם כולל שני משחקי בית נוחים נגד ז'לגיריס קובנה ובאיירן מינכן ומשחק חוץ נגד וילרבאן. פנאתינייקוס צריכה להפסיד שני משחקים כדי שמכבי תוכל לעבור אותה, ולה מחכים שני משחקים לא קלים על הנייר נגד וירטוס בולוניה ובאיירן מינכן בחוץ.

לכל יתר הקבוצות יש לא מעט מוקשים, והן צריכות לנצח שני משחקים כדי שמכבי תל אביב לא תעקוף אותן אם יישארו מושלמות. ברצלונה, שעוד תפגוש את הצהובים בביתה, צריכה לשחק במינכן בשבוע הבא, לאולימפיאקוס הלוח הקשה ביותר עם שני משחקי חוץ בבלגרד ומשחק ביתי נגד פנרבחצ'ה. פנר, שהסתבכה המחזור עם ההפסד למילאנו, תארח את אנאדולו אפס החמה.

"אם נתחיל להסתכל לעבר המשחקים האחרים, לא נהיה מרוכזים במשחקים שלנו", אמר אתמול בכיר במכבי תל אביב ממינכן, "אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו. אם ננצח שלושה משחקים, מאמינים שזה יספיק כדי לתפוס את המקום השישי".

שחקני אולימפיאקוס אלק פיטרס, שאקיל מקיסיק. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
לאולימפיאקוס הלוז הקשה ביחד. פיטרס ומקיסיק/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

5. במקביל לריצה הנהדרת, פרסמה אתמול מכבי תל אביב את ההודעה על מתווה הפיצוי למנויים בעקבות המלחמה, מתווה אותו צריכים המנויים לאשר עד ה-31 במאי. לפי החישוב אותו הציגה הקבוצה, המנויים יזכו לפיצוי של מעל 50 אחוזים משווי המנוי, בפיצוי כספי, קרדיט לרכישת כרטיסים ומנויים מהעונה הבאה ולעונה שלאחר מכן וכרטיסים לרגעי ההכרעה של העונה הנוכחית.

במכבי תל אביב העריכו את ההפסדים שאותם צריכים הבעלים לכסות ב-21 מיליון שקלים, כשהמדינה משלימה 12 מיליון שקלים מתוך ההפסדים הכללים המוערכים ב-33 מיליון שקלים בסך הכל.

על פי הרעש והרחש ברשתות החברתיות, המתווה, עליו עבדו אנשי המועדון לא מעט בחודשים האחרונים, לא עובר חלק אצל האוהדים, אך בקבוצה לא הופתעו מכך וידעו כי כמעט כל מתווה שיוצא לא יעבור בצורה חלקה. עם זאת, במועדון מאמינים כי רוב גדול של האוהדים יסכימו למתווה.

הצהובים קיבלו אישור עקרוני להכנסת קהל למשחק נגד ולנסיה ביום רביעי הקרוב בבלגרד, והציעו לאוהדים חבילות למשחק כשההערכה שכמה מאות אוהדים ייצאו עם הקבוצה למשחק הקרוב. במועדון מקווים שבשלבי ההכרעה יגיעו לכמה אלפי אוהדים ביציעים בבלגרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully