וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריצת אמוק: מכבי תל אביב הבטיחה את המקום בפלייאין עם ניצחון במינכן

הצהובים כבר איבדו יתרון 16, אבל ריצת 0:18 בדקות הסיום עם הופעה גדולה של ריברו שקלע 17 נק' ו-ווייד בולדווין שהוסיף 15 נק' בעצמו, העניקה לאורחים 74:89 על באיירן בניצחון חמישי ברציפות ביורוליג ו-13 בסך הכל. האלופה הישראלית הבטיחה לכל הפחות את הכרטיס לפלייאין

למכבי תל אביב בפתיחת העונה היו כמה מטרות ביורוליג. הראשונה, הייתה הבטחת המקום לכל הפחות בפלייאין, והערב (שישי) היא עשתה זאת כשהשלימה שבוע מושלם, ואחרי הניצחון על וילרבאן בשלישי, רשמה 74:89 על באיירן מינכן ועם ניצחון חמישי ברציפות במפעל האירופי וה-13 בכל המסגרות, השיגה את הכרטיס לפלייאין ותנסה להיאבק על הטופ 6 שיבטיח לה את המקום האוטומטי לפלייאוף. מכבי עלתה למאזן 13:18 כשהיא משחק אחד מאחורי אולימפיאקוס השישית.

הפתיחה הייתה שייכת לצד הגרמני עם ריצת 0:6 מהירה בהובלת סרג' איבקה (14 נק' ו-8 ריב'), אך חסיאל ריברו (17 נק') ענה יחד עם ווייד בולדווין (15 נק') בריצת 0:9 צהובה. לאנדרו בולמארו (21 נק') להט מהרגע הראשון, אבל הרבע הראשון הסתיים עם 21:22 למכבי. הרבע השני נצבע כולו בצהוב עם יכולת אדירה של ג'יימס ווב מחוץ לקשת (12 נק', 3/4 מהשלוש) ויחד עם תמיר בלאט (6 נק' ו-6 אס') האלופה הישראלית יצאה לריצת 0:13 שהגדילה את היתרון לדו מספרים עם 35:48 בהפסקה.

הרבע השלישי היה בסימן באיירן עם הצגה של קארסן אדוארדס (12 נק') שמחק יתרון שיא של מכבי שהגיע ל-16 וקבע שהאורחת תגיע לרבע האחרון ביתרון 62:63 בלבד. אחרי משחק לא טוב, לורנזו בראון (12 נק' ו-5 אס') התעורר ויחד עם בולדווין הוביל ריצה אדירה של 0:18 בדקות הסיום עד ניצחון חמישי ברציפות, ראשון אחרי 4 שנים במינכן והכי חשוב - עם הבטחת המקום בפלייאין.


קלעו לבאיירן מינכן: לאנדרו בולמארו 21, סרג' איבקה (8 ריב') 14, קארסן אדוארדס 12, אליאס האריס 9, ולדימיר לוצ'יץ' 8, ניק וויילר-באב ואיסק בונגה 3 כ"א, ניילס גיפיי ודינו רדונצ'יץ' 2 כ"א. סילבאין פרנסיסקו וניקלאס וויימברג שותפו ולא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: חסיאל ריברו 17, ווייד בולדווין 15, לורנזו בראון (5 אס') וג'יימס ווב (3/4 מהשלוש) 12 כ"א, ג'וש ניבו (7 ריב') 10, אנטוניוס קליבלנד 8, בונזי קולסון (6 ריב') 6, תמיר בלאט (6 אס') 5, ג'ון דיברתולומאו 4. ג'ייק כהן שותף ולא קלע.

לורנזו בראון מכבי תל אביב. FCBB/Johannes Ritter, אתר רשמי
הפלייאין הובטח, הטופ 6 בדרך? בראון/אתר רשמי, FCBB/Johannes Ritter

מהלך המשחק

רבע 1

עודד קטש עלה בחמישייה עם לורנזו בראון, ווייד בולדווין, ג'ייק כהן, בונזי קולסון וג'וש ניבו. סרג' איבקה היה אחראי על הנקודות הראשונות של באיירן מינכן במשחק עם 0:6 גרמני מהיר. אחרי כמעט 3 דקות הסנטר של מכבי השיג קליעות ראשונות מהקו, בראון חדר עד הטבעת במהלך יפה ושלשה של קולסון העניקה יתרון ראשון בריצת 0:9 עד פסק זמן של באיירן. איבקה המשיך לגרום להגנה של הצהובים להראות מולו חסרת אונים, אבל אנטוניוס קליבלנד עלה לוהט מהספסל ועם פעולה הגנתית טובה וקליעה מחוץ לקשת הגדיל את היתרון הצהוב. קליעות של לאנדרו בולמארו השוותה את התוצאה ושלשה נוספת שלו העבירה את היתרון לבאיירן. ג'יימס ווב קלע מהקו והחזיר את היתרון למכבי עם פתיחה צמודה של 21:22.

ווייד בולדווין מכבי תל אביב. FCBB/Johannes Ritter, אתר רשמי
רבע ראשון צמוד. בולדווין/אתר רשמי, FCBB/Johannes Ritter

רבע 2

ריברו המשיך להיות האיש של מכבי בצבע ושלשה של ווב הגדילה את היתרון ל-6 הפרש. קארסן אדוארדס צלף מחוץ לקשת אצל באיירן, תמיר בלאט ענה עם קליעה מחצי מרחק ואליאס האריס השאיר הפרש במרחק התקפה. הרכז הישראלי הוסיף שלשה למאזן, ווב דייק בעצמו מחוץ לקשת והיתרון הגיע לשיאו עם 9 הפרש. נקודות של ג'ון דיברתולומאו העניקו לצהובים יתרון דו ספרתי ראשון הערב, ווב שוב להט עם עוד שלשה והטבעה של ניבו המשיכה להגדיל את ההפרש בריצת 0:13. ניק וויילר-באב צמצם מעט עם שלשה, אבל מכבי ירדה להפסקה ביתרון 35:48.

בונזי קולסון מכבי תל אביב. FCBB/Johannes Ritter, אתר רשמי
הצהובים ברחו ברבע השני. קולסון/אתר רשמי, FCBB/Johannes Ritter

רבע 3

ריצת 0:5 מהירה שהסתיימה עם שלשה של איבקה החזירה מעט את באיירן למשחק, לפני שבולדווין החזיר את ההפרש להיות דו ספרתי. אדוארדס עם שלשה וחטיפה שהורידה את ההפרש ל-6 בלבד גרמה לקטש לקחת פסק זמן. ריברו חזר חד מהספסל והרגיע מעט את הצד הצהוב, אבל שלשה של בולמארו הקפיצה את הקהל הביתי והיתרון שוב ירד ל-6. מהלך גדול של בלאט וריברו הסתיים עם דאנק ענק של הסנטר שלהט והגיע ל-17 נקודות. דיברתולומאו הוסיף נקודות מהקו, האריס הוריד את ההפרש ואדוארדס חדר עד הטבעת כשהיתרון נחמק וירד לנקודה בלבד עם 62:63 למכבי.

ג'וש ניבו מכבי תל אביב. FCBB/Johannes Ritter, אתר רשמי
היתרון עמד בשיאו על 16 ונחמק, אך חזר בענק. ניבו/אתר רשמי, FCBB/Johannes Ritter

רבע 4

איסק בונגה מחק רשמית את היתרון הצהוב והעלה את באיירן ליתרון בפתיחת הרבע האחרון עם ריצת 0:11. בראון צמצם מהקו, בולדווין הוסיף בעצמו ועם סל ועבירה החזיר את היתרון לצד של מכבי. הגרמנים איבדו מעט את הראש לקראת הסיום ועם שני איבודי כדור רצופים אנטוניוס קליבלנד סחט סל ועבירה בריצת 0:15 מדהימה של הצהובים. הריצה המשיכה עם סל ועבירה של קולסון שהגדיל אותה ל-0:18 עד שבולמארו עצר אותה. זה לא הספיק לבאיירן שירדה בסופו של דבר עם הפסד ומכבי חגגה ניצחון ענק בגרמניה ועם שבוע מושלם רשמה 74:89 בדרך להבטחת המקום בפלייאין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully