וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוינות, שקרים והמצאות: כשרשת ESPN סיקרה את נבחרת פלסטין

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 12:12

בחוץ מדברים על "שלום", מאחורי הקלעים מפיצים שקרים: ESPN ערכה כתבה ארוכה על נבחרת פלסטין, ונתקלה בשנאת ישראל יוקדת

שליח ספורט1 ניב דברת מדווח מבודפשט לקראת משחק הנבחרת מול איסלנד/צילום: ניב דברת

נבחרת פלסטין ממשיכה לקחת חלק במוקדמות המונדיאל של אסיה, וזוכה לתמיכה גדולה בקטאר. ב-ESPN ערכו כתבה ארוכה ונרחבת על הנבחרת הפלסטינית, ועל "תחושות הגאווה" של שחקניה לייצג את העם הפלסטיני על רקע המלחמה בעזה. בכתבה מסופר על המחויבות של השחקנים, המוטיבציה המיוחדת, וכמובן הרצון של השחקנים וחברי הנבחרת להשמיע לעולם את קולם ואת הסבל שהם עוברים.

שחקני נבחרת פלסטין. HECTOR RETAMAL/AFP, GettyImages
לעיתונאי האמא אומרת: "רוצים שלום". הילד אומר: "להשמיד". אוהדי פלסטין/GettyImages, HECTOR RETAMAL/AFP

עם זאת, במהלך עריכת הכתבה, עיתונאי ESPN נתקלו במספר תקריות, שממחישות את הלך הרוח והצביעות של הפלסטינים, ודברים שנחשפו שם בעזרת המתורגמן שליווה את הכתבים. "חוואלה סלאח עומדת עם שלושת ילדיה", נכתב בכתבה, "שניים מהם הם תאומים שעומדים לחגוג יום הולדת 8. המשפחה שלה מעזה, אבל היא מתגוררת בדוחא כבר כמה שנים. המלחמה גרמה להם להגיע למשחק ולעודד את פלסטין. היא אומרת שהמסר של הנבחרת הוא 'עצרו את המלחמה'.

"הבנים שלה נשאלים אותה שאלה. מג'די, אחד התאומים, עונה בביישנות: 'כל מדינה שתומכת בישראל צריכה למות'. לא היה ברור מה הוא אמר, אז ביקשנו ממנו לחזור על דבריו. האמא אמרה, 'הוא אומר שאנחנו רוצים שלום'. אבל מאג'די שוב עונה, ואומר: 'כל המדינות שתומכות בישראל צריכות להיהרס לנצח נצחים'. האמא מנידה בראשה".

בנוסף, בכתבה מספרים על תקרית בין עיתונאי ESPN לאחראי התקשורת של הנבחרת הפלסטינית. כמה שבועות לפני טורניר גביע אסיה, שחקן פלסטיני פנה לכתב ESPN ואמר לו שהוא להוט לדבר איתו כששניהם בדוחא. הכתב פגש את האיש האחראי על קשרי התקשורת של הצוות, אחמד רג'וב, בשיחת וידאו. הוא אחיינו של ג'יבריל רג'וב, נשיא ההתאחדות, שישב בכלא על פעולת טרור אחרי שזרק רימון על אוטובוס נוסעים. אחמד רג'וב אמר באמצעות מתורגמן שזה כבוד עבורו ש-ESPN תעשה כתבה על הנבחרת, והוא יעמיד כל שחקן שיבקשו לריאיונות.

שבוע אחרי זה, רג'וב מספק שחקנים לריאיון, ואומר שכולם נלהבים להגיע לקהל אמריקאי. הוא אמר שהם לא סומכים על רוב כלי התקשורת האמריקאיים, כי הם רואים בהם פרו-ציונים. מוסא פאראווי, מגן הנבחרת, מתיישב לריאיון עם העיתונאי. אנליסט שנוסע עם הצוות, מוחמד טרטיר, מתיישב ומתערב בשיחה.

"באנו לכאן כדי להגיד לעולם שאנחנו רוצים לחיות. המסר שלנו הוא לא מוות, המסר שלנו הוא שאנחנו רוצים לחיות", אומר טרטיר. "אם לא היינו כאן, ה-BBC לא היה כאן, אתה לא היית כאן - לא יהיה מי שיקשיב לנו. אנחנו שגרירים למען המטרה הזו".

לאחר שהראיון עם פאראווי מסתיים והשחקן עוזב, טרטיר כורע ליד הכתב, מניח את ידו על כתפו ומדבר בלהט על כמה חשוב ש-ESPN כאן כדי לדווח על הסיפור שלהם. הוא אומר שהסיפורים על זוועות שביצע חמאס ב-7 באוקטובר "הם שקרים, תעמולה ישראלית, צריך שהעולם ישמע את האמת שלהם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני נבחרת פלסטין בכדורגל. Hector RETAMAL / AFP, GettyImages
פתאום סירבו לדבר עם עיתונאי בגלל ציוץ שלא קיים, בטענה שהוא "פרו ציוני". שחקני פלסטין/GettyImages, Hector RETAMAL / AFP

לאחר מכן הכתב מספר שהוא מקבל מסרים מבולבלים מהשחקנים ומרג'וב, שלפתע דוחים אותו ולא מדברים איתו ומתחמקים מלהיפגש עמו. זמן קצר לאחר מכן, רג'וב ניגש למתורגמן ואומר לו בערבית "תגיד לחבר שלך, 'ביי ביי'". מדוע? הוא מראה לו פוסט מחשבון הטוויטר @tjquinnespn שלכאורה מעודד את ההתנהלות של ישראל בעזה. המתורגמן מבקש לראות שוב את הפוסט, אבל רג'וב מניח את הטלפון ומסרב. הבעיה: לא היה פוסט כזה מעולם! "זו בדיה", טוענים ב-ESPN.

המתורגמן מוחה ואומר לרג'וב שהפוסט לא יכול להיות אמיתי ומבקש שוב ושוב מרג'וב להעביר אותו. אבל הוא לא מעביר אותו. הוא ממשיך ואומר שאם יש אפילו סיכוי של אחוז אחד שהפוסט אמיתי, הנבחרת הפלסטינית לא יכולה לקחת את הסיכון ולתקשר עם ESPN. רג'וב אף ממשיך ואומר: ראינו פוסטים והצהרות מ-ESPN וחברת האם שלה, דיסני, שתומכות בישראל במלחמה. טרטיר, הפרשן, אומר לכתב שאי אפשר לסמוך על ESPN כי דיסני, חברת האם של הרשת, נשלטת על ידי ציונים. לאחר מכן השחקן שהסכים במקור לדבר עם הכתב, חוסם אותו בוואטסאפ.

כאמור, הכתבה עדיין עלתה ב-ESPN, ומציגה את המאבק הפלסטיני לשחק למרות הקשיים המקצועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully