וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה טענה: "בית הדין לא הפעיל שיקול דעת, ושגה פעמיים"

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 15:12

האלופה מקווה לקבל בחזרה את הנקודה שהופחתה, ובכך לצמק את הפער ממכבי תל אביב לשש נקודות. עובדיה אמר בערעור: "הספורט צריך להיות מוכרע על כר הדשא ולא עם יועצים משפטיים. צריך לשמור על ערך הספורטיביות, ולא רק במקרה של אליפות או לא אליפות"

ערעור מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל תל אביב בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל/צילום: שלומי גבאי. עריכת וידאו: ניר חן

נציגי מכבי חיפה התייצבו היום (רביעי) בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, לדיון בערעור על עונש הפחתת הנקודה שהוטל עליהם. כזכור, לפני כשבועיים הורדה נקודה ממאזנם של הירוקים, בשל זריקת אבוקה במשחק מול מכבי תל אביב. לאור התמיכה של ההתאחדות בערעור, מקווים אנשי חיפה שהנקודה תוחזר, ובכך הפער מהצהובים שבפסגת ליגת העל יצטמצם לשש נקודות לפני פתיחת הפלייאוף העליון. במקביל, נערכו היום גם הדיונים בערעורים של הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים, שמקוות גם הן להחזרת נקודה.

הדיינים של בית הדין של ההתאחדות לכדורגל. שלומי גבאי
הדיינים של בית הדין של ההתאחדות לכדורגל/שלומי גבאי

14:01: תובע ההתאחדות: "היינו בדיון הזה בערעור של מכבי תל אביב ואני חושב שבית הדין אמר את דברו גם בערעור הזה. יש לעשות הפרדה בין סיווג העבירה לבין הסנקציה. בית הדין הנכבד פסק בהרבה פסיקות את עניין נסיבות מחמירות. בניגוד למה שמכבי חיפה אומרים, חרף החומרה היתרה שאנו רואים בעצם הדלקת שימוש באבוקות, לא די ברכיב הזה לבדו כדי להרשיע בנסיבות מחמירות וצריך להתלוות הפסקת המשחק וזריקת אבוקות לכר הדשא. לכן סווגה העבירה בנסיבות המחמירות. זה נכון שבגלל פסק הדין בעניין מכבי תל אביב, הסיווג פחות משמעותי לעצם הסנקציה".

13:54: מנכ"ל מכבי חיפה איציק עובדיה: "בסופו של דבר אותו משחק שהוביל לפסק הדין הזה הוא תוצאה של החלטה על סגירת יציעים שהתרענו מראש שזה יוביל לקרייסס ברמה שזה הוביל. בית הדין הנכבד צריך לייחס חשיבות גדולה לפגיעה בערך הספורטיביות. ההחלטה להוריד נקודה בסיטואציה הזו, שכבר הפחיתו לנו נקודה בגין אותו אירוע, זה להעניש אותנו פעמיים. התפקיד של בית הדין הוא לשמור על ערך הספורטיביות ושהספורט יוכרע על כר הדשא ולא במלחמות של יועצים משפטיים. בסוף זה אינטרס של מאות אלפי אוהדים וצריך לשמור על ערך הספורטיביות, ולא רק במקרה של כן אליפות או לא אליפות. מכבי חיפה שמה אבטחה במשחק הזה ספציפית של למעלה ממיליון שקל כדי למנוע את זה. לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא היינו מתקינים את הרשת - זה היה נגמר באסון ברמה של הרוגים ולכן בית הדין צריך להתחשב בזה".

13:41: עורך הדין עופר בן אסא, המייצג את מכבי חיפה: "אם בוחנים את המקרים האחרים של הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים, שם כן הפעילו שיקול דעת, סיווגו את העונש ולא הפעילו את כל הנקודות על תנאי, ובמקרה של מכבי חיפה לא הפעילו. אציין שאני נגד הפחתה לכל הקבוצות. בית הדין לא הפעיל כל שיקול דעת וזה נושא משמעותי. העונש המקורי הוא חמור בהרבה ממה שניתן היום - סגירת שלושת יציעים, קנס, עונש על תנאי של שתי נקודות שאחת מהן הופחתה כבר בפועל. זה חמור בהרבה ממה שניתן לתת בהוראה החדשה שזה הפחתת נקודה אחת".

13:44: הדיין אסף הדסי השיב לתובע ההתאחדות: "בפרוטוקול בעניין מכבי חיפה אתה מבקש שלוש פעמים לממש הורדת הנקודות".

13:41: עורך הדין עופר בן אסא, המייצג את מכבי חיפה: "אם בוחנים את המקרים האחרים של הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים, שם כן הפעילו שיקול דעת, סיווגו את העונש ולא הפעילו את כל הנקודות על תנאי, ובמקרה של מכבי חיפה לא הפעילו. אציין שאני נגד הפחתה לכל הקבוצות. בית הדין לא הפעיל כל שיקול דעת וזה נושא משמעותי".

13:38: הדיון בנוגע לערעור הירוקים יצא לדרך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מנכ"ל מכבי חיפה איציק עובדיה. שלומי גבאי
מנכ"ל מכבי חיפה איציק עובדיה/שלומי גבאי

כרגע, כאמור, מכבי חיפה מדורגת שנייה בטבלת ליגת העל, שבע נקודות ממכבי תל אביב. בית"ר ירושלים מדורגת 12, מרחק שלוש נקודות ממ.ס. אשדוד שמתחת לקו האדום, בעוד הפועל תל אביב מדורגת 11, עם 26 נקודות, ארבע נקודות מהקו האדום.

במנהלת הליגות הוציאו אמש את לוח המשחקים למחזורים 27-28, אך הודו כי הם עדיין מתתינים להחלטת הערעורים: "יחד עם זאת ובשל הפרשי הנקודות בטבלה, הקבוצות היחידות שמקומן בטבלה עשוי להשתנות לאחר החלטות בית הדין הן הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים שנכון למועד זה וטרם החלטת בית הדין ממוקמות במקומות 11 ו-12 בהתאמה. לאחר החלטות בית הדין נפרסם עדכון בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully