וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בית הדין בערעור הפועל ת"א: "רק הורדת נקודות משפיעה על אוהדים"

20.3.2024 / 15:21

האדומים יקבלו בחזרה את הנקודה? נציגם טען: "צריך להפעיל שיקול דעת". פינס הודה: "הבנו שייתכן ונפלה טעות וחובתנו לתקן"

ערעור מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל תל אביב בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל/צילום: שלומי גבאי. עריכת וידאו: ניר חן

ערעורה של הפועל תל אביב על הפחתת הנקודה (בשל הדלקת פירוטכניקה והשלכת חפצים לכר הדשא במשחק מול בית"ר ירושלים) נערך היום (רביעי) בבית הדין של ההתאחדות.

13:36: פינס: "אחרי האירועים ואחרי שקראנו את פסק הדין, ישבנו ביחד ועשינו חשיבה משותפת והבנו שייתכן ונפלה טעות ואז חובתנו לתקן... אפשר להפעיל את התנאי בכל הספקטרום שנמוך מהפחתת נקודות. אני ער שזה לא נקי מבחינה לוגית טהורה אבל זה ההבדל בין דיני עונשין לדין משמעתי וכאן כן צריך שיקול דעת לא להפעיל הפחתת נקודות".

13:26: פינס טען כי "לא צריך להפעיל שיקול דעת אם העבירה המקורית לא עונה על הוראת השעה החדשה. עמדתנו שהפועל תל אביב ובית"ר כלל לא עומדות בתקנון החדש במקרים שניתן להוריד נקודה. בנוגע למכבי חיפה ניתן, אבל רק נקודה אחת ובמימוש התנאי כבר ירדו שתי נקודות וזה לא נכון. צריך להישאר עקבתיים בעמדתנו". דויטש השיב: "המשחק של הפועל תל אביב הופסק פעמיים ולכן זה עומד בתנאי הורדת הנקודה. בהתאחדות לא הייתם עקביים לעומת הדיון הקודם".

13:24: נשיא בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, עדי זרנקין: "הטלת קנס כספי מעניין את האוהדים כמו השלג אשתקד. העונש היחידי שמשפיע עליהם זה הורדת נקודות".

13:21: הדיין דויטש: "צריך לזכור שאצלנו כל החלטה משפיעה גם על קבוצות אחרות וזה לא משפיע רק על נאשם אחד. כאן הטבלה משתנה ולכן האם אפשרי בכלל לגעת בזה, כי אולי תבוא כל קבוצה עכשיו, אפילו על עבירות לפני שמונה שנים ותגיד שהחוק השתנה, 'תחזירו לנו את הנקודות'? היכן זה ייעצר?"

13:15: היועץ המשפטי של ההתאחדות עמית פינס: "זו לא סוגייה טריוויאלית בכלל. באופן מפתיע הדין הכללי תומך בעמדה שאי אפשר להפעיל את העונש על תנאי. סעיף חמש לחוק העונשין, מעצם נימוקו בשני פסקי הדין שהיו בעבר, משווה בין עונש על תנאי לעונש רגיל. בית המשפט העליון אמר בדין כללי שכל ספק עומד לטובת הנאשם ואי אפשר להחמיר ענישה אם היה שינוי חוקתי. יש היום רק שלושה מקרים שבגינן אפשר להפחית נקודות. אם העבירה המקורית בגינה ניתן התנאי לא משתייכת לעבירות האלה, לא ניתן להפעיל את התנאי".

אוהדי הפועל תל אביב פירוטכניקה. דני מרון
אוהדי הפועל תל אביב פירוטכניקה/דני מרון

13:10: הדיין מיגל דויטש הגיב לטענת נציג הפועל תל אביב ואמר: "הדברים לא ברורים. אם חייבים לעמוד באותם כללים, תרד נקודה בפועל. אם הטענה שלכם שלממש עונש על תנאי צריך לממש את הורדת הנקודות רק לפי הוראת השעה, אז העונש על תנאי מתייתר".

13:07: עו"ד בועז שפירא, המייצג את הפועל תל אביב, אמר בפתח הדיון: "יש כאן שאלה ספציפית של שיקול דעת של בית הדין המשמעתי בנוגע לתיקון הוראת השעה. כזכור, עונש הפחתת הנקודות על הפועל תל אביב ניתן בגין הפעלת עונש על תנאי שניתן בסיום עונת 22/23 והמועדון סבור שלאור הוראת השעה שנכנסה לתוקפה בינואר 24, בית הדין המשמעתי היה צריך להפעיל שיקול דעת על פי סעיף 23 בהוראת השעה ולהתאים את העונש על תנאי שהיה קיים מלפני לעובדים הקיימים כיום - המשמעות של כך מבחינת המועדון היא ביטול העונש על תנאי של הפחתת הנקודות לחלוטין או המרתו לעונש של קנס כספי, כפי שקיים בהוראת השעה החדשה בנסיבות העובדתיות של המקרה המדובר".

13:06: הדיון בערעור של הפועל תל אביב - הראשון שנערך היום - יצא לדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully