וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עם מבט שונה בעיניים": מכבי תל אביב מתפעלת מהנחישות של בולדווין

20.3.2024 / 7:12

הגארד התפוצץ בניצחון על וילרבאן עם אחת התצוגות הגדולות של שחקן במדים הצהובים ביורוליג: "רוצים לסיים במקום השישי". הצהובים שיפרו עמדות לקראת הפלייאוף, אבל יודעים שהיכולת צריכה להיות טובה יותר ושבמינכן הסיפור יהיה קשה בהרבה

דריבל, 19.3/עריכת וידאו: זיו שטיינר

1.

הריצה המרשימה של מכבי תל אביב המשיכה אמש (שלישי) בפתיחת השבוע הכפול האחרון של העונה ביורוליג, כשהצהובים גברו על וילרבאן הצרפתית 90:98. הניצחון היה הרביעי ברציפות של מכבי ביורוליג, הרצף הארוך ביותר שלה העונה, וה-11 הרצוף שלה בכל המסגרות מאז ה-8 בפברואר, והיא עלתה בזכותו ובזכות ההפסדים של באסקוניה ו-וירטוס בולוניה אל המקום השביעי בטבלת היורוליג.

הכוכב של הערב מבחינת מכבי היה ווייד בולדווין. הגארד של הצהובים התפוצץ עם משחקו הטוב ביותר במדים הצהובים בשנתיים במועדון, כשקלע 30 נקודות, כולל 10 מ-17 מהשדה, הוסיף 10 אסיסטים ו-5 ריבאונדים עם מדד מדהים של 46 שיקנה לו בוודאות את תואר שחקן המחזור ביורוליג. בולדווין עזר למכבי לצאת מפיגור ברבע האחרון, כשהם רודפים אחרי וילרבאן מסוף הרבע השני.

מלבדו בולדווין גם בונזי קולסון עם 23 נקודות וג'וש ניבו עם 18 נקודות ו-10 ריבאונדים רשמו משחק מצוין והמשיכו במומנטום שלהם, כשהקפטן ג'ון דיבתרולומיאו, שלוהט לאחרונה, הוסיף 11 נקודות, וחיפה על ערב חלש של לורנזו בראון.

"מצאנו דרך לנצח", אמר ג'וש ניבו בסיום המשחק, "לא שיחקנו את הכדורסל הכי טוב שלנו, אבל מצאנו דרך לנצח וזה הכי חשוב. רק התחרינו, שיחקנו הגנה, נגענו בכדור ונשארנו ביחד. זה לא קל לשחק כאן בלי אוהדים, אנחנו משחקים כאן כל העונה והתרגלנו, רק צריך למצוא את הדרך להמשיך לנצח".

בצד המפסיד היה לנועם יעקב משחק פחות טוב מהחודש האחרון שלו. הגארד סיים עם 2 נקודות בלבד לצד 3 אסיסטים ו-2 ריבאונדים בכמעט 15 דקות של משחק.

ווייד בולדווין, מכבי תל אביב. Djordje Kostic, אתר רשמי
בליגה של הגדולים. בולדווין/אתר רשמי, Djordje Kostic

2.

מלבד הניצחון, מה שייזכר מהמשחק אמש היה התצוגה הנהדרת של ווייד בולדווין, שהשתלט על המשחק מהפתיחה, כשהוא מזהה שחברו לקו האחורי לורנזו בראון שוב לא בעניינים. בשלב מסוים העדיף עודד קטש להציב לצד בולדווין את אנטוניוס קליבלנד שיעזור לו ויוריד ממנו עומס הגנתי, ובולדווין שייט עם מדד 46, השלישי בטיבו בהיסטוריה של המועדון.

במכבי פרגנו לגארד שאמר לחבריו לפני היציאה לפגרת הנבחרת כי הם מסוגלים לתפוס את המקום השישי, וחוזר על כך אחרי כל ניצחון: "וויד חזר אחרת מהפגרה", אמר אחד מאנשי הקבוצה מבלגרד, "יש לו עדיין את השטיקים שלו, אבל הוא מאוד ממוקד מטרה. יש לו מבט שונה בעיניים, הוא יודע שזאת ההזדמנות שלו עם הקבוצה הזאת לעשות משהו גדול העונה, כי יכול להיות שבעונה הבאה ייבנה פה משהו אחר כשהוא חלק מרכזי שוב בתוכניות".

הגארד עצמו אמר בסיום כי: "אנחנו ממשיכים למצוא דרך לנצח משחקים. במשחקים צמודים ריבאונדים ועצירות מנצחות משחקים, יש לנו שחקנים מחויבים שמוכנים לעשות הכל כדי לנצח. אנחנו רוצים לסיים במקום השישי ולא לשחק בפליי אין והיום זה היה צעד חשוב לשם. הנסיבות שאנחנו עוברים במהלך העונה, כולם יודעים אותם, לפעמים משתמשים בזה כתירוצים, אבל זה לא תירוץ יותר. אנחנו ממשיכים למצוא את הדרך לנצח משחקים, יש לנו עוד משחק חשוב השבוע".

גם בצד המפסיד פרגנו לבולדווין. המאמן של וילרבאן פייריק פופה סיפר: "לבולדווין היה משחק נהדר, כל טעות קטנה שעשינו הוא ניצל. שחקנים גדולים עושים משחקים גדולים, יכולנו לעשות עבודה יותר טובה, אבל הוא שיחק משחק גדול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ווייד בולדווין מכבי תל אביב לצד נועם יעקב וילרבאן. Djordje Kostic, אתר רשמי
התקשה מאוד מול בראון ובולדווין. נועם יעקב/אתר רשמי, Djordje Kostic

3.

על הפרקט התנהל אמש משחק הפוך ממה שמכבי התרגלה בשבוע האחרון. במקום פתיחה חלשה פתחו הצהובים חזק את המשחק, אבל לא המשיכו בצורה טובה וההגנה שלהם אפשרה לווילרבאן לחזור מפיגור שנשק לדו ספרתי ברבע הראשון עם 28 נקודות ברבע השני ויתרון במחצית. מכבי אמנם עצרה את וילרבאן על 41 נקודות בחצי השני, אבל במשחק דקות ארוכות של המחצית השנייה השליטה הייתה של הצרפתים, ורק ריצה של מכבי בתחילת הרבע האחרון הפכה את הקערה ונתנה לצהובים את היתרון במשחק.

"יש גם עייפות פיזית, אבל גם תשישות מנטאלית", סיפרו במועדון, "קשה להחזיק לאורך תקופה כל כך ארוכה את השחקנים חדים ואנחנו רואים ירידה במשחקים האחרונים. במחצית הצוות המקצועי עשה התאמות טקטיות, אבל גם זה לא הבטיח לנו את הניצחון כמו הפעולות הגדולות של בולדווין וג'ונדי בדקות ההכרעה".

במכבי נהגו אמש בצורה שונה מהרגיל במשחק של שבוע כפול כששלושה שחקנים שיחקו הרבה מאוד דקות - בולדווין וקולסון עם 33 וכמעט 35 דקות בהתאמה, ניבו עם 29 דקות, ושלושה שחקנים נוספים עם דקות משמעותיות - אנטוניוס קליבלנד עם 24 דקות, לורנזו בראון עם 22 וחצי דקות וג'ון דיברתולומיאו עם 21 וחצי דקות. הערכה בקבוצה ששחקנים כמו תמיר בלאט וחסיאל ריברו יקבלו את המושכות יותר במשחק במינכן ביום שישי כדי לא לסבול שוב מבעיות אנרגיה.

ווייד בולדווין, מכבי תל אביב. Djordje Kostic, אתר רשמי
מתקרב לאולימפיאקוס. בולדווין/אתר רשמי, Djordje Kostic

4.

כאמור, הניצחון אמש של מכבי העלה אותה למקום השביעי בטבלה בזכות ההפסד של וירטוס בולוניה לז'לגיריס קובנה, אבל גם קירב את הצהובים מרחק של משחק וחצי מאולימפיאקוס, ארבעה מחזורים לסיום העונה, כשייתכן שזה יהיה הפער גם מפנרבחצ'ה ואולי אפילו פער קטן מזה מפנאתינייקוס אם יפסידו במשחקי הערב.

במכבי ממשיכים להאמין שאם ינצחו את כל המשחקים עד לסיום העונה, ויגיעו ל-21 ניצחונות, יוכלו להיכנס לפלייאוף מהמקום השישי ולהימנע מהפלייאין, שאותו כמעט הבטיחו באופן סופי ורשמי. "נכון שליריבות שלנו למעלה יש גם משחקים נוחים, אבל גם משחקים קשים. אם ננצח את הכל, נצטרך קצת מזל, אבל לא יותר מדי. אם נפסיד משחק אחד זה גם לא אבוד לגמרי, אבל הסיכוי יפחת משמעותית".

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש. Djordje Kostic, אתר רשמי
מתקרב לפלייאוף. קטש/אתר רשמי, Djordje Kostic

5.

בזמן שבאיירן מינכן תפגוש הערב את ולנסיה, במשחק קריטי על המאבק לפלייאין, תגיע מכבי תל אביב לבוואריה לקראת ההתמודדות נגד הגרמנים. לפני החזרה מפגרת הנבחרת היו כאלה במכבי שהאמינו כי ההתמודדות עם באיירן בשלב הזה של העונה תהיה עוד משחק נגד קבוצה שלא משחקת על כלום, כמו שהיו כל המשחקים עד עכשיו מאז החזרה מהפגרה, אבל באיירן התאוששה וכעת היא חזק במאבק על המקום העשירי.

למעשה, המשחק אמש היה האחרון של הצהובים נגד קבוצה שגמרה את העונה, ככל הנראה. מילאנו, ברצלונה ו-ולנסיה, עדיין מעורבות במאבקי מיקום והפלייאין, ובמכבי יודעים שלא יחלקו להם עוד מתנות. "מצד אחד זה אומר שילחמו בכל הכוח, מצד שני זה טוב לשחק שלקבוצה השנייה גם יש מה להפסיד", אמרו במכבי, "כשרק הלחץ עלינו, זה לפעמים נותן יתרון לקבוצה השנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully