וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בהפועל ת"א על ניהול המשחק של פרנקו: "עשה הכל הפוך"

הלם בהפועל תל אביב אחרי ההדחה מהיורוקאפ. עופר ינאי ענה למאמן בטוויטר בעקיצה, בקבוצה לא הבינו את ההחלטות שלו אבל מתעקשים שאין בעיה של עמידה בלחצים. לא צפוי דילול במצבת הזרים, ובפתח כבר מחכה הפועל ירושלים

תקציר הפסדה של הפועל תל אביב 94:89 לבשיקטאש ברבע גמר היורוקאפ/ספורט1

1. הלם. אין תיאור מתאים יותר למה שחשו אנשי ואוהדי הפועל תל אביב עם סיום משחק ההדחה אמש (רביעי) בוילנה מהיורוקאפ. בעוד השחקנים מודים לאוהדים שתמכו בהם לאורך כל המשחק, הם הביטו הצידה וראו את שחקני בשיקטאש רוקדים על הפרקט אחרי שחזרו מפיגור 21 בדרך לניצחון 89:94 ולסדרת חצי גמר הפלייאוף נגד בורק הצרפתית.

הפועל הזאת רצה עם שינויים כאלה ואחרים מהעונה שעברה, וידעה אשתקד אכזבות, כולל הפסד בגמר הפלייאוף במשחק שכמעט היה להם ביד, אבל ההדחה אמש הרגישה אחרת לאנשי הקבוצה. "חץ בלב", תיאר זאת אחד מאנשי המערכת. החלומות על היורוליג נגוזו ברגע אחד. גם אנשי המדיה של הקבוצה התאוששו רק אחרי למעלה מחצי שעה עם פוסט של סיום המשחק.

הרי שעה קודם לכן הוליכו האדומים ב-21 הפרש אחרי סל של תומר גינת, וירדו ביתרון 18 למחצית, כשהם קולעים 57 נקודות. הכל הלך לכיוון של ניצחון ועלייה לחצי הגמר. אלא שבמחצית השנייה בשיקטאש החלה לנגוס בהפרש, והפועל ראתה את הרכבת מתקרבת ולא הצליחה לעצור אותה. גם כשג'ייקובן בראון חזר לפרקט, אחרי שהתאושש מפציעה שספג בשלב מוקדם, הוא לא היה מספיק טוב, ועל קסבייר מנפורד ראו את הכושר הלקוי של חודש ללא אימונים.

רק בר טימור ו-וויל קאמינגס היו שם, וזה לא היה מספיק. הקפטן של האדומים סיים עם 13 נקודות, כמו תומר גינת שעוד השווה עם שלשה גדולה ברבע האחרון. קאמינגס סיים עם 28, 3 נקודות פחות ממה שהיו לו בהדחה הקודמת שלו ברבע גמר היורוקאפ לפני שנתיים. ג'ייקובן בראון שנפצע סיים עם 2 נקודות, דז וולס שהיה סקורר משמעותי בהפועל, קיבל פחות מ-6 דקות וסיים עם נקודה אחת, בראיין אנגולה הסתבך בבעיית עבירות וקלע 7 נקודות, ג'ון הולנד לא קלע וקייל אלכסנדר ביצע שורה של טעויות הזויות וסיים עם 3 נקודות ו-3 ריבאונדים.

שחקן הפועל תל אביב בר טימור נגד בשיקטאש. נטליה נונייז, באדיבות הפועל תל אביב, אתר רשמי
קריסה לא מובנת. בר טימור אמש/אתר רשמי, נטליה נונייז, באדיבות הפועל תל אביב

2. למרות שהרבה שחקנים היו מתחת לרמתם, רוב החיצים בהפועל כוונו לעבר פרנקו בסיום. "כשהכל הולך לך כמו שהדברים נראו בחצי הראשון, זה לא חוכמה, החוכמה היא לדעת להגיב במשבר, והוא עשה הכל הפוך", אמר אחד מאנשי המועדון בכעס, "כאילו עלינו מהחצי קבוצה אחרת לגמרי, ולא הייתה שום דרך להפוך את המשחק".

בין ההחלטות שגררו ביקורת הייתה ההחלטה ללכת עם מנפורד בתקווה שיציל את המולדת, אבל בהפועל סיפרו כי זאת לא הייתה התוכנית המקורית והפציעה של ג'ייקובן בראון שלא הצליח לחזור לשחק כמו שצריך במחצית השנייה, טרפה את הקלפים. דז וולס, שקיבל 2 דקות בלבד במחצית הראשונה, מצא את עצמו על הפרקט בפתיחת המחצית השנייה כשבשיקטאש החלה בריצה שלה. "לא ברור מה הוביל לשינוי הקיצוני הזה", אמרו בקבוצה.

ואם ניהול המשחק לא הספיק, גם הדברים שבחר פרנקו לומר בסיום, על איבוד הפרופורציות אחרי כניסתו של עופר ינאי לבעלי המועדון, לא הוסיפו. ינאי צייץ בשעת ערב מאוחרת כי: "מניצחונות נהנים, מהפסדים לומדים ומפיקים לקחים. תודה לקהל שהגיע וחימם את הלב, תודה לקבוצה על עונה אירופית מרשימה. אחריות העל היא שלי. נמשיך לקבוע ציפיות גבוהות ונוודא שנעמוד בהן. רק התחלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מאמן הפועל תל אביב דני פרנקו. נטליה נונייז, באדיבות הפועל תל אביב, אתר רשמי
סופג אש. דני פרנקו/אתר רשמי, נטליה נונייז, באדיבות הפועל תל אביב

3. כפי שינאי צייץ, להפועל תל אביב יש עוד שתי מטרות העונה, הראשונה זכייה באליפות, והשנייה זכייה בגביע המדינה. בליגה מחזיקה הפועל זמנית במקום הראשון בטבלה, אך מוליכה בזכות משחק עודף על מכבי תל אביב.

בתקופה האחרונה חשה הפועל בלחץ עולה ככל שהמשחק הגדול ביורוקאפ התקרב, ומשחקי הכרעה גדולים עוד עומדים בפני הקבוצה, כשרבע גמר גביע המדינה צפוי להתקיים בעוד קצת יותר משבועיים, והאדומים עוד לא ניצחו משחק נוקאאוט משמעותי, עם כל הכבוד לניצחון על מכבי רמת גן ברבע גמר גביע ווינר השנה.

"יש פה מספיק שחקנים מנוסים שעמדו בלחצים, זאת לא הבעיה שלנו", אמרו בהפועל במהלך הלילה, "הבעיה אמש במשחק קשורה להגנה החלשה שאנחנו מציגים כל העונה. בשלבים האלה אי אפשר לנצח משחקים בלי לשמור, וזה יהיה גם בליגה, אולי הכישרון שלנו שם יהיה מספיק כדי להגיע לקרוב לסוף, אבל כדי להשלים תארים נצטרך לשמור גם שם".

עופר ינאי בעלים הפועל תל אביב. אודי ציטיאט
גם עופר ינאי יודע: "אי אפשר לנצח בלי לשמור"/אודי ציטיאט

4. הפועל תתמקד כעת כאמור רק במסגרת המקומית, בה היא יכולה לרשום רק חמישה זרים למשחק, וכשלוח המשחקים שלה יהיה קצת יותר נוח וללא טיסות, יתקשו בקבוצה לתחזק שמונה זרים בסגל. כידוע, במהלך סדרות הפלייאוף מותר לבצע רק שינוי אחד במהלך הסדרה, וייתכן מאוד שחלק מהזרים יסיימו את העונה כבר במהלך חודש אפריל.

להפועל שישה זרים שצפויים לחלק ביניהם את הדקות המשמעותיות, כששני הזרים שבמעמד פחות טוב הם וולס, שהאריך את חוזהו במהלך העונה עד לסיומה, וג'ון הולנד. למרות הסיטואציה הלא פשוטה, במועדון לא מתכוונים לשחרר אף אחד מהזרים, אלא אם אחד מהם יבוא עם הצעה ממקום אחר בו הוא יכול לשחק.

גיל בני צפוי לשוב ולשחק לקראת תחילת חודש אפריל, וביחד עם הכניסה לעניינים של דאסטי האנאס תעמוד הרוטציה של האדומים על עשרה שחקנים לקראת שלבי ההכרעה.

דאסטי האנאס הפועל תל אביב. קובי אליהו
הישועה תגיע מעומק הספסל? דאסטי האנאס/קובי אליהו

5. הפועל שבה לפנות בוקר מוילנה ותשוב להתאמן ביום שישי לקראת המשחק הקרוב נגד הפועל ירושלים בליגה. ג'ייקובן בראון צפוי להיעדר מהמשחק, והוא צפוי להבדק על אף העובדה שהצליח לחזור למשחק אחרי פציעת הברך המטרידה שלו ברבע הראשון.

בקבוצה הודו כי קשה להם להעריך כיצד יצליחו להביא את עצמם להופיע אחרי ההדחה המאכזבת כל כך. "בעונה שעברה לקח לנו כמעט חודש לשחרר את האכזבה הזאת, הפעם אין לנו את הפריבילגיה הזאת", אמרו בהפועל, "נקווה שנדע להתעלות מעל האירוע, אבל זה הולך להיות קשה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully