וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע משותף לאתנה והוועד האולימפי בישראל: מנהיגות והובלה בכל זירה

הספורט הישראלי ציין את יום האישה הבינלאומי באירוע משותף לוועד האולימפי בישראל. כחלק מרכזי מהכנס התקיים שיח מטלטל עם דניאל אלוני ששבה משבי החמאס, במטרה להמשיך ולשמור במודעות הציבורית את 134 החטופות והחטופים

הוועד אולימפי - יום האישה. עודד קרני,
הוועד אולימפי - יום האישה/עודד קרני

בעוד העולם מציין את יום האישה הבינלאומי ב8- במרץ, בישראל 2024 אירוע זה מתקיים בצל אירועי ה- 7.10 ומלחמת חרבות ברזל. ימים מורכבים בהם עדיין מוחזקות 19 נשים בשבי החמאס לצד חטופים בהם ילדים, קשישים וגברים. הוועד האולימפי בישראל בכנס משותף עם אתנה, ציין היום את יום האישה הבינלאומי בנקודות החוזק והאור - מנהיגותן של נשים בכל הזירות.

בספורט בישראל נעשים תהליכים רבים ופועלות תכניות רבות לחיזוק ושיפור השוויון בין המינים מתוך רצון לעודד ילדות ונערות להכנס לספורט התחרות ולהגיע להישגים. לאורך כל השנה, אבל כמו בספורט הישגי, לא נתבשם בהתקדמות, אלא נציב לעצמינו בכל שנה יעדים חדשים ונפעל לצמצם את הפערים ולתת מענה לכל בעיה שתעלה.

הספורט הישראלי שם לעצמו למטרה ששנת 2024 בתחום המגדרי תהיה בסימן חיזוק הייצוג הנשי. היום אנו רואים תת ייצוג של מאמנות בספורט הישראלי העומד על פחות מ10%- נשים , בעיה המוכרת בכל העולם ודורשת תהליכי עומק לעידוד נשים להתפתח ולהתקדם בתחום. מתוך כך, השנה בוועד האולימפי בישראל, מתחילים את 'תוכנית מאמנות המחר', תוכנית לניהול צמיחה אישית של מאמנות מוכשרות הפועלות במערכת כדי לסייע להן להתפתח לתפקידי מפתח בתחומם המקצועי בספורט הישראלי. אתנה פועלת לקידום נשים לתפקידי ניהול מובילים בעולם הספורט ומפעילה את תכנית "שוות בספורט" תכנית המבוססת מגדר וניהול וייחודי לעולם הספורט. בנוסף, מחלקת מלגות למימון קורסי אימון ושיפוט על מנת לעודד נשים רבות יותר להתמקצע ולהוביל בתפקידי ניהול בעולם הספורט.

הספורט הישראלי עוקב ומנתח כבכול שנה את נתוני המגדר על מנת להציף פערים ולפתור בעיות. בישיבת הנהלה מיוחדת הוצג כמדי שנה דו"ח השוויון המגדרי של הוועד האולימפי בישראל. הדו"ח שם זרקור על ההתקדמות שהושגה לקראת שוויון בין נשים לגברים בתחום הספורט.

ייצוג נשים בתפקידים ניהוליים

  • הדו"ח חושף צעדים משמעותיים בהגדלת ייצוג נשים בתפקידים ניהוליים. בוועד האולימפי בישראל שיעור הנשים בתפקידי ודרגי ניהול עומד על 50%.
  • שיעור הנשים בהנהלת הוועד האולימפי בישראל הינו 35%.
  • באיגודים האולימפיים שיעור המנכ"ליות עומד על 33%.
  • שיעור היו"ריות עומד על 12% והינו במגמת עליה של 50% ביחס לשנה שחלפה.
  • על מנת להאיץ שילובן של נשים בעמדות מפתח וצמתי השפעה, הוועד האולימפי בישראל הכשיר בקורס דירקטוריות ודירקטורים, 102 נשים ו- 48 גברים. אנו מצויים בעיצומו של הקורס השישי במספר. בשני הקורסים האחרונים קיים שוויון מגדרי מוחלט במספר המשתתפים וזו הכוונה גם לעתיד לבוא.

השתתפות במשחקים האולימפיים

  • נשמר שיעורן הגבוה של הספורטאיות במשחקים האולימפיים.
  • בוועד האולימפי בישראל הקצאת מלגות ותמריצים הינה שוויונית בכפוף להישג ולא למגדר.
  • לזכייה בתואר ספורטא/ית ומאמן/ת השנה ישנה התייחסות מגדרית כחלק מהחזון הארגוני.
sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

פיתוח נשים בתחום המקצועי:

בישראל שיעור המאמנות מצוי בתת ייצוג (מתחת ל - 10%). בוועד האולימפי בישראל, כחלק ממדיניות מכוונת, נשמר שיעורן הגבוה בתוכנית הלאומית למאמנים "הפודיום" )30% בקירוב(. יחד עם תוכנית "מאמנות המחר" בה כל המאמנות בתכנית בעלות אופק מקצועי ופוטנציאל לאמן את אלופות ואלופי המחר.

גילי לוסטיג ביום האישה הבינלאומי בוועד האולימפי. יחצ,
גילי לוסטיג ביום האישה הבינלאומי בוועד האולימפי/יחצ

תא"ל במיל' סוזי יוגב יו"ר הוועדה לשוויון מגדרי בוועד האולימפי בישראל: "ההישגים המרשימים, מרחיבי הלב ומעוררי הגאווה של הספורטאיות במשחקים האולימפיים, בתחרויות ואליפויות העולם מאיצים את הצורך לממש את כלל הפוטנציאל האנושי ללא הבחנה בין המינים. זהו אינטרס קולקטיבי לא מגדרי. אנו פועלים כל ימות השנה על מנת לאפשר הזדמנויות שוות, להסיר חסמים, לפתח הכשרות ייחודיות, להבטיח כי בכל התכניות המקצועיות שלנו תהיינה נשים במספר שוויוני או ייצוג הולם ולהבטיח סביבת אימון ותחרות בטוחים ומוגנים. הוועדה לשוויון מגדרי איתנה במחויבותה ליצור קהילת ספורט מכילה ומגוונת יותר, שבה לכל אדם יש את ההזדמנות להגיע גבוה ורחוק מהר יותר ומוגן יותר".

נורית שרביט מפקחת ספורט נשים וספורט עממי במנהל הספורט: "משרד התרבות והספורט ואתנה- המרכז לקידום ספורט הנשים - פועלים לצמצום הפער המגדרי בספורט ולהגדלת שיעור הילדות, הנערות והנשים המשתתפות בספורט התחרותי, הישגי ועממי. צמצום הפערים נעשה באמצעות שינוי תנאי הסף ותעדוף תקציבים בכל מבחני התמיכה של המשרד, תכניות מיוחדות לבניית תשתיות ולאיתור וטיפוח ספורטאיות, הכשרת מאמנות, שינוי עמדות ועוד. שר התרבות והספורט מיקי זוהר הציב את השיוויון המגדרי כיעד אסטרטגי והכפיל פי שניים את התקציבים לקבוצות הנשים במשחקי הכדור ובענפי העל ובענפים המועדפים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully