וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלאסיקה אנגלית: מבט על היריבות בין גווארדיולה לקלופ

שני מאמני העל הפכו את המשחקים בין מנצ'סטר סיטי לליברפול ל"קלאסיקו החדש" של הפרמיירליג. היריבים שתמיד אהבו אחד את השני נפגשים כנראה בפעם האחרונה, ורגע לפני משחק העונה (ראשון, 17:45, ספורט1), תזכורת ל-5 המפגשים הגדולים ביניהם באנגליה

תיקתקנו, 8.3/ספורט1

מאז ירידת הערך של הקלאסיקו הספרדי בין ריאל מדריד לברצלונה ועלייתה של הפרמיירליג במיוחד בשנים האחרונות, המשחקים בין מנצ'סטר סיטי לליברפול קיבלו, כמעט באופן רשמי, את החותמת של "המשחק הטוב באירופה". לכינוי המחמיא אחראים, בין היתר, שני האנשים שעומדים על הקווים בשנים האחרונות בשני המועדונים - פפ גווארדיולה במנצ'סטר סיטי ויורגן קלופ בליברפול.

המאמן הגרמני הודיע כי יעזוב בקיץ הקרוב את אנפילד וייצא לשנת שבתון מכדורגל, כשכבר הכריז כי לא ישוב לאנגליה למועדון שאינו ליברפול, ורמז כי המשרה הבאה בה הוא חושק היא בכלל אימון נבחרת גרמניה. בראשון (17:45, ספורט1), השניים ייפגשו בפעם האחרונה בפרמיירליג, כאשר בגביע האנגלי יש להם עוד סיכוי להתמודד אחד נגד השני, במה שצפוי להיות המשחק האחרון ביניהם, לפחות בשנים הקרובות, למשחק ענק של ליברפול מוליכת הטבלה מול מנצ'סטר סיטי שבמקום השני. לשם כך, ריכזנו את 5 המפגשים הגדולים ביניהם בפרמיירליג במה שהפך ל"קלאסיקו האנגלי החדש" במאבקי האליפות המרתקים של השנים האחרונות באירופה.

לירוי סאנה שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
שער שהכריע את האליפות. סאנה/רויטרס

מנצ'סטר סיטי - ליברפול 1:2 (ינואר 2019)

קשה שלא לומר שעונת 2011/12 של הפרמיירליג היא לכל הפחות הדרמטית ביותר שהייתה, אחרי השער הזכור ההוא של סרחיו אגוארו בתוספת הזמן שהעניקה לסיטי אליפות פרמיירליג היסטורית, אבל גם עונת 2018/19 תיזכר כאחת הגדולות שהיו עם מאבק אליפות צמוד במיוחד. שתי הפייבוריטיות לזכייה הגיעו לאצטדיון האתיחאד כששתיהן בכושר נפלא והציגו כנראה את הכדורגל הטוב ביותר שלהן באותה עונה, ובכלל במפגשים בין הקבוצות, אולי אי פעם.

אותו אגוארו מ-2012 כבש את היתרון של המארחת, רוברטו פירמינו השווה בסיומה של התקפה קבוצתית מופלאה של האדומים, אבל לירוי סאנה חתם ומשם האלופה המשיכה בדהירה לרצף ניצחונות עצום עד הזכייה בתואר עם 98 נקודות. עוד מהמשחק, זוכרים בעיקר את ההרחקה המדהימה של ג'ון סטונס מהקו, באירוע שהוכיח עד כמה טכנולוגיית קו השער היא קריטית בעולם הכדורגל. ליברפול, מצדה, סיימה את העונה כאלופת אירופה ובמקום השני שהפך אותה לסגנית הטובה בכל הזמנים בליגת הבכירות - 97 נקודות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקן ליברפול אלכס אוקסלייד צ'מברליין חוגג. רויטרס
חודשים נהדרים של הקשר שהסתיימו בפציעה ואכזבה. אוקסלייד צ'מברליין/רויטרס

ליברפול - מנצ'סטר סיטי 3:4 (ינואר 2018)

מנצ'סטר סיטי של עונת 17/18 היא אחת המפחידות שהיו בפרמיירליג. הקבוצה של גווארדיולה דרסה כל מה שזז, הגיעה ל-100 נקודות (הראשונה והיחידה אי פעם), חצתה את רף מאה השערים וסיימה במקום הראשון בפער של 19 נקודות מסגניתה מנצ'סטר יונייטד. לקבוצה של קלופ היו מאבקים אחרים באותה עונה, שהסתכמו בעיקר בלסיים בטופ 4 והריצה בליגת האלופות שנגמרה במפח נפש עם ההפסד 3:1 לריאל מדריד בגמר במשחק האימים של לוריס קאריוס. הקבוצה הדורסנית של פפ הגיעה לאנפילד בינואר 2018 וחוותה, אולי בפעם הראשונה בעידן היריבות בין המאמנים, את האצטדיון הביתי של ליברפול בשיאו.

אלכס אוקסלייד צ'מברליין העניק יתרון כבר אחרי 9 דקות למארחת, לירוי סאנה השווה בדקה ה-40, אבל הדרמה רק החלה במחצית השנייה. רוברטו פירמינו החזיר את היתרון בדקה ה-59 עם צ'יפ גאוני מעל אדרסון, סאדיו מאנה הוסיף את שלישי כעבור שתי דקות ומוחמד סלאח כבש בדקה ה-68 כמעט מחצי מגרש כדי לקבוע 1:4 לקבוצה שלא הפסידה עד אותו זמן בעונה. שערים מאוחרים של ברנרדו סילבה ואילקאי גונדואן לא הספיקו והאלופה הנכנסת הפסידה בפעם הראשונה בעונה.

מוחמד סלאח שחקן ליברפול כובש מול פרננדיניו שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
משחק ששם את ליברפול, לראשונה, כפייבוריטית. סלאח/רויטרס

ליברפול - מנצ'סטר סיטי 1:3 (נובמבר 2019)

30 שנים חיכו אוהדי ליברפול לאליפות, ודווקא בשנה בה התפרצה מגיפת הקורונה, כמעט וזה נלקח מהם. בסופו של דבר, הפרמיירליג הצליחה לסיים את העונה כמו שצריך (ללא קהל ביציעים) וקלופ הפך את הספקנים למאמינים הגדולים ביותר. אם היה משחק אחד שהיה לנקודת המפנה שגרם לקהל להאמין שבאמת אפשר לזכות סוף סוף בתואר, זה היה הניצחון באנפילד באותה עונת אליפות.

אחרי 2 אליפויות רצופות, המאמן הגרמני הצליח לעצור את הדהירה של גווארדיולה ושחקניו עם תצוגת תכלית שממנה ליברפול יצאה לריצה מדהימה עד סוף העונה כשתוך כדי היא המשיכה את הרצף מהעונה שלפני כן עם 103 נקודות מ-105 אפשריות. פאביניו, סלאח ומאנה היו ברשימת הכובשים באדום, סילבה שוב היה שם לצמק, אבל זה החל את השירה האדירה ביציע "הקופ" שלא הפסיקה עד ההנפה של ג'ורדן הנדרסון בתום אותה עונה, גם אם זאת הייתה שירה מהבית.

שחקן ליברפול סאדיו מאנה פוגע בשוער מנצ'סטר סיטי אדרסון. רויטרס
הרגע ששינה את המשחק שהפך לתבוסה. מאנה פוגע באדרסון/רויטרס

מנצ'סטר סיטי - ליברפול 0:5 (ספטמבר 2017)

בחזרה לעונת 17/18 וכנראה לאחת ההופעות הדומיננטיות ביותר של גווארדיולה על קלופ. בתחילת העונה זה היה נראה כמו הדרך הבטוחה של הספרדי לאליפות פרמיירליג ראשונה, כשהמטרות של הגרמני היו בעיקר להישאר בטופ 4 ולבנות את שלישיית ההתקפה - מאנה, סלאח ופירמינו. אמנם השלושה פתחו באתיחאד, אך הסנגלי לא סיים את המשחק בעקבות כרטיס אדום אחרי בעיטה לצווארו של אדרסון שנפצע, ומשם הדברים התרסקו עבור האדומים.

אגוארו וצמדים של גבריאל ז'סוס וסאנה קבעו 0:5 מהדהד לאלופה הבאה, במה שהוריד לקרקע את ליברפול, אך לא לזמן רב. השתיים נפגשו כאמור בהמשך העונה, שם המייטי רדס השיגו את אותו 3:4 מפורסם, וגם בליגת האלופות עלו לחצי הגמר עם 1:5 בסיכום שני המשחקים.

מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה עם מאמן ליברפול יורגן קלופ. Visionhaus, GettyImages
היריבות הגדולה והטובה בפרמיירליג? קלופ וגווארדיולה/GettyImages, Visionhaus

ליברפול - מנצ'סטר סיטי 2:2 (אוקטובר 2021)

עונה שלישית במספר של מאבק אליפות בין ליברפול לסיטי הסתיימה עם עוד אליפות שנצבעה תכלת, והיא סיפקה שני מפגשי ענק שהסתיימו ב-2:2. אמנם גם המשחק שנערך באפריל בביתה של סיטי היה נהדר, אבל התיקו באנפילד הראה נחישות, כדורגל מלהיב ובעיקר את 4 השחקנים אולי החשובים ביותר באותה עונה עבור שתי הקבוצות.

מוחמד סלאח באותה תקופה כבר זכה לכינוי "השחקן הטוב בעולם, כרגע", כשהוא בישל למאנה וכבש בעצמו שער מופלא במבצע אישי מדהים. פיל פודן וקווין דה בראונה השוו פעמיים וחילקו את הנקודות באחד המשחקים המלהיבים ביותר בין גווארדיולה לקלופ, במה שכל אוהד כדורגל היה רוצה לראות - שערים, קצב גבוה ומאבקים בלתי נגמרים עד השריקה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully