וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורגן קלופ הודיע שיעזוב את ליברפול בתום העונה

רעידת אדמה בכדורגל האנגלי: מאמן המרסיסיידרס החליט להיפרד כבר הקיץ על אף שיש לו עוד שנתיים בחוזה. יעזוב אחרי קרוב לתשע שנים על הקווים באנפילד: "מתחיל להיגמר לי הכוח. העונה שעברה הייתה קשה, אך היה לי חשוב להחזיר את הקבוצה למסלול"

תקציר הגומלין של חצי גמר גביע הליגה: פולהאם - ליברפול 1:1/ספורט1

רעידת אדמה בכדורגל האנגלי. אחרי קרוב לתשע שנים בתפקיד, יורגן קלופ הודיע היום (שישי) באופן רשמי כי הוא יעזוב את ליברפול בתום העונה. המאמן החזיק לחוזה לעוד שנתיים מעבר לעונה הנוכחית, אך מסיבותיו החליט להיפרד כבר הקיץ. הצוות של קלופ יעזוב את המועדון גם כן בקיץ, כאשר עוזרו הבכיר פפ ליינדרס יחל בקריירת אימון עצמאית.

קלופ הסביר את הסיבות לעזיבה בריאיון לאתר הרשמי של המועדון: "אני מבין שזה שוק להרבה אנשים ששומעים כל כך בפעם הראשונה. אני אוהב הכל במועדון ובעיר, מתחיל להיגמר לי הכוח. עכשיו אין לי בעיה, ידעתי שאצטרך להודיע על כך מתישהו, אבל אני יודע שלא אוכל לעשות את העבודה פעם אחר פעם. אחרי כל מה שעברנו ביחד, האהבה וההערכה אליכם גברה".

"הודעתי למועדון כבר בנובמבר. העונה שעברה הייה מאוד קשה והיו רגעים שבהם אם הייתי במועדון אחר, כנראה היו מודים לי ונפרדים. כאן זה לא קרה. היה לי חשוב להחזיר את הקבוצה למסלול, רק על זה חשבתי. כשראיתי בשלב מוקדם שהקבוצה מאוד טובה ועם פוטנציאל גדול, אז יכולתי להתחיל לחשוב על עצמי שוב וזו התוצאה".

ליברפול עדיין מתחרה בארבע מסגרות והשבוע העפילה לגמר גביע הליגה, וקלופ מתעקש לשמור את הפרידות והמחוות לסוף העונה: "יהיה לזה את הזמן. עכשיו צריך ללכת על הכל, אנשים מבחוץ ירצו להשתמש בהחלטה שלי כדי לצחוק עלינו ולהפריע לנו. אנחנו ליברפול, עברנו דברים קשים יותר יחד וגם אתם עברתם לפני שהגעתי".

נשיא קבוצת הבעלות של ליברפול, מייק גורדון, נפרד מהמאמן הגרמני: "אנחנו מאוד עצובים לאבד לא רק את המאמן, אלא גם את האדם והמנהיג שאנו רוכשים לו כל כך הרבה כבוד והוקרת תודה. אנחנו מכבדים את סיבותיו. ההישגים שלו מדברים בעד עצמם, וכך גם האושר שהוא והצוות שלו הביא לאוהדים. ההישגים שלא לא יהיו מובנים מאליהם".

קלופ הגיע לליברפול באוקטובר 2015, לאחר פיטוריו של ברנדן רוג'רס והציג עצמו כ"הנורמלי", כפרפראזה לכינוי "המיוחד של ז'וזה מוריניו. בגרמניה פרץ במיינץ וזכה בשתי אליפויות רצופות וגביע עם בורוסיה דורטמונד, אותה גם הוביל לגמר ליגת האלופות ב-2012/13, אבל בליברפול כבר הפך לאחד המאמנים הבכירים בעולם. זה לקח זמן, אבל ב-2018/19 הצעיד את האדומים לזכייה בליגת האלופות ובחלוף עונה גם לזכייה באליפות אנגליה אחרי בצורת של 30 שנה. קלופ נבחר פעם אחת למאמן השנה של פיפ"א (2019) ופעמיים למאמן השנה באנגליה (2020 ו-2022) וסך הכול השיג שבעה תארים במועדון, כשהוא מקווה להיפרד העונה עם אליפות נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully