וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנים בכיינים, בורחים מאחריות: סולשיאר על תקופתו ביונייטד

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 12:37

מי חמק מאחריות וסירב להיות קפטן, מי הדליף מחדר ההלבשה, מי נהיה ממורמר ולמה רונאלדו "הרג" את הסגנון. סולשיאר נזכר בימיו כמאמן מנצ'סטר יונייטד, וממחיש חלק מהבעיות שאיתן מתמודד טן האח

תקציר: מנצ'סטר סיטי - מנצ'סטר יונייטד 1:3/ספורט1

אולה גונאר סולשיאר דיבר על התקופה שלו כמאמן מנצ'סטר יונייטד, טוען ששחקנים דחו את אפשרות לשמש כקפטן הקבוצה, והודה שהחתמתו של כריסטיאנו רונאלדו "הרגה" את סגנון המשחק של הקבוצה.

סולשיאר שימש כמאמן במועדון מדצמבר 2018 עד נובמבר 2021, לאחר שחתם בתחילה כמאמן זמני, והוביל את השדים האדומים ב-168 משחקים בכל המסגרות. הנורווגי, אחד השחקנים האהובים בקרב האוהדים מתקופת הזוהר של פרגוסון, התקבל באהבה והפיח אופטימיות חדשה במועדון אחרי ז'וזה מוריניו, אבל פוטר לאחר שורה של תוצאות גרועות. הוא לא זכה בתארים, והוחלף על ידי ראלף רנגניק, שעזב בקיץ 2022, כאשר אריק טן האח הובא.

הארי מגווייר, שחקן מנצ'סטר יונייטד עם אולה גונאר סולשיאר. Mike Hewitt, GettyImages
תכונות של קפטן. מגווייר/GettyImages, Mike Hewitt

סולשיאר, שמאז טרם אימן, דיבר על ימין ביונייטד עם אנשי "סקיי", ביניהם גארי נוויל. הוא נשאל על הטענה ששחקנים דחו את ההזדמנות להיות קפטן מנצ'סטר יונייטד בימי המשחק - תפקיד שאמור להיחשב ככבוד ופריבילגיה.

"אף אחד לא אמר 'לא' על להיות קפטן המועדון, זה היה רק למשחקים מסוימים... הם לא אמרו 'אני לא רוצה להיות קפטן למשחק הזה', אבל הם לא רצו כדי להגיד את זה בעצמם, אז הם ביקשו מאנשים אחרים לגשת אליי, והם אמרו את זה. זה היה מאכזב. זה דור אחר, זה ה-Gen Z. זה קטנוני ומראה על חוסר אמביציה".

אבל זה לא היה הדבר היחיד ששחקנים היו מוותרים עליו. סולשיאר גם טען שרבים מהסגל לא היו מוכנים לנהל ראיונות לאחר המשחק עם התקשורת מאחר שהם "דאגו מהשאלות".

עוד בוואלה!

פיל בחנות חרסינה: הפער האמיתי בין יונייטד לסיטי נחשף בדרבי של מנצ'סטר

לכתבה המלאה
אולה גונאר סולשיאר, מאמן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
אולה גונאר סולשיאר, מאמן מנצ'סטר יונייטד/רויטרס

סולשיאר: "שחקנים רבים ביקשו לא לעשות את הראיונות לפני המשחק, את שלוש השאלות. לכל אחד היו את השיקולים שלו. ברונו תמיד עשה את זה, הארי (מגווייר) תמיד עשה את זה, ויקטור (לינדלוף) עשה את זה, דויד (דה חאה) עשה את זה, לוק שואו עשה את זה. האחרים היו מודאגים מהשאלות, אז העדיפו לא לעשות את זה".

סולשיראר מודה שהם חששו מהתקשורת, ולקחו קשה את הפרשנים: "אתה מפחד מכל תגובה, אתה גם מבין שזה חלק מהבריאות הנפשית של השחקנים... האם ביקורת פרשנים משפיעה? בהחלט, 100 אחוז. מבקרים את הטקטיקה של שחקנים או קבוצות, אבל כשזה עולה מעבר לזה, יש לזה השפעה, כי יש כל כך הרבה אנשים צופים ומקשיבים והכל עובר ברשתות החברתיות. אם אם השחקנים לא יקראו את זה - החברים, הסוכנים, המנהלים יקראו. וכשזה נהיה אישי, ומדברים על אופי, הם מקשיבים וחושבים על זה יותר ממה שאתה חושב".

סולשיאר גם הודה שהחלטתו להחתים את כריסטיאנו רונאלדו בסופו של דבר לא הצליחה, אבל הגן על הפורטוגלי שחזא לאולד טראפורד בקיץ 2021, ואחרי פתיחה מבטיחה דעך ולצוות התברר שרונאלדו לא התאים לתוכניות הטקטיות שלו. "זה לא הסתדר לי, זה לא הלך לכריסטיאנו, אבל זו הייתה ההחלטה הנכונה באותו זמן", אמר.

"עם הכדור, איתו בקבוצה, זו לא הייתה בעיה. בלעדיו (מבחינת לחץ), היינו צריכים לשנות מעט את התפקידים השונים שהתרגלנו אליהם. היינו אחת הקבוצות הלוחצות ביותר לפני שרונאלדו הצטרף... נתנו לדניאל ג'יימס לעזוב כשכריסטיאנו הגיע, והם שני סוגים שונים של שחקנים. זו הייתה ההחלטה הנכונה לקבל - היא לא התבררה כנכונה".

סולשיאר גם חשף שהוא מינה את הארי מגווייר לקפטן כיוון שהרגיש שפרננדס "נלהב מדי" לענוד את סרט הזרוע. "ידעתי שלברונו פרננדס היו תכונות קפטן כשהייתי מאמן במנצ'סטר יונייטד. יש לו את האישיות והאיכות, אבל גם הוא יודע, ואמרתי לו, שהוא לפעמים נלהב מדי והוא מאבד קצת שליטה. אהבתי את הארי מגווייר כקפטן, הוא היה המנהיג בקבוצה הזו מבחינתי כשהייתי במועדון".

אולה גונאר סולשיאר, כריסטיאנו רונאלדו, מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
טעות? רונאלדו/רויטרס

עוד טען סולשיאר ששחקנים ממורמרים על כך שאינם בסגל נהגו להדליף דברים מחדר ההלבשה "בגלל שהם לא היו מרוצים". לדבריו, "כמאמן, אתה משחק בשבת, ברביעי, בשבת, אתה 'מפטר' בערך 14 שחקנים בכל משחק ומשאיר מחוץ לסגל, ולמחרת בבוקר אתה צריך להגיד להם שיש להם עוד הזדמנות. יש רק כמות מסוימת של פעמים שאתה יכול להגיד, 'אני אתן לך את המשחק הזה, יש לך הזדמנות'. בסופו של דבר, הם נהיים מרירים. עם סגל כל כך גדול, וכל כך הרבה שחקנים, רבים מהם לא שמחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully