וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע דורש להפעיל את התנאי ולהפחית למכבי חיפה נקודה

28.2.2024 / 16:23

הירוקים התייצבו בבית הדין וטענו שהתפרעות הקהל לא הייתה "בנסיבות מחמירות", המנכ"ל חשף: אופ"א קנסה ב-60,000 יורו על עבירה דומה. ההחלטה צפויה להתקבל אחרי הפסיקה בעליון לגבי ערעור הפועל ת"א. עוד דורש התובע קנס של 61,500 שקל: "אי אפשר לנקוט באכיפה בררנית"

תקציר: מ.ס. אשדוד - מכבי חיפה 5:0/ספורט1

מכבי חיפה התייצבה היום (רביעי) בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל לדיון בגין התפרעות אוהדיה, שעלול להוביל להורדת נקודה ממאזנה של האלופה. הפעם תובע ההתאחדות העמיד לדין את הירוקים בשל אירועים בדרבי החיפאי ובמשחק נגד מכבי תל אביב: בדו"ח של המפגש עם הצהובים צוינה הדלקה של עשרות אבוקות ובעיקר השלכה של אחת מהן אל כר הדשא, דבר שהוביל להפסקת המשחק למשך כדקה. נגד הפועל חיפה הופסק המשחק לשלוש דקות וחצי בגלל עשן שנוצר מהדלקת אבוקות ביציע, ובנוסף הושלכו חפצים לעבר תומר יוספי מהפועל חיפה.

כידוע, היום נערכו דיונים גם בעניינן של מכבי והפועל תל אביב שערערו על עונשי הפחתת נקודה אשר נגזרו על כל אחת מהן.

עו"ד גלעד ברגמן, תובע ההתאחדות. יניב טוכמן, אתר רשמי
תובע ההתאחדות, עו"ד גלעד ברגמן/אתר רשמי, יניב טוכמן

עיקרי הדברים בדיון

17:21: מהפועל חיפה נמסרה תגובה רשמית לטענות בדיון. יוספי: "חגגתי ספונטנית את השער למספר שניות ליד היציע הסמוך לשער. לא הייתה לי כל כוונה להתגרות בקהל של מכבי חיפה או לעורר פרובוקציות". מהמועדון נמסר: "בכל מקרה אין הצדקה לזריקת חפצים על שחקנים למגרש בעת שהם חוגגים שער. זו התנהגות פסולה".

17:05: באשר לזריקת החפצים על יוספי, עו"ד בן אסא טען כי שחקן הפועל חיפה חגג את השער שכבש בדרבי בהתגרות כלפי אוהדי היריבה. גם בן אסא וגם עובדיה גינו את השלכת החפצים, אבל המנכ"ל הוסיף: "ללכת ליציע ולהתגרות זה לא מכבד. להתנהגות כזו בוטה יש השלכות".

17:00: הדיינים צפויים להמתין עם החלטתם עד שתהיה פסיקה בבית הדין העליון בעניין הפועל תל אביב, שערערה גם היא על הפעלת עונש על תנאי ולכן אם הפחתת הנקודה ממאזן האדומים תבוטל, לא יהיה טעם להשית על מכבי חיפה עונש דומה.

16:58: ברגמן מסביר כי "אף אחד לא רוצה להוריד נקודות לקבוצות, אבל אי אפשר לנקוט באכיפה בררנית"

16:45: עו"ד ברגמן מבקש הפעלת עונש על תנאי להורדת הנקודה, ובנוסף קנס של 61,500 שקל על 40 האבוקות שנפתחו ביציע.

16:37: מנכ"ל מכבי חיפה איציק עובדיה: "תפסנו את זורק האבוקה לכר הדשא ואנחנו מגישים נגדו תביעה אזרחית".

16:30: אוראל גרינפלד, ששפט נגד מכבי תל אביב, העיד בדיון: "האבוקה גרמה לי לעיכוב המשחק בקרוב לדקה".

16:25: מנכ"ל מכבי חיפה איציק עובדיה חשף במהלך הדיון, כטיעון לכך שאין צורך להעניש את הקבוצה בהורדת נקודה, כי אופ"א קנסה את הירוקים ב-60,000 יורו בעקבות הדלקת האבוקות במשחק נגד גנט.

16:23: נציג מכבי חיפה, עו"ד עופר בן אסא: "זריקת האבוקה למגרש לא גרמה ליותר מעיכוב קל במשחק. ברגע שמושלכת אבוקה, ברור שיהיה עיכוב קל. זה לא נסיבות מחמירות".

16:15: תובע ההתאחדות, עו"ד גלעד ברגמן: "אחת האבוקות הושלכה לכר הדשא אחרי עשרות אבוקות שנפתחו ביציע. נגד מכבי חיפה עומד עונש על תנאי של הפחתת נקודה על כל עבירת התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות. לא מדובר בהרשעה ראשונה של מכבי חיפה לכן נכון ומוצדק להפעיל את העונש על תנאי. נכון יהיה להמתין עם פסק הדין הזה עד שיהיה פסק דין בבית הדין העליון בערעור הפועל תל אביב".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully