וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנקודה תוחזר? ההתאחדות מסרבת לפשרה עם מכבי תל אביב

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 19:35

דרמה בערעור של הצהובים על הפחתת הנקודה. בית הדין הציע "עונש על תנאי במקום הפחתה בפועל" ולגבש פשרה, תובע ההתאחדות סירב: "רוצים פסק דין". נציג המועדון: "אנחנו עלולים להגיע למצב בו יורידו לקבוצות נקודות ללא הפסקה". תובע ההתאחדות: "לא זוכר מקרה חמור כזה"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 28.2/ספורט1

דיון משמעותי וגורלי נערך היום (רביעי) בבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, כשמכבי תל אביב והפועל תל אביב ערערו כל אחת בנפרד על עונש הפחתת נקודת ליגה, שהושת על כל אחת בבית הדין המשמעתי.

כזכור, בית הדין של ההתאחדות לכדורגל העניש את מכבי תל אביב בהפחתת נקודה בגין אירועי הדרבי והשלכת אבוקות למגרש, שלכאורה פגעו בשחקן. במכבי תל אביב טענו כי הזיקוק אשר נורה לכיוון כר הדשא בדרבי לא פגע בדריק לוקאסן ולא גרם לו נזק והשחקן הגיש על כך תצהיר עוד בדיון המוקדם.

בית הדין הציע לצדדים להגיע לפשרה, ולהמיר את הפחתת הנקודה לקנס ("עונש על תנאי במקום הפחתה בפועל"), אבל תובע ההתאחדות סירב לכך, ובית הדין יידרש להכריע בפסק דין. במהלך הדיון טענה מכבי תל אביב כי ההליך היה שגוי.

נשיא בית הדין העליון החדש, ד"ר עדי זרנקין, עמד בראש ההרכב ששמע את הערעורים ואיתו הדיינים פרופסור מיגל דויטש ודוד יהב. את מכבי תל אביב ייצג עו"ד שלום מטלון ממשרדו של מורן מאירי, היועץ המשפטי של המועדון. לצד עו"ד מטלון שותפה עו"ד יעל מרגלית פרקליטת המועדון.

שלום מטלון, גל מזרחי, דניאל אסרף, שלושת עורכי הדין שמייצגים את מכבי תל אביב בערעור בבית הדין של ההתאחדות. יניב טוכמן, אתר רשמי
שלום מטלון, גל מזרחי, דניאל אסרף, שלושת עורכי הדין שמייצגים את מכבי תל אביב בערעור בבית הדין של ההתאחדות/אתר רשמי, יניב טוכמן
עו"ד גלעד ברגמן, תובע ההתאחדות. יניב טוכמן, אתר רשמי
עו"ד גלעד ברגמן, תובע ההתאחדות/אתר רשמי, יניב טוכמן

דיווחים חיים מהדיון

15:40: הדרמה הגיעה לשיאה, כאשר תובע ההתאחדות סירב לקבל את הפשרה. עו"ד עמית פינס, היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל לבית הדין, הצהיר: "כולנו זקוקים לפסק דין ולכן אנחנו לא נקבל את הצעת הפשרה".

15:00: אב בית הדין עדי זרנקין הציע לשני הצדדים: "עונש על תנאי במקום הפחתה בפועל". המשמעות: בית הדין הציע למכבי תל אביב ולתביעה להסכים על עונש על תנאי במקום פסיקה. נציגי מכבי ת"א פרשו להתייעצות על הצעת בית הדין וניסו להשיג את ג'ק אנגלידיס כדי לשמוע את דעתו, אבל לא תפסו אותו והחליטו לבקש המתנה להחלטה עד מחר בבוקר. התובע סירב ולא היה כלל טעם להמתין.

14:35: תובע ההתאחדות לכדורגל עו"ד גלעד ברגמן, שכמובן רצה להשאיר את העונש של בית הדין המשמעתי על כנו: "הטענות של מכבי ת"א בערעור לא במקומן... נורה למגרש זיקוק בכינון ישיר. אני לא זוכר מקרה חמור כזה. מה זה משנה אם זה פגע בציפורן של לוקאסן?". נציג מכבי ת"א: "היה בעבר מקרה בו מביא כדורים נפגע בראשו מזריקת חפץ, פונה לבית החולים, ואותו מועדון לא ספג הורדת נקודה".

נשיא בית הדין העליון החדש, השופט בדימוס ד"ר עדי זרנקין, לצד הדיינים פרופסור מיגל דויטש, דוד יהב. יניב טוכמן, אתר רשמי
נשיא בית הדין העליון החדש, השופט בדימוס ד"ר עדי זרנקין, לצד הדיינים פרופסור מיגל דויטש, דוד יהב/אתר רשמי, יניב טוכמן

14:25: עו"ד שלום מטלון, נציג מכבי ת"א: "צריך להתחשב גם במה שהקבוצה עושה אל מול האלימות. נניח והיו מתקיימות כל הנסיבות המחמירות, גם אפשר להקל בעונש ולכן קל וחומר במקרה שלנו... לסיכום, לבית הדין תפקיד חשוב בתיק הזה. ההליך הספציפי שהתנהל מולנו, עם כל הכבוד לתביעה, היה פגום. אנחנו מצפים שבית הדין העליון יידע להחזיר את הגלגל אחורה".

14:15: עו"ד שלום מטלון, נציג מכבי ת"א: "נסיבה מחמירה היא נזק גוף. זה לא המקרה. פגיעה ליד היא לא מספקת. אנחנו עלולים להגיע למצב בו יורידו לקבוצות נקודות ללא הפסקה... גם לפי הדין הקודם לפני התיקונים של הוראת השעה לא היו צריכים להפחית את הנקודה".

14:05: עו"ד שלום מטלון, נציג מכבי ת"א: "הפחתת נקודות צריכה להיות מתוחמת כדי לא לפגוע בספורטיביות. ההליך כולו פגום מיסודו. זה לא המקרה להורדת נקודה". הדיין דויטש: "לוקאסן טען שהוא נבהל. זה לא נזק גוף?". מטלון: "לא".

14:00: עו"ד שלום מטלון, נציג מכבי ת"א: "קבעו עונשי קנס למקרים שבהם אין נזק גוף. להפליג מפה לעונשים אחרים פותח פתח להפוך את ההוראה הזו לאות מתה. עונשי הקנס חמורים בפני עצמם". הדיין דויטש: "ירו זיקוק ונאמר שלא פגע בשחקן. לא צריך להוריד נקודה?".

13:50: עו"ד שלום מטלון, נציג מכבי ת"א: "מדוח השופט במשחק יש התייחסות שלו לאירוע. לא הגשנו ערעור על זריקת האבוקות אבל כמו שהסברנו עוד לפני שאלת נזק הגוף, יש סעיפים מפורשים לגבי דרגות הקנס על השלכת אבוקות... נקבעו נסיבות מחמירות בהוראות השעה החדשות. הן לא עומדות במקרה הזה שבגינו הועמדנו לדין".

13:40: עו"ד שלום מטלון, נציג מכבי ת"א: "כל מה שקשור להתפרעות אוהדים, מוכר היטב. המאבק הוא בלתי מתפשר ואנחנו כמועדון שותפים לזה גם ברמה ההצהרתית וגם ברמה האופרטיבית. מבלי לגרוע מחשיבות המאבק, אנחנו חושבים שהמקרה שלנו הוא מקרה פשוט באופן יחסי במובן זה שלא היה צריך להעמיד את המועדון לדין באופן שהוגש. לא נגרם נזק גוף ללוקאסן. אין על כך עוררין. לא היה צריך לבוא אל העולם האישום הזה".

אבוקות ביציע אוהדי מכבי תל אביב. אריאל שלום
הדיון עשוי לשנות את שיטת החקיקה. אוהדי מכבי תל אביב/אריאל שלום

האזינו: יניב טוכמן על אירועי בית הדין

רקע לערעור

  • במכבי תל אביב טוענים שהמקרה הזה לא נכנס תחת הקטגוריה של שלושת המקרים שנחשבים לעבירה של התפרעות בנסיבות מחמירות. בהוראות השעה החדשות של התקנון מדובר על שלושה מקרים של התפרעות בנסיבות מחמירות: אירוע שהביא לפיצוץ המשחק, פגיעה פיזית בשחקן וגרימת נזק לשחקן או כל אדם על כר הדשא והשלכת אמצעים פירוטכניים מיציע ליציע. מאחר שלוקאסן טען כי לא נפגע ולא נגרם לו נזק, סבורים במכבי תל אביב כי זה לא המקרה להורדת נקודת ליגה.
  • במכבי תל אביב טוענים כי אב בית הדין המשמעתי, עו"דן ישראל שמעוני, פסק בהחלטה עליה מערערים כי אין מקום להורדת נקודה (בשונה מהדיינים נועם לובין וגיורא לנדאו) שפסקו כי כן צריך להוריד, כך שמכבי תל אביב בונה על בסיס פסיקתו של שמעוני.
  • הערעור היום ותוצאותיו משמעותיות להמשך החקיקה בעניין העונשים לקבוצות. הקבוצות שרצו להפסיק עם עונשי הרדיוס והמשחקים ללא קהל, נכנסו לפלונטר של הורדת נקודות, ואם הערעור של מכבי תל אביב לא יתקבל והורדת הנקודות לקבוצות תימשך, יצטרכו הקבוצות לחשב מסלול מחדש ולפעול כדי להדק את הוראות השעה כדי לא להגיע למצב שבכל מחזור קבוצה עלולה לספוג עונש הורדת נקודת ליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully