וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 שנה, לך תזכור: מה קרה חוץ מה-0:5 של מכבי חיפה נגד מכבי ת"א?

היום מציינים 30 שנה ל-0:5 של מכבי חיפה על מכבי ת"א. אבל מה קרה מחוץ לקרית אליעזר? ג'ורדי קרויף שיחק לצד אוסקר גרסיה וכבש צמד, רומאריו וברצלונה סימנו את הדרך למהפך, מישיש בישל פעמיים ושערים של שקווירין ודראפיץ' נשארו מחוץ לתקציר

תקציר: מ.ס. אשדוד - מכבי חיפה 5:0/ספורט1

"חזרנו מחיפה עם הפנים בין הידיים", כתב יובל בנאי וסייע להנציח את אחד המשחקים המפורסמים בתולדות הליגה הישראלית בכדורגל. ב-26 בפברואר 1994, בדיוק לפני 30 שנה, מכבי חיפה ניצחה את מכבי תל אביב 0:5. ניצחון בלתי נשכח בעונה בלתי נשכחת.

אייל ברקוביץ' כבש את הראשון ובישל שניים בהמשך, אלון מזרחי וראובן עטר קבעו 0:3 עד המחצית ולפני הסיום איבן גצקו ומשה גלאם הוסיפו שני כדורים נוספים לרשת של אלכסנדר אובארוב. יצחק בן יצחק לא המתין שהשעון ישלים 90 דקות ושרק לסיום קצת לפני כן, גאל את מכבי תל אביב בפעולה שהמחישה את גודל ההשפלה.

זה היה משחק העונה והאירוע המרכזי, אבל באותו יום שבת, 26 בפברואר 1994 - בדיוק לפני 30 שנה - קרו עוד כמה דברים בעולם הכדורגל.

יוהאן קרויף עם ג'ורדי קרויף בשנת 1994. AFP, GettyImages
שניהם ניצחו. ג'ורדי ויוהאן קרויף/GettyImages, AFP

*** ברצלונה ב', אז בליגת המשנה, הביסה את קאדיס 0:6 במחזור ה-26. ג'ורדי קרויף כבש צמד ראשון בקריירה בדקות 6 ו-50, אוסקר גרסיה פתח ושיחק 63 דקות.

*** קרויף האבא, יוהאן כמובן, הוביל את ברצלונה ל-0:3 על דפורטיבו לה קורוניה במשחק העונה בספרד, כשאת השערים כובשים חריסטו סטויצ'קוב, רומאריו ומיכאל לאודרופ. דפור הובילה את הטבלה, אבל המשחק הזה היה הראשון מבין ארבעה רצופים ללא ניצחון. היא איבדה את הפסגה וברצלונה זכתה באליפות.

*** מוטי קקון הבקיע צמד וכרמלו מישיש בישל פעמיים, כשהפועל פתח תקוה הביסה את מכבי הרצליה 0:3. הצרפתי קיבל ציון 7 גם ב"מעריב" וגם ב"ידיעות אחרונות", שם הכותרת הייתה "מהמטבח הצרפתי של כרמלו".

*** דמיאן לוקאשיק ציין יום הולדת 30, פחות מ-24 שעות אחרי שהפסיד עם הפועל תל אביב 3:2 לצפרירים חולון של אלי גוטמן. עופר מזרחי הכריע עם שלושער (כולל שני פנדלים). דוד הרשליקוביץ', אז במדי צפרירים ונגד אחיו גל ששיחק באדום, הורחק לקראת הסיום.

*** באיירן מינכן הביסה את דואיסבורג המפתיעה 0:4 במחזור ה-23 בבונדסליגה ועברה אותה בפסגה. זו הייתה הפעם הראשונה באותה עונה בה באיירן עולה למקום הראשון. היא לא ירדה ממנו עד שזכתה באליפות.

עוד בוואלה!

"היינו בפאניקה, רק רצינו שזה ייגמר". עופר וילנצ'יק חוזר לתבוסה

לכתבה המלאה
סלובודן דראפיץ'. עדי אבישי, מעריב
כבש מוקדם מדי. דראפיץ'/מעריב, עדי אבישי

*** פול אינס כבש בדקה ה-87, קבע 2:2 בחוץ נגד ווסטהאם ומנע ממנצ'סטר יונייטד הפסד ליגה שני באותה עונה. זה היה משחק הפרמיירליג ה-22 ברציפות של השדים האדומים ללא הפסד. במחזור הבא הם נכנעו 1:0 לצ'לסי, אבל זה כמובן לא מנע מהם אליפות שנייה ברציפות.

*** ב"משחק השבת", מאיר איינשטיין התנצל בפני הצופים על כך שתקציר הניצחון של מכבי נתניה 2:3 על עירוני אשדוד התחיל במצב של 0:2 לנתניה. איגור שקווירין וסלובודן דראפיץ' כבשו בדקות הפתיחה ולא המתינו לצוות הצילום שהגיע באיחור בגלל שהיה עסוק בסיקור טבח מערת המכפלה. שלום תקווה אגב, בישל שני שערים באותו משחק.

*** בעיתונים בצרפת החמיאו ל"קשר הישראלי הצעיר שהיה אחד מהטובים במשחק" - טל בנין שיום לפני כן כבש ב-2:2 של קאן נגד ליון בחוץ. לואיס פרננדז אימן את קאן כשמולו על הקווים חברו לנבחרת צרפת הגדולה, ז'אן טיגאנה. גאבור מרטון פתח לצד בנין וספג כרטיס אדום בדקה ה-71.

*** גארת' סאות'גייט הבקיע עבור קריסטל פאלאס ב-1:1 שלה נגד בולטון בליגת המשנה באנגליה. מאמן נבחרת אנגליה בהווה עלה עם פאלאס לפרמיירליג בסיומה של אותה עונה.

*** בסרייה A באיטליה לא שיחקו באותו יום, אבל בסרייה B דווקא כן. פיורנטינה חסרה את מלך השערים גבריאל בטיסטוטה, אבל ניצחה את פאדובה 0:2 למרות החמצת פנדל של שטפן אפנברג. קלאודיו ראניירי הוליך את הוויולה לעליית ליגה קלילה באותה עונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully