וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין סיבה לפאניקה": דווקא בערב חלש הגיעה החותמת למהפך של אבדיה

בעקבות ההחלטה להוריד את ג'ורדן פול לספסל, הישראלי יוביל כדור לעתים תכופות ו"יהפוך סופית ממומחה הגנתי לשחקן התקפה מוביל". יוקיץ' על ההישג שהציב אותו לצד ווסטברוק ולברון: "זה חלק מהמורשת שלי"

תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 22.2/ספורט1

דווקא במשחק בו דני אבדיה ירד לקרקע וחזר למציאות, הוא קיבל בשורה מעודדת וחיובית לקראת 27 המשחקים שנותרו לוושינגטון בשליש האחרון של העונה. אבדיה סיים את ההפסד 130:110 לדנבר עם 5 נקודות בלבד ב-2 מ-11 מהשדה, ואחרי ארבעה משחקים נהדרים כולל שיא קריירה של 43 נקודות, התקשה מאוד.

זו לא הפעם הראשונה שהוא מתקשה מול דנבר, הקבוצה מולה רשם את משחקו החלש ביותר ב-2024 עם 4 נקודות ו-1 מ-5 מהשדה במפגש הקודם. בסך הכל, אבדיה קלע בספרות כפולות רק פעמיים נגד דנבר במהלך הקריירה, ונראה שמשהו במצ'-אפ עם הפורוורדים הקשוחים והאתלטים של הנאגטס מקשה עליו יותר ביחס ליריבות אחרות.

כך או אחרת, בוושינגטון משוכנעים שזהו ערב חד פעמי מבחינת אבדיה, שכמו יתר הקבוצה (למעט קייל קוזמה שקלע 32 נקודות) סבל מיום חלש. "זה פשוט לא היה הערב שלו. אין סיבה להיכנס לפאניקה, בסך הכל היה לו משחק אחד חלש אחרי סדרה של משחקים מצוינים", ניתחו בפודקאסט Locked On Wizards. "נותרו לנו 27 משחקים, בואו נמשיך לתת לו ולבילאל קוליבאלי את הצ'אנס ונראה איך הם מתפתחים. אני מצפה לראות אותם מתאוששים ויותר מעורבים. זה הזמן שלהם".

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. Patrick Smith, GettyImages
מתקשה מול דנבר. אבדיה/GettyImages, Patrick Smith

יחד עם זאת, לצד הערב החלש, אבדיה קיבל כאמור גם בשורות אופטימיות. המאמן בריאן קיף החליט לקראת המשחקים הבאים להוריד את ג'ורדן פול לספסל ולפתוח עם בילאל קוליבאלי במקומו, מה שאמור לאפשר לאבדיה לשמש כמוביל כדור וכמקבל החלטות בהתקפה לעיתים קרובות יותר. "אבדיה פרח עם הכדור בידיים בתקופה האחרונה, והשינוי בחמישייה יאפשר לו לקבל יותר אחריות בכל הקשור להובלת הכדור", כתבו ב"וושינגטון פוסט".

מדובר במעשה בצעד האחרון של המהפכה התפיסתית בנוגע לאבדיה, ממומחה הגנתי לשחקן התקפה מוביל. כשחקן חמישייה בעבר, תחום האחריות של אבדיה היה בעיקר דפנסיבי, כשהוא צוות מדי ערב לכוכב של היריבה. כעת אחת המטרות בצעד של קיף, היא שהתפקיד יחליף ידיים ויעבור סופית לבילאל קוליבאלי, הרוקי המבטיח, בעוד אבדיה יהנה ממעמד אחר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ניקולה יוקיץ', דנבר נאגטס. רויטרס
בקטגוריה משלו. יוקיץ'/רויטרס

אבל עם כל הכבוד לוושינגטון, זה היה לפני הכל הערב של ניקולה יוקיץ', שסיים עם טריפל דאבל מושלם של 21 נקודות עם 10 מ-10 מהשדה, לצד 19 ריבאונדים ו-15 ריבאונדים. יוקיץ' הפך לשחקן השלישי אי פעם אחרי לברון ג'יימס וראסל ווסטברוק שרושם טריפל-דאבל מול כל 29 הקבוצות היריבות ב-NBA, כשהוא מגיע ל-16 טריפל דאבלים העונה (מקום שני בליגה אחרי דומנטאס סאבוניס).

"אחרי שאסיים את הקריירה ואפרוש, מה שיישאר זו המורשת. ציוני דרך כאלה, שאוכל להסתכל עליהם במבט לאחור, הם דבר די מגניב", אמר יוקיץ', שהודה כי עלה למשחק בידיעה שוושינגטון היא הקבוצה האחרונה שנותרה לו כדי להגיע להישג.

"מה שמיוחד בניקולה זו העובדה שהוא יכול לכפות את המשחק שלו על היריבה בכל כך הרבה אספקטים", הילל אותו מאמן דנבר מייק מאלון. "כבר ראינו סקוררים גדולים בעבר, אבל ניקולה מסוגל גם לקלוע, גם לקחת ריבאונדים, גם להיות פליימייקר. הוא יכול לשלוט מתחת לסלים, ומחוץ לקשת. מבחינתי, הוא ההגדרה המילונית לשחקן גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully